ایمان مومن به قیامت؛ مشوق او برای اطاعت محض از خداوند
کد خبر: 3612433
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
حجت‌الاسلام انصاریان؛

ایمان مومن به قیامت؛ مشوق او برای اطاعت محض از خداوند

کانون خبرنگاران نبأ: مفسر و پژوهشگر علوم قرآنی، با اشاره به اینکه ایمان مومن به خدا و قیامت، مشوق او برای طاعت محض و اجتناب از گناه است، اظهار کرد: مؤمن در پیشگاه حضرت موجودی ممتاز بوده و طبق آیات قرآن بین مؤمن و دیگرانی که غیرمؤمن و تابع هر مکتب و مساواتی هستند، تفاوت وجود دارد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، روز گذشته اول تیرماه حجت‌الاسلام و المسلمین حسین انصاریان محقق، مفسر و پژوهشگر علوم قرآنی، در سخنرانی خود در مسجد حضرت امیر(ع) تهران، گفت: مؤمن در پیشگاه حضرت حق یک موجود ممتاز است و طبق آیات قرآن کریم با همه انسان‌ها تفاوت دارد.
وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن «أَفَمَن كَانَ مُؤْمِناً كَمَنْ كَانَ فَاسِقاً» کسی که مؤمن است با کسی که فاسق است یکی هستند؟ اظهار کرد: قرآن بین مؤمن، غیرمؤمن و کسانی که تابع هر مکتب و مساواتی هستند، تفاوت قائل است.
حجت‌الاسلام و المسلمین انصاری به معنای فسق اشاره و اظهار کرد: پروردگار عالم یک چارچوبی به عنوان انسانیت برای انسان قرار داده که آن عبارت است از: عقاید درست، مانند اعتقاد به یگانگی پروردگار، اعتقاد به ربوبیت پروردگار، اعتقاد به الوهیت پروردگار، اعتقاد به رزاقیت پروردگار، اعتقاد به فرستادگان پروردگار یعنی انبیا، اعتقاد به کتاب‌های نازل شده از طرف پروردگار و اعتقاد به قیامت.
این مفسر قرآن افزود: اعتقاد به پروردگار و باور داشتن وجود مقدس او در زندگی انسان موثر بوده و اعتقاد به قیامت موجب توجه جدی انسان به خیر و شر می‌شود و درنتیجه این اعتقاد انسان را از ارتکاب به گناه باز می‌دارد.
وی اعتقاد به پروردگار، انبیاء و قرآن را جزء چارچوب اساسی انسانیت دانست و گفت: چنانچه فردی از چارچوب انسانیت خارج شود و اعتقادش به خدا، قیامت و انبیاء از بین برود، طبق فرموده خداوند فاسق است.   
این محقق قرآنی با بیان اینکه در حال حاضر همه مومن‌ها و فاسق‌ها باهم در جامعه زندگی می‌کنند، اظهار کرد: در قیامت افراد مومن و فاسق از هم جدا شده و خداوند خط سیر زندگی مؤمن را از دنیا تا زمانی که به بهشت برود، بیان کرده و خط سیر فاسق را از زمانی که از دنیا برود تا جهنم بیان کرده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین انصاریان در پایان گفت: مدیران و مسئولان باید توجه ویژه‌ای به حق‌الناس داشته‌باشند، چرا که باید در قیامت پاسخگو باشند.
اعظم اسدپور
captcha