نامگذاری روز جهانی قدس، مهم‌ترین راهبرد استكبار جهانی را خنثی كرد/ ذلت؛ نتیجه سازش با دشمنان
کد خبر: 3612573
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
محمدی عراقی:

نامگذاری روز جهانی قدس، مهم‌ترین راهبرد استكبار جهانی را خنثی كرد/ ذلت؛ نتیجه سازش با دشمنان

گروه سیاست و اقتصاد:‌ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأكید كرد كه فلسطین یك رمز و نماد و فریاد مظلومیت همه انسان‌های آزاده و تحت ظلم و ستم عالم است و امام(ره) با احیای این روز، مهم‌ترین استراتژی استكبار جهانی را خنثی كرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام محمود محمدی‌عراقی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز، 2 تیرماه در سخنرانی مراسم راهپیمایی روز قدس در شیراز تأكید كرد كه امام راحل با نامگذاری روز قدس، از فراموشی مهم‌ترین مسئله جهان اسلام یعنی قدس شریف جلوگیری كرد.

وی با بیان اینكه روز قدس تنها روز دفاع از مردم فلسطین نیست، بلكه روزی است كه مبارزه با استكبار جهانی و عوامل آن صورت می‌گیرد، افزود: فلسطین یك رمز و نماد و فریاد مظلومیت همه انسان‌های آزاده و تحت ظلم و ستم عالم است و امام(ره) با احیای این روز، مهم‌ترین استراتژی استكبار جهانی را خنثی كرد.

محمدی‌ عراقی در ادامه به تشریحی از تاریخچه سرزمین فلسطین پرداخت و گفت:‌ فلسطین نامی است كه حدود 5 هزار پیش در تاریخ وجود داشته است و در قرآن كریم نیز به عنوان سرزمین مقدس از آن یاد شده است.

در 7 آیه قرآن از فلسطین به عنوان سرزمین مقدس یاد شده است

نماینده مردم كرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینكه فلسطین خاستگاه انبیا و اولیای الهی است، گفت:‌ البته نام فلسطین مشخصاً در قرآن نیامده است اما در 7 مكان در قرآن كریم از آن ذكر شده است كه این سرزمین مقدس است از جمله سوره اسرا كه به آن سوره بنی اسرائیل هم گفته می‌شود.

وی با یادآوری اینكه اسرائیل لقب حضرت یعقوب و به معنای بنده خوب خداست، گفت: در قرآن كریم بالاترین ستایش‌ها به قوم حضرت یعقوب یعنی بنی اسرائیل شده و از سوی دیگر تندترین سرزنش‌ها نیز به این قوم شده است.

صهیونیست‌ها با جنایات خود بزرگترین خیانت را به آیین یهود می‌كنند

محمدی عراقی با بیان اینكه عمده این سرزمین مقدس، 70 سال است كه به اشغال رژیم صهیونیستی درآمده است گفت: صهیونیست‌ها با این جنایات خود در حقیقت بزرگترین خیانت را حتی به آیین یهود و حضرت موسی(ع) انجام داده و می‌دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: تاریخ بنی‌اسرائیل بسیار عبرت‌انگیز است، متاسفانه این قوم هیچ زمانی قدر نعمت‌های الهی و انبیا الهی را ندانستند و كفران نعمت كرده، پیامبران خود را كشتند و با دین خدا بازی كردند.

وی با اشاره به آیاتی از سوره مباركه اسرا و با بیان اینكه خداوند در قرآن كریم سقوط این قوم را پیش‌بینی فرموده و اشاره دارد كه این قوم 2 بار در زمین فساد می‌كنند، گفت: شاید اكنون دومین باری است كه این قوم مركز فسادی در زمین ایجاد كرده‌اند.

محمدی عراقی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی براینكه تا 25 سال دیگر اثری از این رژیم نخواهد بود، گفت: تاریخ رقم می‌خورد و پیامبرهای بعدی، پس از حضرت موسی(ع) مبعوث می‌شوند اما گروهی از بنی اسرائیل به او ایمان آورده و گروهی دیگر آنان را نمی‌پذیرند و بین آن‌ها انشقاق ایجاد می‌شود تا اینكه نوبت به پیامبر آخرالزمان رسید كه بشارت آمدنش در كتاب‌های آسمانی آمده بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:‌ یهودیان در آن زمان می‌دانستند كه پیامبر آخرالزمان در چه سرزمینی مبعوث خواهد شد لذا به سرزمین عربستان هجرت كردند و این یهودیانی كه در زمان پیامبر(ص) در مدینه و خیبر بودند، همان كسانی بودند كه مثلاً آمده بودند تا از پیامبر آخرالزمان استقبال كنند تا اولین كسانی باشند كه به او ایمان می‌آورند اما تصورشان آن بود كه این پیامبر از نژاد آن‌هاست.

