طنین ندای «القدس‌ لنا» در مشهد‌الرضا
کد خبر: 3612551
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
همزمان با روز قدس صورت گرفت؛

طنین ندای «القدس‌ لنا» در مشهد‌الرضا

گروه سیاست و اقتصاد: اقشار مختلف مردم مشهد در کنار زائران رضوی حضور پرشور و گسترده‌ای را در راهپیمایی روز قدس به نمایش گذاشتند و با سر دادن ندای «القدس‌ لنا» با آرمان‌های امام راحل(ره) در دفاع از قدس شریف تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بار دیگر مردم خداجوی و استکبارستیز مشهد آمدند تا در این روز که یادآور فریاد بلند معمار کبیر انقلاب بر سر آمریکا و متحدانش است بار دیگر با آرمان‌های امام راحل(ره) تجدید میثاق کنند.
از همان ساعات اولیه صبح، میعادگاه روزه‌داران استکبارستیز از مسیر میدان 15 خرداد به سمت حرم مطهر رضوی مملو از جمعیتی بود که برای دفاع از مظلومان مشت‌های خود را گره کرده و با شعارهای ضداستکباری نظیر مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود کافر، انزجار خود را از غاصبان قدس شریف اعلام کردند.
از کرخه تاحلب، از حلب تا قدس/ طنین ندای «القدس لنا » در مشهد
خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان، بسیجیان، اصناف، فرهنگیان، دانش آموزان، دانشجویان، پیر و جوان، مرد و زن همه و همه آمده بودند تا بار دیگر اتحاد خود را در راه اسلام و مسلمانان نشان دهند و قدرت خود در برابر مستکبران جهان را به نمایش بگذارند.
در دستان جمعیت پرچم‌های زرد رنگ حزب‌الله لبنان و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران به چشم می‌خورد، پلاکارت‌هایی با شعارهای مختلف ضداستکباری و ظلم‌ستیزی نظیر «تو سرزمینی که خدا باشه، جایی برای کدخداها نیست»، «هدف بعدی موشک‌ها، اسرائیل و تل‌آویو» و به دنبال آن به آتش کشیدن آدمک‌های داعش، شیخ‌نشینان اسلام‌ستیز آل سعود، نمادهای آمریکا و اسرائیل بود که نگاه‌های جمعیت را به سوی خود جلب می‌کرد.
خورشید به حرمت روزه‌داران گه‌گاهی از نگاه‌ها پنهان می‌شد تا مهلتی برای تجدید قوا بدهد اما حرارت این گرما از شور حرارت روزه‌داران استکبارستیز چیزی کم نمی‌کرد.
از کرخه تاحلب، از حلب تا قدس/ طنین ندای «القدس لنا » در مشهد
باران مصنوعی در مسیر راهپیمایی با شکست نور، زیبایی خاصی به فضا می‌داد و اندکی از عطش روزه‌داران می‌کاهید، روزه‌دارانی که مخلصانه آمده بودند تا در روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان به ندای رهبر خود لبیک گفته و نشان دهند، مسیر جهاد و شهادت بی‌انتهاست.
حجت‌الاسلام روح‌الله رحمتی، طلبه سطح چهار حوزه علمیه قم که به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف شده بود با ما هم‌کلام می‌شود و می‌گوید: همراه با خانواده به راهپیمایی آمده‌ایم تا مشت محکمی به دهان استکبار زده باشیم.
وی ادامه می‌دهد: روز قدس، روز وحدت امت اسلام و یکپارچگی مسلمانان بر ضد صهیونیسم جنایتکار است، روزی که با درایت معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) پایه‌ریزی شد.
از کرخه تاحلب، از حلب تا قدس/ طنین ندای «القدس لنا » در مشهد
وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که به‌زودی شاهد محو این رژیم منحوس باشیم و انتفاضه سوم را به نتیجه برسانیم و نماز جمعه روز قدس را به امامت مرجع عظیم‌الشان انقلاب مقام معظم رهبری در مسجد الاقصی اقامه کنیم.
در میان جمعیت به سراغ دو نوجوان که نه امام(ره) را دیده و نه انقلاب را درک کرده‌اند و با لباس رزم در این راهپیمایی شرکت کرده‌اند، می‌رویم.
