ارتباط پیوسته با قرآن ثمرات شگرفی دارد
کد خبر: 3612660
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱

ارتباط پیوسته با قرآن ثمرات شگرفی دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر خانه قرآن روستایی یاقوت ملکان، اظهار کرد: ارتباط پیوسته با قرآن و مأنوس بودن با آن آثار و ثمرات شگرفی دارد كه پاره‌ای از آن مربوط به زندگی دنیوی و بخش مهمی از آن به جهان آخرت مربوط است.

داود عباسیان، مدیر خانه قرآن روستایی یاقوت ملکان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: ارتباط پیوسته با قرآن و مأنوس بودن با آن آثار و ثمرات شگرفی دارد كه پاره‌ای از آن مربوط به زندگی دنیوی و بخش مهمی از آن به جهان آخرت مربوط است.
وی افزود: اگر ما به آثار خواندن قرآن توجه و قرآن را مانند دوستی در زندگی انتخاب کنیم، آیاتش را بخوانیم و در معانی آسمانی‌اش تفکر کنیم، پس از مدتی زندگی‌مان سرشار از نور، روشنایی، طراوت و زیبایی خواهد شد.
وی با استناد به فرموده حضرت محمد(ص) خاطرنشان کرد: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: قرآن سفره ضیافت الهی است پس تا می‌توانید از سفره ضیافت او فرا گیرید.
عباسیان، با اشاره به تعداد قرآن آموزان این خانه قرآن ادامه داد: 100 قرآن آموز در رده‌های سنی نوجوان، جوان و یزرگسال در کلاس های آموزشی خانه قرآن یاقوت حاضر می شوند.
مدیر خانه قرآن روستایی یاقوت ملکان، یادآور شد: روخوانی، روان خوانی، صحیح خوانی، تجوید و قرائت از رشته‌های آموزشی ما محسوب می‌شوند.
وی خانه قرآن مکانی مورد عنایت دانست و افزود: کارکرد وسیع و گرانقدر خانه، آن را مکانی مورد احترام و عنایت قرار داده است؛ اما چنانچه این محل معبدی برای بندگی و ذکر حق واقع شود، خداوند آن را رفیع و عظیم می گرداند.
عباسیان تاکید کرد:  یکی از مشخصه‌های خانه قرآنی آن است که چنین خانه‌هایی به برکت قرآن، از نورانیت باطنی نیز برخوردار می‌شوند.

captcha