مسئله قدس آزمونی بزرگ پیش روی مسلمانان است/ گرته‎برداری داعش از صهیونیست‎ها
کد خبر: 3612476
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
علی لاریجانی:

مسئله قدس آزمونی بزرگ پیش روی مسلمانان است/ گرته‎برداری داعش از صهیونیست‎ها

گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی رژیم صهیونیستی و مسئله قدس را آزمونی بزرگ پیش روی مسلمانان دانست و گفت: اینکه امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس معرفی کردند یک نوع افشاگری بزرگ برای بیداری مسلمانان بود تا دچار غفلت از یک وظیفه بزرگ نشوند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز، 2 تیرماه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات نمازگزاران و روزه داران در ماه مبارک رمضان به حضور پرشور مردم در راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت:‌ شما بار دیگر در روز قدس به ندای امام خمینی(ره) لبیک گفتید و صحنه باشکوه غیرت دینی در مقابل ظلم و ستم استکبار و صهیونیسم را به رخ جهانیان کشاندید.
وی با بیان اینکه در حافظه قرن اخیر پدیده ای شوم تر از ماجرای تأسیس رژیم صهیونیستی نداریم، اظهار کرد: هم ایجاد آن بر اساس نقشه شیطانی بود و هم در شکل دهی آن جنایاتی مرتکب شدند که در تاریخ نظیر آنها یافت نمی شود؛ تأسیس رژیم صهیونیستی نقطه آغاز ماجراجویی های گسترده در خاورمیانه شده است که تا امروز که دست این رژیم در حمایت از تروریست ها علنی شده و کل کشورهای اسلامی را درگیر کرده است.
لاریجانی صهیونیسم را پدیده ای تبهکارانه توصیف کرد و گفت: صهیونیست ها گرچه خود را متکی به یهود کرده اند اما این مسئله یک دستاویز و یک دسیسه استعماری است که قدرت های بزرگ در آن دست داشتند تا ملل مسلمان را درگیر کنند وگرنه یهود در ایران و کشورهای مختلف جهان زندگی می کند و از صهیونیست ها بیزار هستند و محکوم می کنند.
وی ادامه داد: اینکه امام(ره) بارها فرمودند مسلمانان متحد شوید و دست جنایتکاران چپ و راست را که در رأس آن آمریکاست و اسرائیل را ریشه کن کنید، از آن جهت است که استعمارگران یک غده سرطانی در منطقه ایجاد کردند که برای همیشه مسلمان ها را درگیر نگه دارند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صهیونیسم یک جنبشی است که هدف آن بازگرداندن یهودیان به وطن خود است، گفت: این اصطلاح تا قرن نوزدهم مطرح نبود اما پس از کنگره اول صهیونیسم در سال 1897 میلادی در شهر «بال»، عملاً به این نظریه سامان دادند و به مرور شکل اجرایی پیدا کرد؛ پس از آنکه «هرتزل» کنگره اول را ایجاد کرد و اعلامیه «بالفورد» توسط انگلستان صادر شد، صهیونیسم عملاً به یک جنبش سازمان یافته تبدیل شد.
وی اظهار کرد: آنها ادعا کردند قوم یهود، قوم برتر است؛ صهیونیست ها با دستاویز قرار دادن عباراتی از تورات که یهود را قوم برگزیده و خاص معرفی می کند، از آن برداشتی ارائه کردند که منظور از برگزیدگی قوم یهود، همان قوم برتر است و آن را ترویج کردند.
لاریجانی ادامه داد: «بن گوریان» که بعداً نخست وزیر شد می گوید دولت اسرائیل دولتی است که بر «قوم گنج» تسلط دارد بنابراین توانایی آن را دارد که راهنمای همه ملت ها باشد و آن را بر سه محور متکی کرد؛ اول «مهاجرت»، به این معنا که او معتقد بود یهودیان باید به سرزمین موعود مهاجرت کنند لذا می گوید اقامت به این سرزمین به منزله ایمان است و کسی که بیرون از این سرزمین زندگی می کتد کسی است که خدایی ندارد.
وی گفت: محور دوم ایجاد ارتش دفاعی اسرائیل بود؛ برای این امر ابتدا با یهودیانی که در اروپای شرقی بودند گروه های کشتار جمعی را آموزش و سازمان دهی کردند و همین ها اولین گروه هایی بودند که به اسرائیل کوچ کردند تا با جنایات وحشیانه، رعب و وحشت را در میان فلسطینیان ایجاد و آنها را از سرزمینشان بیرون کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: محور سوم نیز طرح مسئله نبوغ یهودیان بود؛ آنها این فکر را ترویج دادند که یهودیان از نبوغی برخوردارند که می توانند دنیا را اداره کنند؛ حال سؤال اینجاست که این قوم برتر چند نفر هستند؛ آمارهایی که در طول یک صد سال گذشته در دست است، همیشه بین 12 تا 15 میلیون نفر را تخمین می زنند و می خواهند با این عده دنیا را اداره کنند.
