حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس؛ لبیک به آرمان‌های امام خمینی(ره)
کد خبر: 3612494
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
امام جمعه گناباد بیان کرد:

حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس؛ لبیک به آرمان‌های امام خمینی(ره)

گروه شهرستان‌ها: امام جمعه گناباد با قدردانی از حضور گسترده مردم این شهرستان در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، لبیک به آرمان‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام جمعه گناباد، امروز دوم تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در مسجد جامع و مصلی امام خمینی(ره) در خطبه‌های اول نمازجمعه، یکی از وظایف اصلی در ماه رمضان را اصلاح اخلاق و رفتار بیان و ابراز کرد: خودسازی معنوی از مهم‌ترین وظایف ما است، از این‌رو باید بکوشیم تا همراه با روزه گرفتن، آن‌چنان اراده معنوی خود را تقویت کنیم که توانایی ترک صفات ناپسند از قبیل خودخواهی، تکبر، حسادت، دروغگویی، مردم‌آزاری و بی‌بند و باری را پیدا کنیم.
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب ادامه داد: باید تلاش کنیم تا صفات ناپسند را با صفات خوب همچون نوع‌دوستی، تواضع، خدمت به خلق، اخلاق خوب و راستگویی جایگزین کنیم که این همان خودسازی و حرکت در مسیر رستگاری است.
وی، پیامبر اعظم(ص) را مصداق بزرگ خوش اخلاقی بیان کرد و افزود: باید همگی در جهت کسب اخلاق خوب در خود همت کنیم چراکه منشأ بسیاری از دعواها، شکایات و اختلافات، بداخلاقی است.
امام جمعه گناباد همچنین در خطبه دوم نماز با قدردانی از حضور گسترده مردم این شهرستان در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، لبیک به آرمان‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، مایه امیدواری ملت فلسطین، وحشت صهیونیست‌ها و بیداری جهان اسلام است.
وی افزود: این حضور گسترده عمل به وصیت مولای متقیان علی(ع) است که فرمودند: «دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید» و امروز ظالمی بدتر از اسرائیل جنایت‌کار و آمریکای جهان‌خوار در دنیا وجود ندارد؛ ظالمی که بیش از 60 سال است در پیش چشم مدعیان حقوق بشر، کارنامه‌ای به جز کشتار و آوارگی در فلسطین چیزی از خود به جای نگذاشته است.
امام جمعه گناباد، پاسخ کوبنده موشکی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اقدامات کور تروریستی در ایران را موجب ایجاد موجی از شادی و غرور در میان اقشار مختلف مردم عنوان و اظهار کرد: این عملیات غرورآفرین، اقتدار سپاه پاسداران را به جهانیان نشان داد.
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب، با اشاره به هفته صرفه‌جویی در مصرف آب، در خصوص کمبود سفره‌های آب زیرزمینی هشدار داد و از شهروندان خواست تا با توجه به بالارفتن مصرف آب در فصل تابستان در استفاده از این نعمت الهی، صرفه‌جویی کنند.
captcha