تجلیل از نفرات برتر مسابقات قرآن منطقه‌ای در موریتانی
کد خبر: 3612478
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷

تجلیل از نفرات برتر مسابقات قرآن منطقه‌ای در موریتانی

گروه بین‌الملل: مراسم اعطای جایزه رئیس‌جمهور و تجلیل از نفرات برتر دومین دوره مسابقات منطقه‌ای حفظ و تجوید قرآن کریم در نواکشوت، پایتخت موریتانی برگزار شد.

تجلیل از نفرات برتر مسابقات قرآن منطقه‌ای در موریتانی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری رسمی موریتانی، مراسم تجلیل از نفرات برتر مسابقات منطقه‌ای حفظ و تجوید قرآن کریم(در سطح آفریقا) با حضور «احمد ولد اهل داود»، وزیر آموزش و امور اسلامی این کشور پنج‌شنبه، اول تیرماه در کاخ کنفرانس‌های نواکشوت برگزار شد.
وزیر آموزش و امور اسلامی موریتانی در مراسم اختتامیه این مسابقات که شرکت‌کنندگانی از هشت کشور آفریقایی مراکش، تونس، الجزاریر، گامبیا، ساحل عاج و نیجر در آن با یکدیگر رقابت کردند، در سخنانی تصریح کرد: اعطای این جایزه برای نخستین‌بار از زمان تأسیس این دولت بهترین دلیل بر توجه به موضوعات اسلامی و تقدیر از حافظان کتاب خدا و عالمان دینی است.
وی تصریح کرد: اعطای این جایزه در راستای تلاش «محمد ولد عبدالعزیز»، رئیس‌جمهور موریتانی برای تشویق جوانان به توجه به قرآن و اشاعه علم، محبت و همدلی و محکوم کردن خشونت، تعصب و تندروی است.
شیخ «محمد بوصو»، سخنگوی کمیته داوری نیز در سخنانی ضمن قدردانی از نقش علمای موریتانی از تبلیغ دین اسلام در غرب آفریقا گفت: آفریقایی‌ها قرآن، علوم دینی و اخلاق را از عالمان موریتانی آموختند.
وی با بیان این که برگزاری این مسابقات قرآنی در واقع تحقق تلاش‌های گذشتگان بوده است، توضیح داد: کمیته داوری در شرایط بسیار خوب، وظیفه خود را همان گونه که شایسته بود، انجام داد.
در این مراسم جایزه رئیس‌جمهور از سوی وزیر آموزش و امور دینی به «احمد نورالدین ولد الدباغ» از موریتانی نفر اول مسابقات و جایزه نفر دوم از سوی «محمد امین ولد»، وزیر فرهنگ و سخنگوی دولت به «ابراهیم خلیل جالو» از ساحل عاج و جایزه نفر سوم از سوی «احمد ولد النینی» مشاور امور اسلامی رئیس‌جمهور به «معاذ فتان» از الجزایر اعطا شد.
captcha