وی افزود: ادعای دیگرشان این است که همه مراکز تصمیم گیری در دنیا و منابع اقتصادی را در کنترل داشته باشند چرا که پدیده صهیونیسم یک پدیده شیطانی توسعه گرا در سطح بین المللی است و اختصاص به یک منطقه ندارد به طوری که نماینده کنگره صهیونیستی اعلام کرد اسرائیل بزرگ سرزمین بدون مرز است و مرزهایی که برای اسرائیل تصور می کردند در این حدود بود که از غرب به سوئیس و از شرق به تمام خاک عراق می رسید البته بعدها که بن گوریان نخست وزیر شد گفت حدود کشور اسرائیل از نیل تا فرات است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ آنها این بهانه دروغین را درست کردند که فلسطین زادگاه اصلی یهود است اما از ابتدای فعالیت جنبش صهیونیستی بر این اعتقاد بودند که باید دولتی با کمک یک دولت بزرگ استعماری غربی ایجاد کنیم تا به توفیق برسیم؛ لذا در سال 1917 سران صهیونیسم با صدور اعلامیه بالفورد توسط وزیر خارجه وقت انگلیس عملاً کانون ملی یهود را تأسیس کردند و فعالیت آن در خاورمیانه آغاز شد.
لاریجانی با طرح این سؤال که چرا انگلیس این اقدام را انجام داد، گفت: هرتزل خطاب به وزیر خارجه انگلیس می گوید دسته های مهاجران از شرق اروپا می رسند و اگر درهای مهاجرت به سوی فلسطین را باز نکنید همه مهاجران را با کوله بارها در شرق لندن در برابر خویش خواهی دید.
وی افزود: البته این امر یکی از دلایل موافقت انگلیس بود؛ دلیل مهم تر آنکه زمینه سرگرم سازی ملل مسلمان منطقه و درگیر شدن آنها در طی قرون را باعث می شد و این امکان چپاول را به دولت های قدرتمند می داد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاریخچه فلسطین و ساکنان این سرزمین در طول تاریخ گفت: قدس قبله نخستین مسلمانان است به طوری که پیامبر(ص) در دورانی که در مکه عبادت می کردند طوری قیام می فرمودند که رو به بیت المقدس باشند و کعبه میان ایشان و بیت المقدس قرار گیرد و 16 ماه پس از هجرت هم به سمت بیت المقدس نماز می خواندند؛ پس از تحول قبله مسلمین باز هم قدس همچنان مقدس و محترم ماند و در احادیث از لسان معصومین بر حرمت و کرامت آن تأکید فراوانی شد.
لاریجانی همچنین اظهار کرد: معراج پیامبر(ص) از مسجدالحرام به سوی مسجدالاقصی در قدس بود و مبدأ عروج پیامبر به آسمان نیز این منطقه بود؛ سرزمین فلسطین و قدس شریف خاستگاه پیامبران و سرزمین دعوت های آسمانی پیامبران بود و چهره های مقدسی از پیامبران در آن زیستند و در آن سرزمین مدفون هستند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فلسطین کانون تفکر اسلامی بود، گفت: امام محمد غزالی در سده 5 قمری می گوید در بیت المقدس افزون بر 360 مدرسه علمیه وجود داشت و بسیاری از علما را در این بین یاد می کند.
وی تصریح کرد: دفع ظلم از یک ملت، مسئولیت شناسی مسلمانان را نیز به عنوان یک آزمون مشخص می کند؛ تمام تلاش غرب طی چند دهه این بود که به مسلمانان القا کند که این یک واقعیت است که باید آن را بپذیرند و تلاش می کردند که مسلمانان دچار فراموشی شوند و با نسیان از این پدیده شوم در چارچوب طرح های سازش حرکت کنند لذا ده ها طرح در زمینه سازش مطرح کردند، مخصوصاً بعد از جنگ ناموفق که سرخوردگی ایجاد شده بود به دنبال فراموشی از این سرزمین بودند و این ظلم تاریخی به این ملت بودند.
لاریجانی با بیان اینکه مسئله فلسطین و قدس یک آزمون بزرگ در پیش روی مسلمانان است، اظهار کرد: اینکه امام خمینی(ره) فرمودند خطر امروز اسرائیل علیه اسلام کمتر از خطر بنی امیه نیست برای بیدار کردن مسلمان ها بود؛ امام با بیان های مکرر خود و تاسیس روز قدس هدفشان یک افشاگری بزرگ بود تا ملل مسلمان بیدار شوند و دچار غفلت از یک وظیفه اسلامی مهم نشوند.
وی افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب در روزهای گذشته فرمودند که روز قدس روز احقاق حق و روز مبارزه با استکبار است از این جهت است که ملل مسلمان وظیفه خود را بشناسند.
رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید  کرد: وظیفه حمایت از حمایت از فلسطین و روز قدس صرفاً احقاق حق و وظیفه اسلامی نیست و یک وجه آن این است؛ وجه دیگرش این است که رژیم صهیونیستی مادر تروریسم است و ما در طول تاریخ تروریسمی پلیدتر و ماجراجویانه تر از این رژیم نداریم چرا که هیچ جریان تروریستی یک ملت را آواره نکرد.
