ربا مهمترین آفت اقتصاد کشور است
کد خبر: 3612403
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
آیت‌الله العظمی نوری همدانی:

ربا مهمترین آفت اقتصاد کشور است

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله العظمی نوری همدانی با اشاره به مذمت ربا در قرآن تاکید کرد: یکی از مهمترین مشکلات اقتصادی در کشور با اینکه مورد مذمت شدید قرآن قرار گرفته است وجود مسئله ربا است.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) آیت‎الله‎العظمی نوری همدانی دیشب اول تیرماه در ضیافت افطاری که با حضور علما و روحانیون در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: علامه طباطبایی دارای ویژگی‌هایی خاصی از جمله تواضع بود.
وی با بیان اینکه ایشان در زمینه تفسیر قرآن کریم و نشر معارف اهل‌بیت(ع) زحمات بسیاری کشید اظهار کرد: تفسیر المیزان کتاب نمونه‌ای است که توسط علامه طباطبایی نوشته شد و دایرالمعارف نمونه‌ای است که در هر موضوعی ابتکارات فراوانی دارد.
مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: در زمینه اجتماعی، موضوع تبری جستن از کفار در قرآن کریم بیش از موضوعات دیگر مورد توجه است از این رو ایستادگی در برابر دشمنان اسلام مورد تاکید فراوان قرآن کریم است.
وی ادامه داد: مردم با راهیپمایی روز قدس تبری خود را از کفار و دشمنان اصلی اسلام به جهان اعلام می‌کنند و این ابتکار امام را تداوم می بخشند.
استاد سطح عالی حوزه علمیه ربا را یکی از آفات اقتصاد دانست عنوان کرد: در میان موضوعات اقتصادی ربا موضوعی است که خداوند درباره مذمت آن در هفت قسمت قرآن کریم سخن به میان آورده است ولی متاسفانه این موضوع وجود دارد و یکی از مضرات اقتصاد کشور است.
آیت‎الله نوری همدانی با اشاره به کودتای 28 مردادماه سال 32 گفت: در این کودتا آیت الله کاشانی شاه را فراری داد اما آمریکا مجدد وی را برگرداند.
وی تاکید کرد: آیت الله کاشانی قهرمان و مبارز بود و نفت کشور با تلاش‌های ایشان ملی شد اما دشمن تلاش می کند موضوع را تحریف کند تا نقش علما در راهبری مردم را زیر سؤال ببرد.
این مرجع تقلید با اشاره به اهداف دشمن برای مقابله با اسلام افزود: ما قرآن و اسلام داریم که استکبار جهانی تلاش می‌کند به مقابله با این دو اصل مهم بپردازد از این رو باید به مقابله با این هدف شوم بپردازیم.
captcha