جزئیاتی از سی‌و‌دومین جشنواره قرآنی دانشجویان وزارت علوم
کد خبر: 3612778
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
جعفرپور تشریح کرد:

جزئیاتی از سی‌و‌دومین جشنواره قرآنی دانشجویان وزارت علوم

گروه مسابقات: سی و دومین دوره جشنواره دانشجویان قرآن و عترت وزارت علوم شهریورماه امسال با حضور 400 شرکت کننده برگزار خواهد شد.

رشید جعفرپور، مدیرکل اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به جزئیات سی و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم، گفت: این جشنواره در مراحل مقدماتی و منطقه‌ای به پایان رسیده و مقدمات برای برگزاری مرحله کشوری آن فراهم شده است.
وی با اشاره به زمان و مکان برگزاری مرحله کشوری این جشنواره افزود: مرحله کشوری این جشنواره نیمه دوم شهریورماه امسال در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار می‌شود.
جعفرپور همچنین در مورد نتایج بخش‌های مختلف و رشته‌ها و مراحل آنها نیز بیان کرد: نتایج بخش‌های مختلف مشخص شده است، نتایج بخش‌های شفاهی از روزها قبل مشخص شده است و نتایج بخش معارفی و افرادی که به مرحله کشوری راه یافته‌اند نیز طی این هفته منتشر خواهد شد.
مدیرکل اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری‌ خاطرنشان کرد: در بخش معارفی حدود 150 نفر به عنوان برگزیده معرفی شده و به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند. آثار بخش‌های پژوهشی و هنری و فناوری نیز به خود دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ارسال خواهد شد.
وی با تأکید بر تشکل دبیرخانه این دوره از جشنواره در دانشگاه میزبان، گفت: همچنین احکام مسئولان این جشنواره از جمله رئیس این دانشگاه به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری دانشگاه و نیز معاون فرهنگی این دانشگاه به عنوان دبیر جشنواره صادر شده است. همچنین کمیته‌های مختلف مشخص شده و داوران نیز معین شده است و اگر اسامی بخش‌ها ارسال شود داوری بخش‌های غیرحضوری طی امروز یا فردا آغاز خواهد شد.
جعفرپور اظهار کرد: بخش حضوری نیز همانگونه که اعلام شد نیمه دوم شهریورماه با حضور حدود 400 شرکت‌کننده و صاحب اثر برگزار می‌شود. با توجه به اینکه این جشنواره بخش‌های مختلف دارد، برخی دانشجویان اثر در جشنواره دارند که روی هم رفته حدود 400 نفر خواهد بود.
مدیرکل اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری‌ در پایان به بازدید از دانشگاه میزبان این دوره از جشنواره طی هفته آینده اشاره و اظهار کرد: در این بازدید فضا و محیط دانشگاه برای برگزاری جشنواره مورد بازبینی قرار خواهد گرفت تا شرایط برای میزبانی سنجیده شود. البته در گذشته نیز چنین بازدیدهایی صورت گرفته و همه چیز برای میزبانی مهیا بوده است. همچنین در این بازدید با عوامل اجرایی نیز دیدارهایی صورت خواهد گرفت.
یادآور می‌شود، سی و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در شش بخش آوایی(شفاهی)،‌ معارفی(کتبی)، پژوهشی،‌ فناوری، ادبی و هنری و در ۳۵ رشته برگزار می‌شود که برخی رشته‌های بخش آوایی عبارت از قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل،‌ دعا و مناجات، اذان و تواشیح(آقایان) هستند.
همچنین رشته‌های بخش معارفی نیز شامل: مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با سیره معصومین(ع)،‌ حفظ موضوعی قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، احکام، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه،‌ آشنایی با احادیث اهل بیت(ع) و پرسمان معارفی است.
captcha