قدس با مقاومت در برابر ظلم نفس می‌کشد
کد خبر: 3612423
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶

قدس با مقاومت در برابر ظلم نفس می‌کشد

گروه بین‌الملل: صهیونیست‌ها اشغال می‌کنند، می‌کشند و شهرک‌سازی می‌کنند، این در حالی است که قدس شریف همچنان در مقابل ظلم و ستم نفس می‌کشد.

قدس برای همیشه باقی می ماند
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری معا، بعد از گذشت پنجاه سال از اشغال فلسطین، شهرک‌سازی و یهودی‌سازی، همچنان شاهد حضور صدها هزار فلسطینی برای ادای نماز در مسجدالاقصی هستیم و مسجدالاقصی همچنان به مثابه کلیسایی است که مسیحیان و مسلمانان فلسطینی هر زمان که بتوانند و راهی پیدا کنند، به زیارت آن می‌روند.
با وجود منع ساکنان غزه و بیشتر مردان و جوانان کرانه باختری که سن آن‌ها زیر چهل سال است (یعنی 90 درصد از جوانان و مردان) از ورود به قدس شریف، صحن‌های مسجدالاقصی همچنان شاهد حضور صدها هزار نمازگزار است.
همچننین، هزاران جوان که ورود آن‌ها به قدس ممنوع است موفق می‌شوند با شکستن موانع و بالا رفتن از دیوارها برای ادای نماز به قدس بروند و برخی از آن‌ها در این راه مجروح شده و یا دچار شکستگی می‌شوند. در واقع آن‌ها از دیوار نژادپرستی که اسرائیل آن را ساخته است، رد می‌شوند.
صدها تن از زنان و مردان داوطلب و امدادرسانان از فعالان جامعه مدنی فلسطین، خیابان‌های قدس و صحن‌های مسجدالاقصی را پر کرده‌اند و در نزدیکی موانع ورودی شهر پخش شده‌اند تا به بیماران و مردمی که سختی‌های سفر و موانع آن‌ها را ناخوش کرده کمک کنند تا دلیل دیگری بر زنده بودن جامعه فلسطین و پویابودن آن باشند.
حال این سؤال مطرح است که نظامیان صهیونیست که سلاح به همراه دارند، زمانی که اصرار پیرمرد مسن یا زنی که سختی‌های مسیر او را بیمار کرده و با همه سختی‌ها خود را به مسجدالاقصی و ادای نماز در آن رسانده است را می‌بینند، به چه می‌اندیشند.
صدها هزار فلسطینی هر جمعه در ماه رمضان وارد قدس می‌شوند و گویی این سربازان این امر را نمی‌بینند یا خود را به ندیدن می‌زنند.
شگفتی و خشنودی که بر روی صورت کودکانی که برای نخستین بار قدس را می‌بینند ترسیم می‌شود، یکی از زیباترین صحنه‌هایی است که انسان می‌بیند و همه اینها بازپس گیری قدس را به همراه دارد.
قدس قدیم نیز مانند شهرک قدیمی در «الخلیل» با فریادهایی که در خیابان‌هایش بلند است، با هر کودکی که در خانه‌های آن به دنیا می‌آید، با صدای اذانی که در مساجد آن بلند است، زنگی که در کلیساهای آن به صدا در می‌آید، هر خانه‌ای که بدون مجوز در محله‌های آن ساخته می‌شود و هر ازدواجی که میان فرزندان آن صورت می‌گیرد با اشغالگران و شهرک‌نشینان آن دست و پنچه نرم می‌کند.
هر زاویه و هر خیابان در قدس بخشی از تاریخ باستانی و نشانه اتفاقی است که فراموش نمی‌شود و اگر اشغالگران اسرائیلی فهم تاریخ را خوب یاد بگیرند می‌فهمند که اشغال قدس توسط آنها رو به زوال است.
صهیونیست‌ها اشغال می‌کنند، می‌کشند، شهرک‌سازی می‌کنند و سپس می روند و این در حالی است که قدس برای اهل خود باقی می‌ماند.
captcha