خودشان را امیرمحمد خادم، 13 ساله و محمدجواد اسدالهی، 14 ساله معرفی می‌کنند و امیرمحمد با بیان اینکه با یکدیگر دوست هستند، ابراز می‌کند: راه ما همان راه حسین فهمیده است، دشمنان اسلام بدانند که ایران پر از حسین فهمیده‌ها است و امروز آمد‌ه‌ایم تا به نوجوانان فلسطینی بگوییم ما پشتیبان شما هستیم.
رئوفه دختر 11 ساله‌ای که در میان جمعیت عکس رهبری را در دست دارد با ما چند قدمی را همراه می‌شود و می‌گوید: من رهبرم را دوست دارم و به پیروی از ایشان به راهپیمایی آمدم تا بگویم ای کودکان فلسطین ما کودکان ایران از اسرائیل کودک‌کش بیزاریم و شما را فراموش نکرده‌ایم و برای آزادی شما از دست اسرائیل وحشی دعا می‌کنیم.
از کرخه تاحلب، از حلب تا قدس/ طنین ندای «القدس لنا » در مشهد
اعظم کریمی‌مقدم، 36 ساله لیسانس روانشناسی هم شرکت در راهپیمایی روز قدس را پیروی از راه امام و شهدا و احیاء ارزش‌های انقلاب اسلامی دانسته و می‌گوید: امروز آمده‌ایم تا بار دیگر مشت محکمی بر دهان استکبار بزنیم، امروز روز احقاق حق مستضعفان از مستکبران است، روز اتحاد مسلمانان در برابر استکبار است و بزرگداشت این روز خط بطلانی بر رویاهای اسرائیل و عمال آنان است رویایی که هرگز به حقیقت نخواهد پیوست.
بتول مغانی، 45 ساله که همراه با سه فرزند خود در این حرکت بزرگ حضور پیدا کرده است، ابراز می‌گوید: با فرزندانم آمدم تا آنان نیز یاد بگیرند با فرزندانشان در عرصه‌های جهانی حضور پیدا کنند و اینکه مسلمانی تنها به روزه و نماز نیست، بلکه مسائل سیاسی جهان اسلام نیز برای ما مسلمانان مهم است، روز قدس، روزی‌است که به عبادات یک ماهه مسلمانان در ماه رمضان جهت می‌دهد.
زینت صداقت‌نیا، که خود را 30 ساله و دارای مدرک کارشناسی فقه و مبانی حقوق معرفی می‌کند و می‌گوید: با توجه به حوادث تروریستی اخیر امسال باید حضورمان چشمگیرتر باشد، البته که سربازان سیدعلی، پاسخ دندان‌شکنی به تروریست‌ها دادند و امروز آمد‌یم که به امام روح‌الله و امام خامنه‌ای لبیک بگوییم و با حضور پرشور و حماسی خود سیلی محکمی به حامیان جنایتکار تروریست بزنیم.
از کرخه تاحلب، از حلب تا قدس/ طنین ندای «القدس لنا » در مشهد
وی ضمن قدرشناسی از شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، ابراز می‌کند: آمدیم تا بگوییم که مسیر جهاد و شهادت انتها ندارد.
سیده فاطمه طباطبایی، بانوی 64 ساله‌ فعالی که در زمان طاغوت با شرکت در تظاهرات نیز به ندای خمینی کبیر پاسخ داده و فقط یک سال راهپیمایی روز قدس را به دلیل فوت فرزندش حضور نداشته است، می‌گوید: حضور در راهپیمایی روز قدس، اطاعت از امام و رهبری است چرا که امام(ره) این روز را پایه‌ریزی و بزرگ‌ داشتند و بی‌شک مردم زمان ما از زمان امام حسین(ع) بهتر و بابصیرت‌اند چراکه پشتیبان ولی فقیه هستند و در همه عرصه‌ها به حمایت از رهبر عزیزمان، جان خود را در طبق اخلاص می‌گذارند.
در پایان مراسم همه روزه‌داران ولایی با تشرف به حرم مطهر رضوی، قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) و شنیدن قطعنامه راهپیمایی روز جهانی قدس، دعای فرج را زمزمه کردند و بزرگترین آرزوی خود از درگاه الهی یعنی ظهور مهدی فاطمه(س)، منجی مستضعفان از ظلم ظالمان را به واسطه امام هشتم(ع) مسئلت کردند.
زهرا اسماعیلی
captcha