روز قدس در مسجد «فاطمة الزهرا(س)» تركمنستان + عکس
کد خبر: 3612764
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹

روز قدس در مسجد «فاطمة الزهرا(س)» تركمنستان + عکس

گروه بین‌الملل: مراسم گرامیداشت روز جهانی قدس هم‌زمان با سایر كشورها دیروز، دوم تیرماه در مسجد فاطمة الزهراء(س) عشق‌آباد، پایتخت تركمنستان برگزار شد.

رایزنی فرهنگی ایران در ترکمنستان در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: این مراسم که با حضور سفیر، رایزن فرهنگی، دیپلمات‌ها و خانواده‌های كاركنان نهادهای ایرانی مقیم عشق‌آباد برگزار شد، با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت رایزن فرهنگی كشورمان آغاز و سپس با تلاوت آیاتی از كلام الله مجید ادامه یافت.
سیدمحمد احمدی، سفیر ایران در ترکمنستان در این مراسم در ابتدای سخنان خود بهره‌مندی بیشتر از بركات ماه رمضان و آمادگی بیشتر برای بندگی و عبودیت را از درگاه خداوند متعال آرزو كرد و با ذكر فرازهایی از دعای شب‌های احیا تأكید كرد: خداوند منان ما را زمانی از آتش دوزخ نجات می‌دهد و وارد بهشت می‌كند كه اخلاق، رفتار و كردار همه ما بری از گناه، شرارت و رذائل باشد و هر لحظه برای خودمان در این دنیا بهشت درست كنیم و از عذاب جهنم دوری گزینیم تا جامعه صالحین تشكیل شود.  
وی ادامه داد: روز قدس روز اسلام و میراث حضرت امام خمینی(ره)، مرد بزرگ تاریخ اسلام و بشریت است كه به فكر نجات انسان‌ها بود.
احمدی تصریح كرد: سرزمین فلسطین نقطه مركزی و كانون جهان اسلام و خاورمیانه و سرزمینی بابركت و سرشار از امكانات و منابع است كه در پیرامون مسجدالاقصی و خاورمیانه قرار دارد، آمریكا و انگلیس و كشورهای غربی در این منطقه سرمایه‌گذاری می‌كنند تا برج دیده‌بانی آنها یعنی رژیم صهیونیستی در منطقه بماند و دست مردم از سرزمین خود كوتاه و غیرقابل دسترسی باشد.  
وی افزود: مظلومیت و آوارگی مردم فلسطین تیری است كه بر پیكره اسلام وارده شده است و راه حل حضرت امام راحل(ره)، وحدت مسلمین حول این مسئله است كه به نجات مردم فلسطین و برگرداندن آنها به سرزمین خودشان و نابود شدن اسرائیل منجر خواهد ‌شد.
سفیر ایران گفت: امسال روز قدس جنبه دیگری هم پیدا كرده است كه كشورهای متروك اسلامی به جای این كه برای نجات مردم فلسطین تلاش كنند در سرزمین وحی به سرگردكی «ترامپ» اتحادی عیله ایران به بهانه مبارزه با تروریسم راه انداخته‌اند و با این حركت می‌خواهند همه افكار را به سمت و سوی ایران معطوف كنند و مسئله سرزمین فلسطین را از خاطره‌ها پاك كنند.  
وی تأکیدكرد: امروز جهان اسلام باید به دسیسه‌ها و توطئه‌های شمر زمان یعنی «نتانیاهو» كه به دنبال نابودی اسلام و حق است، آگاه‌تر باشد و باید به داد مردم فلسطین كه هر لحظه در آماج حملات رژیم صهیونیستی گرفتار هستند، رسیدگی شود و فلسطینیان از سوی تمامی كشورهای اسلامی بایستی مورد حمایت قرار گیرند.  
احمدی گفت: ما مفتخر هستیم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی)، خلف صالح حضرت امام خمینی(ره) با اقتدار و شجاعت هر چه تمام‌تر به پشتوانه مردم در حمایت و دفاع از مردم فلسطین از هیچ كوششی دریغ نورزیدند و حتی در این مسیر هم جانفشانی و از خودگذشتگی می‌شود كه مایه مباهات و افتخار است.  
سفیر ایران در پایان سخنان خود اظهار کرد: امیدوار هستیم ما شاهد نجات مردم فلسطین و پاكسازی منطقه از غده سرطانی باشیم و سرزمین فلسطین به دست خود مردم مدیریت و اداره شود.  

روز جهانی قدس در مسجد «فاطمة الزهرا(س)» تركمنستان + عکس

روز جهانی قدس در مسجد «فاطمة الزهرا(س)» تركمنستان + عکس

روز جهانی قدس در مسجد «فاطمة الزهرا(س)» تركمنستان + عکس

روز جهانی قدس در مسجد «فاطمة الزهرا(س)» تركمنستان + عکس
captcha