نژاد پرستی در میان قوم بنی اسرائیل همیشه وجود داشته است

وی با بیان اینكه نژاد پرستی در میان قوم بنی اسرائیل همیشه وجود داشته است،‌ گفت:‌ آن زمان وقتی كه بنی اسرائیل مشاهده كردند كه پیامبر آخرالزمان از نژاد آنان نیست لذا به او كفر ورزیدند و او را نپذیرفتند و چه جنگ‌هایی را كه بر پیامبر مكرم اسلام(ص) تحمیل نكردند.

محمدی‌عراقی گفت: بعد از تسلط اسلام بر سرزمین بیت‌المقدس، پیروان تمام ادیان الهی زیر پرچم اسلام به زندگی مسالمت آمیز مشغول شدند اما در دوران جدید و دوران استعمار و استكبار و سلطه‌طلبی قدرت‌ها و دولت‌های بزرگ، 2 جنگ جهانی به بشر تحمیل و جهان اسلام قطعه قطعه شد.

وی اضافه كرد: یكی از نتایج این جنگ‌ها قطعه قطعه شدن كشورهای اسلامی و دیگری حاكم كردن دولت‌های دست‌نشانده در كشورهای جدید بود.

قیمومیت بریتانیا بر فلسطین،‌ موجب اشغال آن شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأكید بر اینكه قیمومیت بریتانیا در آن زمان بر فلسطین یكی از آثار جنگ‌های جهانی بود، گفت: آنان به بهانه ظلم‌هایی كه كشورهای غربی و اروپایی و هیتلر به یهودیان روا داشت، فلسطین را به صهیونیست‌ها دادند و از آن زمان تاكنون این رژیم نامشروع به جنایات خود ادامه می‌دهد.

محمدی‌عراقی با تأكید بر اینكه دول غربی و استكباری زمینه تقویت دولت نامشروع اسرائیل را در منطقه و جهان فراهم كردند، تجهیز این دولت به سلاح هسته‌ای را یادآور شد و گفت: در حالی كه به دروغ تلاش برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای به ایران اسلامی نسبت داده و به همین بهانه تحریم‌های سنگین به كشور و ملت ما تحمیل شد، كسی نبود كه بپرسد اگر سلاح هسته‌ای ممنوع است چرا رژیم صهیونیستی مورد سئوال قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به تاریخ هفتادساله رژیم صهیونیستی در منطقه فلسطین و تلاش استكبار جهانی برای قدرتمند كردن این رژیم، گفت: در دوران شكل‌گیری اسرائیل غاصب، جنگ‌های متعددی بین اعراب كه بنای سازش با این رژیم را نداشتند و اسرائیل شكل گرفت و در تمام آن‌ها اسرائیل پیروز شد.

محمدی‌عراقی با یادآوری جنگ موسوم به 33 روزه كه در آن قوی‌ترین ارتش‌های كشورهای عربی به سركردگی مصر و اردن در مقابل اسرائیل شكست را پذیرفتند، گفت: پس از آن بود كه رژیم‌های دست‌نشانده عربی در منطقه سر سازش با این رژیم را گذاشته و انورسادات قرارداد كمپ‌دیوید را امضاء كرد.

انقلاب اسلامی بزرگترین زلزله در عصر حاضر و زمینه‌ساز شكل‌گیری دوران مقاومت بود

وی با بیان اینكه در گذشته ارتش اسرائیل عنوان شكست ناپذیر را داشت،‌ گفت: انقلاب اسلامی به‌عنوان نقطه عطف تاریخ معاصر و بزرگترین زلزله در جهان، زمینه‌ساز شكل‌گیری دوران مقاومت در سرزمین‌های اشغالی بود و با الهام از مكتب امام خمینی(ره) نیروهای مقاومت در سرزمین مبارك قدس تشكیل شد و حزب‌الله لبنان طعم اولین شكست را به ارتش اسرائیل چشانید.

