فرمانروایی بدون مشروعیت الهی مصداق کامل استکبار است
کد خبر: 3612568
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
آیت‌الله اراکی:

فرمانروایی بدون مشروعیت الهی مصداق کامل استکبار است

گروه سیاسی: دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: هر فرمانروایی اگر الهی نباشد یعنی از سوی خداوند تعیین نشده باشد، طاغوتی است. استکبار یعنی روی دوش مردم بدون حق سوار شدن و فرمانروایی بدون حق، مصداق کامل استکبار است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، امروز، دوم تیرماه در اجتماع روز جهانی قدس که در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد، گفت: در حال حاضر روز قدس مختص به مساله فلسطین نیست بلکه، مساله دفاع از تک تک حقوق مسلمان مظلوم جهان است. 
وی بیان کرد: در قرآن کریم به دو جریان فکری اشاره شده، یکی جریان اسلامی که همه پیامبران و مؤمنان دنیا در امتداد این جریان قدم برداشتند و دیگری جریان طاغوت و استکبار. اسلام در کلام، ایمان و پذیرش حاکمیت الهی است و همه آیات قرآن کریم بر حاکمیت الهی دلالت دارد. فرمانروایی خداوند در اسلام به عنوان اصل بدیعی مطرح شده و کل اسلام در این مورد خلاصه می‌شود. 
دبیرکل مجمع حهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: هر فرمانروایی اگر الهی نباشد یعنی از سوی خداوند تعیین نشده باشد، طاغوتی است. استکبار یعنی روی دوش مردم بدون حق سوار شدن و فرمانروایی بدون حق، مصداق کامل استکبار است. 
وی با بیان اینکه فرمانروای جامعه اسلامی خداوند است گفت: پیامبر(ص)، یازده امام معصوم(ع) و امام زمان(عج) همگی از سوی خداوند به عنوان فرمانروایی جامعه اسلامی تعیین شده‌اند و ولی‌فقیه نیز به معنای نصب از سوی حضرت ولیعصر(عج) می‌باشد. ولی‌فقیه از سوی ایشان مجاز به فرمانروایی است که این اساس قانون اساسی، وحدت، اقتدار و استحکام ماست. 
آیت‌الله اراکی تأکید کرد: اقتدار امروز کشورمان ناشی از این حاکمیت است، بسیج، سپاه، طلاب، امت حزب الله و... لشگر حاکمیت الهی هستند، گوهر وجودی کشور ما همین حاکمیت الهی است که استکبار و دشمنان اسلام با دسیسه‌ها و غرض‌ورزی‌های خود قصد گرفتن آن را دارند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اگر تمام مردم جامعه متفق‌القول روی حاکمیت یک نفر اجماع داشته و از آن حمایت کنند آن فرد تا زمانی که از سوی خداوند متعال مشروعیت پیدا نکند، حاکمیتش طاغوتی و استکباری است. وظیفه تک تک مردم این است از حاکمی که از سوی خداوند متعال مشروعیت پیدا می‌کنند اطاعت کنند. 
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هر حکومتی بر مبنای دو عنصر مهم استوار است، گفت: مشروعیت و موجودیت دو عنصر اساسی است، مردم فرمانبر هستند نه فرمانروا، مردم اگر فرمانبری خدا را بکنند حاکمیت الهی شکل می‌گیرد. هر جایی که شاهد بروز حاکمیت استکباری هستیم بدانید مردم به درستی فرمانبری نکرده‌اند. 
آیت‌الله اراکی تصریح کرد: قانون اساسی کشور این حاکمیت الهی را در یک نظام مستحکم طراحی کرده است. ریاست جمهور، مجلس شورای اسلامی و... را مردم انتخاب می‌کنند ولی تا زمانی که از سوی رهبر حکم تنفیذ نگیرند، مشروعیت ندارند. 
وی ادامه داد: از آغاز تاریخ تاکنون جنگ اصلی بین حکومت استکباری و الهی بوده است، روز قدس، روز تایید حاکمیت الهی است، روز مقابله با استکبار است و اتفاقات ناگواری که امروز در جهان اسلام شاهد آن هستیم نتیجه سلطه حاکمیت استکبار است. 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: حاکمیت استکبار بر سه عنصر فریب، زور و پول بنا شده است در صورتی که عنصر اصلی حاکمیت الهی برهان است و همه پیامبران با این عنصر مردم را دعوت به حاکمیت الهی می‌کردند، امروز جنگ استکبار با حاکمیت الهی است و راهپیمایی روز قدس برای پذیرش حاکمیت الهی است.
captcha