روز جهانی قدس فرصتی برای احیای آرمان فلسطین است
کد خبر: 3612424
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
تحلیلگر انگلیسی در گفت‌وگو با ایکنا:

روز جهانی قدس فرصتی برای احیای آرمان فلسطین است

گروه بین‌الملل: رادنی شکسپیر با اشاره به این که جهان در حال بیداری نسبت به محور شیطانی آمریکا، اسرائیل و عربستان است، روز جهانی قدس را فرصتی برای احیای آرمان فلسطین دانست.

جهان در حال بیداری نسبت به محور شیطانی آمریکا، اسرائیل و عربستان است
پرفسور «رادنی شکسپیر»، تحلیلگر و کارشناس انگلیسی امور سیاسی و اقتصادی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به مناسبت روز جهانی قدس گفت: تنش‌ها و بحران‌های خاورمیانه مسئله فلسطین و غزه را به حاشیه رانده است. رژیم اسرائیل در جبهه بسیار بزرگتری فعالیت می‌کند تا اطمینان حاصل کند که هیچ کشوری قادر به مقاومت در برابر تمایلات توسعه‌طلبانه آن‌ها نیست و همه جنبش‌های بزرگ دمکراتیک در همه جا البته به جز ایران سرکوب می‌شوند.
وی افزود: بدون روز جهانی قدس و همه تلاش‌های ایران، فلسطین ممکن است فراموش شود، زیرا رسانه‌های غربی مصمم هستند که مسئله فلسطین را به کلی پاک کنند، اگر بتوانند.
رادنی شکسپیر در ادامه افزود: عادی‌شدن روابط برخی کشورهای عربی با رژیم اسرائیل برای فلسطین شگفت‌انگیز است. با این حال نشانه‌هایی وجود دارد که آمریکا که پشت و حامی ارتباط آزاد عربستان و اسرائیل است به خاطر زیاده‌روی در حال شکست است و جهان به طور کلی، شروع به بیدارشدن در برابر محور هیولایی آمریکا، اسرائیل و عربستان کرده‌اند.
وی ادامه داد: آن‌ها به دنبال نابودی دمکراسی در خاورمیانه هستند تا اسرائیل به راحتی بتواند باقی بماند و به توسعه‌طلبی خود ادامه دهد. این محور شیطانی نابودی کشورهای مسلمان مستقل را در دستور کار دارند تا آن‌ها قادر به مقاومت در برابر اسرائیل نباشند.
شکسپیر تصریح کرد: داعش نیز اهرم همین محور شیطانی است که هرگز با اسرائیل کاری ندارد، اما خواهان تخریب و ویرانی کشورهای اسلامی است.
وی گفت: این که برخی کشورهای منطقه به جای ایستادگی در برابر رژیم اسرائیل، تمرکز خود را بر دشمنی با ایران گذاشته‌اند، به این دلیل است که این‌ها عموماً حکومت‌های مستبدی هستند که از سوی آمریکا حمایت می‌شوند. آن‌ها از دمکراسی در ایران بیزار هستند.
شکسپیر در پایان گفت: در مورد مسئله فلسطین، وضعیت کلی خوب به نظر نمی‌رسد، اما تغییراتی در جهان در راستای تبدیل جهان تک‌قطبی به جهان چند قطبی در حال انجام است. این تغییرات می‌تواند امیدی برای مردم مورد آزار و شکنجه فلسطین باشد.
معصومه سادات حسینی
captcha