همایش تجلیل از معتکفین و منتخبین حلقه‌های قرآنی برگزار شد
کد خبر: 3612441
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
در شيروان؛

همایش تجلیل از معتکفین و منتخبین حلقه‌های قرآنی برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ: همایش تجلیل از فرهنگیان و دانش‌آموزان شرکت کننده در مراسم اعتکاف ماه مبارک رمضان و منتخبین حلقه‌های قرآنی درسالن اجتماعات دبیرستان نمونه امام خمینی(ره) شهرستان شیروان برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کوثری، امام جمعه شیروان در این همایش با تبریک پیشاپیش فرارسیدن عیدسعید فطر و گرامی داشت روز جهانی قدس گفت: امروز آسیب‌های اجتماعی گریبانگیر جامعه شده است و این به خاطر دور شدن از فضاهای قرآنی است و اگر سبک زندگی ما سبک زندگی اخلاقی و قرآنی شود و بر طبق دستورات خداوند متعال باشد این همه آسیب جامعه را تهدید نمی‌کند.
وی افزود: وقتی مفاسد اخلاقی در جامعه زیاد شد تصادفات،سکته های قلبی و مغزی و ... زیاد می‌شود و خداوند می‌فرماید هر وقت من را فراموش کردید و غافل شده و فرمان مرا زیر پا گذاشتید زندگی و معیشت شما درهم و برهم می‌شود.
امام جمعه شیروان در ادامه اظهار کرد: ریشه بسیاری از مشکلات دوری از خداوند است و تنها راه برون رفت، روی آوردن به قرآن مجید و عمل به دستورات الهی است.
وی با اشاره به محاسن و معایب گوشی‌های تلفن همراه گفت: متاسفانه موبایل همانند یک بمب است که در منازل منفجر می‌شود و گاهی یک تلفن یا یک پیامک و یا یک عکس به جای راحتی زندگی عامل بدبختی در جامعه شده و باعث از هم پاشیدگی بسیاری از خانواده‌های آبرومند می‌شود لذا والدین باید مراقب فرزندان خود باشند و تنها راه جلوگیری از این آسیب ها تن دادن به قرآن کریم است.
کوثری ضمن دعوت از همه همشهریان به حضور حداکثری در مراسم راهپیمایی با شکوه روزجهانی قدس افزود: الحمدلله شهرستان شیروان در بسیاری از برنامه‌ها رتبه های خوبی را درسطح استان کسب کرده است و امیدواریم این شهرستان در حوزه‌های قرآنی نیز به یک شهرستان قرآنی تبدیل ‌شود و مسائل اخلاقی آن زبانزد همدیگر باشد.
سعید رحمانی فضلی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان شیروان نیز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تمامی دست اندرکاران در حوزه قرآن و نماز آموزش و پرورش گفت: این همایش به پیشنهاد امام جمعه محترم شهرستان شیروان برای دومین سال پیاپی و به منظور تجلیل از منتخبین حلقه‌های قرآنی و معتکفین فرهنگی و دانش آموزی برگزار شد.
رحمانی فضلی افزود: هدف از برگزاری این همایش یر رنگ کردن این سنت در جامعه است و امیدواریم که در سال های آینده با دعوت از سایرین از رشد بسیار خوبی برخوردار شود.
قرائت قرآن توسط سیدمحمدحسینی، قرائت حفظ توسط دانش آموزان حافظ عبدالله نوری زاده،محمدگوهری فرد و فاطمه نمازی، اهدای لوح تقدیر و هدایا به فاطمه رحیمی، مربی منتخب حلقه‌های قرآنی و تمام همکاران و دانش آموزان شرکت کننده در مراسم معنوی اعتکاف، اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و صرف افطاری از دیگر برنامه‌های این همایش بود.
حسینعلی ظفری
captcha