مهم‌ترین برنامه‌های قرآنی- معرفتی آموزش‌وپرورش در تابستان
کد خبر: 3612675
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
فیض تشریح کرد:

مهم‌ترین برنامه‌های قرآنی- معرفتی آموزش‌وپرورش در تابستان

گروه جامعه: معاون‌ پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌ و پرورش ضمن تشریح مهم‌ترین برنامه‌های قرآنی ویژه معلمان و دانش‌آموزان در تابستان، گفت: در تمامی این برنامه‌ها سعی شده هر فعالیت همراه با تفریحات‌ و به‌صورت ترکیبی از فعالیت‌های قرآنی باشد.

مهدی فیض، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به تقویت فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان و فرهنگیان در برنامه‌های اوقات فراغت اظهار کرد: تابستان فرصت بسیار مناسبی است تا در تقویت و گسترش آموزش‌های قرآنی فعالیت‌های ویژه داشته باشیم.

وی ادامه داد: تقویت برنامه‌های قرآنی در تابستان می‌تواند شرایط را برای شروع سال تحصیلی جدید در این حوزه مطلوب‌تر کند و ما با توان بیشتری برنامه‌های قرآنی خود را آغاز کنیم؛ البته فعالیت‌های قرآنی همچون مسابقات نباید صرفاً در سطوح استانی و فرا استانی مطرح شود بلکه باید در رده‌های پایین‌تر این آموزش‌ها شکل بگیرد و در مراتب بالاتر مطرح شود.

فیض در ادامه از برنامه‌های ویژه فرهنگیان در حوزه قرآن و عترت سخن گفت و افزود: برنامه‌هایی که مخصوص خود فرهنگیان در حوزه قرآنی است، شامل برگزاری مسابقات قرآن و عترت ویژه فرهنگیان است؛ این برنامه‌ها با ظرفیت حدود 250 نفر در تابستان برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: فعالیت‌های دیگری را هم مخصوص همکاران معاونت فرهنگی و پرورشی پیش‌بینی کرده‌ایم که شامل دوره بازآموزی مشاوران استان‌های مختلف است؛ در دوره‌ها در هشت اردوی آموزشی برگزار می‌شود؛ در این طرح مشاوران مناطق در سطح هشت قطب کشور در این اردوها شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مؤلفه‌های مورد توجه ما در برنامه‌های اوقات فراغت معلمان و فرهنگیان جذابیت‌های برنامه‌ها است، گفت: برنامه‌هایی را هم مخصوص مربیان برای برگزاری اردوهای فرهنگی که جزو دوره‌های توانمند‌سازی مربیان اردوها است برگزار می‌کنیم. البته در تمامی این برنامه‌ها سعی شده هر فعالیت همراه با تفریحات‌ و به‌صورت متنوع و ترکیبی باشد، مخصوصاً برنامه‌هایی که در دارالقرآن‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم؛ به‌عنوان‌مثال اردوی رفتن به یک امام‌زاده که هم یک فعالیت اردویی و  مذهبی است، پیش‌بینی‌شده است.

فیض اظهار کرد: در برنامه‌های دارالقرآن‌ها نیز عمدتاً سعی شده برنامه‌ها به‌صورت ترکیبی، بین فعالیت‌های مذهبی و فعالیت‌های اردویی انجام شود؛ یکی از ویژگی‌های دارالقرآن‌های ما این است که مدل‌ آموزشی مخصوص خودشان را طراحی کرده‌اند؛ با توجه به این مدل در طی 9 ماه سال تحصیلی نمی‌توان دانش‌آموزان را در این قالب به مشارکت دعوت کرد؛ لذا  فراغت تابستانی این فرصت را برای آن‌ها ایجاد می‌کند و امیدواریم بتواند جذابیت لازم را در بین دانش‌آموزان ایجاد کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه فعالیت‌های تابستانه در قالب‌های مذهبی ترکیبی از هنر و آموزه‌های قرآنی، اردو و آموزه‌های مذهبی و درنهایت بازی و آموزه‌های مذهبی است، تصریح کرد: در خصوص تنوع برنامه‌های مذهبی چون عنوان کلی آن‌ها برنامه‌های حوزه قرآن، عترت و نماز است سعی کرده‌ایم همه این تنوع‌ها را در نظر داشته باشیم.

وی در ادامه از برنامه‌های ویژه فرهنگیان و خانواده‌های آنان در تابستان سخن گفت و افزود: برنامه‌هایی که برای فرهنگیان در نظر گرفته‌شده عمدتاً برای خود فرهنگیان است و برای خانواده‌های آن‌ها در تابستان امسال برنامه خاصی را به‌جز برنامه عتبات عالیات نداریم؛ البته در این برنامه از فرهنگیان و خانواده‌های آن‌ها دعوت می‌کنیم و زیارت کربلا و نجف و کاظمین را برای آن‌ها تدارک می‌بینند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش در پایان بیان کرد: تلاش می‌کنیم از حداکثر ظرفیت مدارس دولتی و غیردولتی و دستگاه‌های خارج از آموزش‌وپرورش همانند سازمان تبلیغات اسلامی، کانون‌های مساجد، وزارت ورزش و جوانان، هلال‌احمر و همچنین سازمان فنی و حرفه‌ای برای غنی‌سازی و هرچه بهتر اجراشدن اوقات فراغت دانش‌آموزان استفاده کنیم.
captcha