راهپیمایی روز جهانی قدس در کربلا و بحرین
کد خبر: 3612564
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰

راهپیمایی روز جهانی قدس در کربلا و بحرین

گروه بین‌الملل: گروه‌ها و احزاب سیاسی کربلا امروز، دوم تیرماه، با برگزاری تظاهراتی در این استان، روز جهانی قدس را گرامی داشتند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در کربلا و بحرین
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از شفقنا، «مسعود حسینیان»، سرکنسول ایران در کربلا که در این راهپیمایی حضور داشت، به خبرگزاری نون گفت: برای اعلام حمایت از ملت فلسطین و محکوم کردن اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی که بیش از ۷۰ سال است هنوز هم ادامه دارد، در این راهپیمایی شرکت کرده‌ایم.
وی افزود: استکبار جهانی در راستای چشم‌پوشی از اشغال زمین فلسطین از سوی رژِیم اسرائیل و نشان دادن ایران به عنوان دشمن منطقه تلاش می‌کند.
وی تصریح کرد: حضور ما در مراسم قدس، اعلام مخالفت با این غده سرطانی در منطقه است.
سرکنسول ایران در کربلا اظهار کرد: تظاهرات روز جهانی قدس بیانگر اراده ملت‌هاست و باید به این اراده احترام گذاشت. باید بین ملت‌ها و حکومت‌ها تفاوت قائل باشیم. ملت‌ها، فلسطین را نماد مقابله با استکبار جهانی می‌دانند.
از سوی دیگر سعد السعدی مسئول دفتر عصائب اهل حق نیز که در این تظاهرات حضور داشت، گفت: امروز در راهپیمایی روز قدس که حضرت آیت الله خمینی (ره) به آن دعوت کردند، شرکت می کنیم. نیروهای ما امروز با داعش می جنگند و چشمهایشان به آزادسازی فلسطین می نگرد.
برگزاری روز جهانی قدس در بحرین
مناطق مختلف بحرین نیز همانند دیگر کشورهای عربی و اسلامی بامداد و صبح امروز(جمعه) صحنه برگزاری تظاهرات انبوه مردم در روز جهانی قدس و در همبستگی با ملت فلسطین بود.
از صبح امروز تظاهرات مختلفی در حومه منامه و غرب این شهر برگزار شد و شرکت کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی، بر حقوق کامل ملت فلسطین در سرزمینشان تاکید کردند.
تظاهران کنندگان همچنین نقش انگلیس و آمریکا در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین را محکوم کردند.
این در حالی است که نیروهای امنیتی بحرین با توسل به بمب‌های گازی و گلوله‌های پلاستیکی، تظاهرات مردم بحرین در حمایت از فلسطین را متفرق کردند.
راهپیمایی روز جهانی قدس در کربلا و بحرین
از سوی دیگر خبرگزاری بحرین الیوم نیز گزارش داد: شهروندان بحرینی امروز(جمعه) روز جهانی قدس را را گرامی داشتند و با برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف، حمایت خود را از قضیه فلسطین اعلام کردند.
تظاهرات‌کنندگان که با دعوت نیروهای انقلابی به خیابان‌ها آمده بودند، پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورده و با سر دادن شعارهایی خواستار پایبندی به قضیه قدس و آزادی آن از دست رژیم اشغالگر قدس شدند.
براساس این گزارش، راهپیمایی‌های روز قدس بامداد امروز(جمعه) و علی رغم تدابیر شدید امنیتی نیروهای آل‌خلیفه و حمله آنها به شماری از مناطق بحرین از سر گرفته شد.
شرکت کنندگان در این فعالیت‌ها شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرگز بر آمریکا» سر داده و بر تداوم انقلاب بحرین و پایبندی به اهداف اصیل آن به‌ویژه سرنگونی رژیم آل‌خلیفه تاکید کردند.
فعالان بحرینی بر تظاهرات و فعالیت‌های امسال عنوان  قدس، آزادگان می آیند» را داده‌اند.
captcha