وی ادامه داد: جنایات زیادی از سوی تروریست هایی مانند داعش صورت گرفت اما میلیون ها مسلمان فلسطینی که توسط رژیم صهیونیستی آواره شدند در کارنامه هیچ یک از گروه های تروریستی نیست؛ خشونت ترین روش ها توسط این رژیم صورت گرفت.
لاریجانی با بیان اینکه تروریسم صهیونیستی بدخیم ترین نوع تروریسم در طول تاریخ است، اظهار کرد: داعش از نسخه تروریسم صهیونیستی گرته برداری کرده است.
وی با اشاره به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در سایر کشورها گفت: شهدای هسته ای ایران نمونه ای از اقدامات تروریستی این رژیم در خارج از مرزهای خود هستند اما آمریکا و قدرت های بزرگ غربی و شرقی هیچگاه در مورد این رژیم موضوع حقوق بشری را مطرح نکردند بلکه رئیس جمهور آمریکا با افتخار می گوید امنیت اسرائیل امنیت ماست و حال که طرفدار تروریسم بلکه مادر تروریسم هستند و ایران را متهم به طرفداری از تروریسم می کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ملت ما بعد از انقلاب اسلامی همواره درگیر با تروریسم بود و بزرگان کشور توسط تروریسم به شهادت رسیدند؛ ایران 17 هزار شهید ترور دارد در حالی که آمریکا نام گروهک منافقین را از فهرست تروریسم حذف می کند، در افغانستان تروریست ها را کمک کردند و حتی امروز که دم از مبارزه با تروریسم می زند جبهه النصره را حمایت می کند چرا که فرزند تروریسم صهیونیستی است.
لاریجانی گفت: امروز آمریکا از یک سو به دلیل حمایت از اسرائیل حامی اصلی مادر تروریسم در جهان امروز، یعنی تروریسم صهیونیستی است و از طرفی به دلیل اخاذی از کشورهای اسلامی مثل سعودی، علیه ایران یاوه گویی می کند و آل سعود بارها رؤسای جمهور آمریکا را به حمله به ایران تشویق کرده است.
وی ادامه داد: یکی از شاهان منطقه به ما گفت بوش پسر در سفری به کشور ما به تحریک سعودی ها گفت باید به ایران حمله کنیم؛ این امیر یا شاه به بوش گفت من نصیحت می کنم با ایران درگیر نشوید چون اینها شیعه هستند و ول نمی کنند و شما در باتلاق گیر می کنید؛ 1400 سال پیش یکی از اینها را کشتند و اینها هر سال عزاداری می کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این یک قلم را خوب فهمید؛ امام حسین(ع) که همه هستی ماست اما شیعیان ظالم را رها نمی کنند.
وی همچنین اظهار کرد: این فضاحت برای آمریکاست که در دوره انتخابات ریاست جمهوری چون سعودی ها از رقیب یکی نامزدی حمایت می کردند، او بارها اعلام کردند که سعودی ها منشأ تروریسم هستند اما بعد به خاطر شرکت در کنفرانس قلابی ریاض و اخاذی چند صد میلیاردی این رژیم قبیله ای را حمایت کردند که امروزه می بینید چطور قدرت را جابجا کردند و با پررویی ایران را محور حمایت از تروریسم اعلام کردند و بعد دعوای دیگری با قطر راه انداختند که ابتدا آمریکا قطر را محکوم کرد و بعد از قراردادی که در زمینه فروش هواپیما با این کشور بستند، یک مرتبه مانور مشترک هم گذاشتند و مسئله فراموش شد.
لاریجانی گفت: این وضع قدرت جهانی است که مدعی مدیریت جهانی در زمان ماست؛ مثل دزدان سرگردنه دنبال چپاول کشورهای اسلامی هستند و امروز تبدیل به رسواترین حکومت شده اند که بی پروا با هر حکومت قبیله ای می سازند تا اموال آنها را بگیرند؛ حالا ملت ایران حق دارد که هر چه فریاد دارد بر سر آمریکا بزند.
وی با تأکید بر اینکه ملت ایران راه روشنی را دنبال می کند، اظهار کرد: اگر ما با تروریسم مبارزه می کنیم و هزینه آن را می دهیم، با استراتژی عمیقی این کار را می کنیم تا هم امنیت خود را حفظ کنیم و هم تروریسم کور که آبروی مسلمانان را برده از بین ببریم؛ ما در این راه راسخ هستیم و تروریسم را در هر کجا دنبال می کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عملیات موشکی اخیر علیه تروریست ها گوشه ای از اقتدار ملت ایران بود که به خوبی انجام شد و ما پاسخ اقدامات سنا و کنگره آمریکا علیه ملت را با قاطعیت در صحنه های مختلف خواهیم داد.
وی افزود: ملت ایران ملتی انقلابی، غیرتمند و با رهبری هوشمند و باصلابت است و در پیگیری اهداف انقلاب اسلامی با جدیت و قاطعیت عمل می کنید.
captcha