رژیم صهیونیستی مولود مناسبات انحصارطلبانه‌ جهانی است
کد خبر: 3612530
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰

رژیم صهیونیستی مولود مناسبات انحصارطلبانه‌ جهانی است

گروه سیاست و‌ اقتصاد: نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تشکیل رژیم نامشروع صهیونیستی گفت: این رژیم حاصل مناسبات ظالمانه و انحصارطلبانه است و برهمین مبنا روند اشغال و تجاوز در این نظام نامشروع ادامه یافته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سعید جلیلی، نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، امروز، دوم تیرماه در پایان مراسم راهپیمایی روز قدس مشهد و در سخنرانی قبل از خطبه‌های حرم رضوی، با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) که «روز قدس، روز حیات اسلام، روز رسول اکرم و روز جدایی حق از باطل است»، اظهار کرد: امام(ره) ما که هم مبدا و هم مبدع روز قدس بود، قائل بود، روز قدس که هم‌جوار شب‌های قدر است، باید در بین مسلمانان احیا شود، همان گونه که مسلمانان در شب‌های قدر از غیر خدا رهایی پیدا می‌کنند.
وی ادامه داد: نگاه امام این بود که این روز فقط روز فلسطین نیست، بلکه روز جهان اسلام و روز مستضعفان جهان است؛ دلیل این تعابیر بلند امام درباره روز قدس و اهمیت این روز وقتی مشخص می‌شود که بدانیم چه مناسباتی در جهان ما حاکم است.
جلیلی در تبیین شرایط حاکم بر صحنه بین‌الملل، با اشاره به سال 1945 و پایان جنگ جهانی دوم ادامه داد: قدرت‌های بزرگ پس از جنگ جهانی دوم، مناسباتی برای جهان تعریف کردند که تا امروز همچنان حاکم بوده و بیش از 70 سال است که جهان درگیر مناسبات ظالمانه تعریف شده توسط چند قدرت بزرگ است.
وی با اشاره به انحصارطلبی چند قدرت بزرگ در این مناسبات ظالمانه، توضیح داد: آن‌ها ابایی ندارند از اینکه این انحصارطلبی را اعلام کنند، همان‌گونه که گفته‌اند ما چند قدرت بزرگ دنیا باید امتیازاتی داشته باشیم که دیگران نداشته باشند و به صراحت می‌گویند ما برای جهان تصمیم می‌گیریم و اگر نظری مخالف ما باشد ما حق داریم آن را وتو کنیم و یا حق برخورداری از سلاح هسته‌ای را منحصر به چند کشور می‌دانند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، منطق انحصارطلبی را زاده خوی استکباری برشمرد و بیان کرد: اگر از آنان بپرسیم چرا این چند کشور حق داشتن سلاح هسته‌ای را دارند، منطق‌شان همان منطق قدیمی استکبار است که در قرآن به آن اشاره شده و می‌گویند، چون زور ما بیشتر است این حق را داریم.
وی با اظهار این مطلب که انحصارطلبی فقط به صحنه سیاسی و نظامی محدود نمی‌شود، افزود: همین کسانی که در نظریات اقتصادیشان مدافع بازار آزاد هستند و می‌گویند اگر تراکنش بانکی در جایی از دنیا انجام شد، باید زیر نظر ما باشد و روابط اقتصادی کشورها باید با موافقت و طبق نظر ما باشد همان‌طور که کشورها را تحریم می‌کنند.
جلیلی در همین راستا به سخنان رئیس جمهور سابق آمریکا درباره استکبارطلبی اشاره و اضافه کرد: رئیس جمهور قبلی آمریکا که برخی از او تلقی مودب و باهوش داشتند، به صراحت در سند امنیت ملی که ارائه کرد، گفت «باید رهبری جهان را برای 100 سال آینده برای آمریکا حفظ کنیم»، لذا ما در دنیا با چنین مناسبات ظالمانه‌ای روبه رو هستیم که منطق‌شان، منطق استکبار است و می‌خواهند قدرت‌شان را بر دنیا حاکم کنند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تشکیل رژیم نامشروع صهیونیستی، ادامه داد: از همین مناسبات ظالمانه بود که رژیم نامشروع صهیونیستی ظهور کرد و بر همین مبنا روند اشغال و تجاوز در این نظام نامشروع مشروعیت پیدا کرد و هرچند وقت، بخشی از سرزمین‌ها را به خود اضافه می‌کند و به اشغال و تجاوزگری خود ادامه می‌دهد.
وی در همین راستا، رژیم صهیونیستی را سمبل مناسبات ظالمانه استکباری دانست و اضافه کرد: کسانی که این مناسبات را رقم زدند برای همه جای دنیا این انحصار را قائل هستند همانطور که در صنعت ملی شدن نفت، کودتا کردند یا در نهضت بیداری اسلامی که مردم اراده می‌کنند، طاغوت‌ها را برکنار کنند، انحراف ایجاد می‌کنند همان‌گونه که دیدید انقلاب مصر بعد از دو سال به چه فرجامی رسید.
