افراد زیادی در دوره آخرالزمان منکر وجود امام زمان(عج) خواهند شد
کد خبر: 3612582
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
حجت‌الاسلام محمودی:

افراد زیادی در دوره آخرالزمان منکر وجود امام زمان(عج) خواهند شد

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی در مسجد الحسین(ع) تهران گفت: توصیف‌های مختلفی در باب دوره آخرالزمان از سوی اهل بیت(ع) بیان شده که در عین حال باید محبین ائمه از چنین مطالبی آگاهی کامل داشته باشند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مراسم هفتگی بیان نکات شرعی و اخلاقی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی، امام جماعت مسجد الحسین(ع) تهران در روز جمعه 2 تیرماه با حضور نمازگزاران در این مسجد برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمودی بعد از بیان مسائل شرعی پیرامون زکات فطره درباره دوران آخرالزمان از دیدگاه روایات گفت: به دلیل اینکه در جمعه آخر ماه مبارک رمضان قرار گرفته‌ایم لازم است درباره شخصیت امام زمان(عج) و اتفاقاتی که با شروع دوران غیبت کبری ایشان رخ داده بیشتر صحبت کنیم، توصیف های مختلفی در باب دوره آخرالزمان از سوی اهل بیت(ع) بیان شده که در عین حال باید محبین ائمه از چنین مطالبی آگاهی کامل داشته باشند.
وی ادامه داد: دلیل اینکه بنده تأکید می‌کنم عموم مردم دیندار باید از حالات و شرایط دوره غیبت کبری آگاهی لازم را به دست آوردند این است که دانستن چنین مطالبی شخص را در زمان فعلی که فساد و تباهی بسیار زیاده شده و ممکن است هر لحظه دینداری فرد از بین برود سبب خواهد شد که لطمه‌ای به راحتی به دین انسان وارد نشود، نکته مهم تر اینکه همه ما باید دغدغه اساسی برای عاقبت به خیری دین خود داشته باشیم به دلیل اینکه تمام ظواهر دنیوی در کنار لذائذ گوناگون آن به پایان خواهد رسید.
محمودی افزود: دغدغه دینداری را می‌توان در زندگانی اهل بیت(ع) مشاهده کرد، نقل شده هنگام خطبه خوانی پیامبر در روزهای پایانی ماه شعبان بر صورت نازنینش گونه های اشک جاری شد وقتی حاضرین از دلیل این موضوع پرسیدند فرمود گریه می‌کنم نسبت به ظلمی که در ماه رمضان بر پسر عمم علی به وجود خواهد آمد! در این لحظه امیرالمومنین(ع) برخاست فرمود ای پیامبر آیا بعد از چنین ستم های دین من سالم خواهد ماند؟! چقدر بهت برانگیز است که حضرت به جای اینکه فکر عمر دنیایی خود باشد تمام و کمال دغدغه دین خود را دارند.
امام جماعت مسجد الحسین(ع) تهران گفت: بعد از اینکه درک کردیم موضوع عاقبت به خیری در زندگانی فانی دنیوی چقدر ارزشمند می‌باشد لازم است با بررسی‌های روایی از توصیه های ائمه دیگر درباره این دوره زمانی بهره ببریم، بدین جهت بنده به چند روایت به همراه توضیح اشاره می‌کنم، در کتاب غیبت نعمانی نقل شده شخصی به نام عبدالله به سنان به همراه پدرش به محضر امام صادق(ع) رسید و بعد از احوالپرسی با ایشان درباره آینده امامت سوالاتی پرسید از جمله اتفاقاتی که در زمان امام زمان(عج) رخ خواهد داد.
وی ادامه داد: امام صادق(ع) به او گفت چگونه می‌شود حال شما وقتی امامی جهت هدایتتان در کنارتان وجود ظاهری نداشته باشد بلکه پشت پرده غیبت قرار گرفته، بدان هر شخصی به راحتی نمی‌تواند در دوره آخرالزمان به خوبی دیندار واقعی شناخته شود ولی اگر کسی دعای غریق را بسیار بخواند امید است که خداوند به او نظر رحمت بیندازد، نکته‌ای در روایت بسیار مهم است اینکه امام فرمود هنگامی دعای غریق را زمزمه می‌کنی در واقع حالت کسی را داری که بدون هیچ دادرسی غرق شده دریا ها شناخته شده است.
خطیب تهران گفت: نکته بسیار مهم این است که امام زمان(عج) طبق بیان روایات مختلف هیچگاه یاد ما را فراموش نمی‌کند بلکه وقتی آسیب های متعدد به ما برسد گویی به خود آن بزرگواران رسیده است، پس لازم می‌آید همه ما محبین ائمه با اعمال پسندیده خود جلب رضایت اهل بیت(ع) به دست آوریم و لحظه‌ای از نام آنها غافل نشویم، اشخاصی همچون علامه مقدس اردبیلی(ره) طبق نقل خادمشان روزهای مختلف با ورود به محراب مسجد سهله از آقا امام عصر(عج) جواب مسائل گوناگون را دریافت می‌کردند ولی متأسفانه همه ما به شکلی یاد امام را فراموش کرده‌ایم!
حجت‌الاسلام محمودی در پایان گفت: آن چیزی که وظیفه ما مقرر شده هدایت اهل و عیال خود به سوی معنویت است زیرا قرآن می‌فرماید همه شما نسبت به عیال خود مسئولیت خواهید داشت به این معنی که باید آنان را از مسیر باطل به سوی حق دعوت کنید، مراقب باشید فرزندان شما با چه گروه هایی معاشرت دارند، چه سریال هایی را مشاهده می‌کنند بدانیم هر جوانی شاید نتواند در مقابل هجمه های دشمن فریبکار ایستادگی کند و حتی با اندکی همنشینی با انسان غیر الهی رنگ دیگری به خود بگیرد.
لازم به ذکر است، سلسله جلسات بیان مباحث اخلاقی و تربیتی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی در مسجد الحسین(ع) تهران روز های جمعه ظهر هنگام برگزار خواهد شد، علاقمندان می‌توانند جهت شرکت به آدرس میدان امام حسین(ع) خیابانن اقبال لاهوری، کوچه هاشمیان مراجعه کنند.
محمد ایمانی‌مهر
captcha