نماینده مردم كرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با تصریح اینكه امروز اسرائیل دیگر شكست‌ناپذیر نیست،‌ گفت: شكست هیمنه پوشالی رژیم غاصب صهیونیستی محصول راهپیمایی‌های روز قدس و شعارهای كوبنده مسلمانان و آزادی‌خواهان در ایران و سراسر كشورهای جهان بود؛ امروز مردمان آزاده و تمام مسلمانان در قلب اروپا هم روز قدس به راهپیمایی می‌پردازند.

وی در ادامه به شرایط كنونی منطقه اشاره كرد و گفت: زمانی كه دشمن متوجه شد انقلاب اسلامی روز به‌روز در دل‌ها نفوذ بیشتری پیدا می‌كند، توطئه‌ جدیدی كرد و جریان وهابی تكفیری كه داعش هم مولود و محصولی از آن محسوب می‌شود را شكل داد.

تمام تلاش جریان تكفیری ایجاد شكاف میان مسلمانان است

عضو خبرگان رهبری گفت: دشمن كه در دوران دفاع مقدس هم نتوانسته بود كاری از پیش ببرد، با تمركز تمام قوا جریانی از جنس انقلاب اسلامی ایران یعنی جریان وهابی تكفیری را ایجاد كرد تا بین مسلمانان شكاف ایجاد كند.

وی گفت: آنان با ایجاد چنین جریانی موفق شدند جنگ را از جبهه فلسطین و مرزهای اسرائیل به درون كشورهای اسلامی بكشانند اما امروز شاهد هستیم كه این توطئه نیز با مقاومت فرزندان امام و رهبری، در حال خنثی شدن است.

ناتوی عربی، در حقیقت ناتوی آمریكایی اسرائیلی است

محمدی‌عراقی، ناتوی عربی را پرده آخر نمایش سخیف و كثیف آمریكائی صهیونیستی توصیف كرد و گفت: در حقیقت این ناتوی آمریكایی اسرائیلی است كه اگر این ناتو موفق شود، مسلماً اولین قربانیان آن همین كشورهای عربی همكار و هم پیمانان آمریكا خواهد بود و این تازه به دوران رسیده‌ها بسیار نادان هستند؛ مگر نه اینكه یكی از سران آمریكا گفته است كه عربستان همانند گاو شیرده است و باید از او استفاده كنیم و چقدر این مسائل ذلت‌آور است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه ناتوی عربی در گام‌های اول به دلیل اختلافی كه بین زمامداران كشورهای عربی ایجاد شده، به مشكل مواجه شده است، گفت: جنایتكاران حاكم بر آمریكا امروز به خاطر جبران شكست‌ها و عقب‌نشینی‌های پی در پی در منطقه و عقب‌نشینی‌های مكرر در سوریه و عراق به توطئه و ترور روی آورده‌اند و از سوی دیگر معاون آمریكا می‌گوید كه سیاست ما براندازی جمهوری اسلامی با كمك نیروهای نفوذی داخلی است.

وی دامه داد: مگر فرزندان روح‌الله و جانشین روح خدا، امام خامنه‌ای و این قهرمانان انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی ارتش قهرمان جمهوری اسلامی و بسیجیان و فداییان رهبری مرده‌اند كه این خیال شوم دشمنان محقق شود.

اقدام موشكی سپاه، تلاویو و واشنگتن را به لرزه درآورد

محمدی‌عراقی اقدام موشكی سپاه پاسداران برعلیه داعش را ستود و گفت: این عملیات نه تنها لانه داعش را ویران كرد بلكه این قهرمان و سلاح كوبنده در حقیقت تلاویو و واشنگتن را هم به لرزه درآورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: براساس آخرین گزارش كمیساریای سازمان ملل، هم‌اینك 6 میلیون نفر از مردم فلسطین آواره هستند، حال آنكه هنوز جنایات صهیونیست‌ها ادامه دارد و در آخرین تلاش‌های آنان برای گسترش شهرك‌های صهیونیستی، هزار خانه سال گذشته ویران شده است.

مهم‌ترین درس اشغال فلسطین این است كه سازش با دشمنان نتیجه‌ای جز ذلت ندارد

وی در پایان گفت: مهم‌ترین درس تاریخ هفت دهه اشغال فلسطین این است كه سازش با دشمنان و استكبار، هیچ نتیجه‌ای جز ذلت به دنبال ندارد.

captcha