جلیلی در ادامه به کذب ادعای دموکراسی از سوی دولت‌های مستکبر اشاره کرد و گفت: کسانی که در دنیا ادعای دموکراسی و حقوق بشر می کنند، بیشترین مناسبات را با کسانی دارند که از دموکراسی دورند و بدترین جنایات‌ها را مرتکب می‌شوند، همان‌طور که هم آمریکا و هم اتحادیه اروپا به صراحت می‌گویند، رژیم صهیونیستی نماد لیبرال دموکراسی است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی همچنین اضافه کرد: مستکبران می‌بینند که رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه و 22 روزه شکست می‌خورد و قدرت این اندیشه و اراده‌ای که می‌تواند آن‌ها را در هم بشکند را می‌بینند.
جلیلی با اشاره به سالگرد بمباران شیمایی کردستان و سردشت، جانب‌داری ظالمانه شورای امنیت را مورد انتقاد قرار داد و افزود: در همین روزها سردشت و کردستان عزیز ما بمباران شیمیایی شد و صدها نفر کشته و مجروح شدند اما کسی اسم آن را نشنید و شورای امنیت هیچ قطعنامه‌ای صادر نکرد اما اگر 11 سپتامبر حادثه‌ای اتفاق می‌افتد، مجوز جنگ صادر می‌شود.
وی در تبیین امنیت مثال‌زدنی و قدرت جمهوری اسلامی، با اشاره به سخنان رئیس جمهور سابق آمریکا بیان کرد: اوباما روزی که می‌خواهد کاخ سفید را ترک کند، می‌گوید ما در پنج سال گذشته هرچه در توان داشتیم در سوریه انجام دادیم اما موفق نشدیم چون جمهوری اسلامی مانع ما بود؛ این قدرتی است که ظهور پیدا کرده است؛ به همین خاطر روز قدس یک روز نمادین نیست بلکه حقیقت قدرت غلبه حق بر باطل را نشان می دهد.
جلیلی با بیان این مطلب که دشمن بعد از ناامیدی از جنگ نظامی بر علیه ایران، راهبرد انحراف در مبارزه انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند، توضیح داد: امروز اگر ما با تروریست‌ها مبارزه می کنیم در واقع با سربازان رژیم صهیونیستی در حال مبارزه هستیم.
جلیلی راهبرد منصرف‌ کردن از مبارزه را یکی دیگر از برنامه‌های نظام سلطه بعد از ناامیدی از راهبرد انحراف برشمرد و افزود: آن‌ها هزینه‌های مبارزه و انقلابی‌گری را زیاد نشان می‌دهند، دستاوردهای عظیم را می‌پوشانند، دستاوردهای موهوم می‌سازند و می‌گویند، راه‌حل، سازش است، همچنین ایجاد اسلام‌های تکفیری و لیبرالی یکی دیگر از روش‌های آنان است.
وی با اشاره به توافق اسلو و سازش با رژیم صهیونیستی، به نتایج سازش با دشمن اشاره کرد و افزود: امروز همان کسانی که در این مسیر حرکت می‌کردند، می‌گویند بعد از گذشت ۲۰ سال هیچ دستاوردی نداشتیم و شهرک‌سازی‌ها به جایی رسیده که داد اتحادیه اروپا هم درآمده است همین بود که امام(ره) فرمود: « کسی تصور نکند که ما راه سازش با جهانخواران را نمی‌دانیم. ولی هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند».
جلیلی نبرد جمهوری اسلامی با نظام سلطه را نبرد جنود عقل و جهل دانست و اضافه کرد: امام(ره) و یاران او پرچم انقلاب را برافراشتند چراکه امنیت، پیشرفت و تعالی از این راه محقق می‌شود.
جلیلی با اظهار اینکه ملت عهدشکنی آمریکا را نمی‌پذیرد، تاکید کرد: ملت ما نمی‌پذیرد که در راکتورهای هسته‌ای بتون بریزیم و آنان همزمان تحریم‌ها را تشدید کنند و‌ نمی‌پذیرد کسانی بگویند توافق برد برد داشته باشیم اما برد به این معنا باشد که منافع دشمن تامین شود.
وی همچنین خطاب به کسانی که توان دفاعی کشور را زیر سوال می‌برند، بیان کرد: نمی‌توان با شعار صلح و امنیت، توان دفاعی کشور را زیر سوال برد چراکه این تفکر انقلابی است که کشور را حفظ کرده است.
جلیلی در پایان سخنانش عظمت ملت و انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و‌ افزود: امروز ملت ما به دنیا نشان داد که ایران اسلامی با اجابت دعوت خدا و پیامبر(ص) حیات جدید گرفت، حیاتی که دشمنان ما به آن اعتراف می‌کنند و‌ نمونه مردم‌سالاری دینی، پیشرفت، عدالت، هوشیاری و مبارزه خستگی‌ناپذیر را در آن می‌بینند.
وی همچنین با تاکید بر لزوم حفظ قدرت امروز جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: ملت ما در حال تجربه حقایق دینی خود است و خداوند این ملت را با تمسک به ولایت در کشتی‌ای نشاند که متوقف نمی‌شود، رو به جلوست و‌ در طوفان‌های سهمگین به مسیر خود ادامه می‌دهد؛ امروز وظیفه همه ماست که این قدرت و ارمغان بزرگ که رهبر معظم انقلاب‌‌ پرچمدار ولایت آن را در دست گرفته‌اند را با قدرت و صلابت حفظ کنیم و این راه را ادامه دهیم.
captcha