پناهگاه قرآنی جنوبی‌ترین نقطه کشور زیر سقف حمایت مسئولان
کد خبر: 3612835
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸

پناهگاه قرآنی جنوبی‌ترین نقطه کشور زیر سقف حمایت مسئولان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: خیری دیلمی حیاتی، مدیر خانه قرآن اهل بیت(ع) از حمایت مسئولان قرآنی شهرستان آبادان از این خانه قرآن خبر داد.

خیری دیلمی‌حیاتی، مدیر خانه قرآن اهل بیت(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) بیان کرد: خانه قرآن اهل بیت(ع) رمیله در جنوبی‌ترین قسمت کشور فعالیت‌ می‌کند که مردمان این روستا با وجود فقر و محرومیت چشمگیر اما تشنه آموزش قرآن‌ هستند و برای یادگیری کلام وحی هیچ چیزی مانعشان نشده است.

وی ادامه داد: رمیله‌(آبادان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان آبادان در استان خوزستان ایران است. رمیله روستایی است که با محدودیت‌های بسیاری از نظر اقتصادی، امکانات، فقر و محرومیت روبرو است که خانه قرآن اهل بیت(ع)، رسالت ترویج فرهنگ قرآن‌ کریم و آموزش به کودکان را سرلوحه خود قرار داده است.

خیری دیلمی حیاتی افزود: پس از تهیه گزارشی که خبرگزاری ایکنا درباره فعالیت و مشکلات این خانه قرآن داشت، خوشبختانه مسئولان و خیرین برای رفع مشکلات این مرکز حمایت‌هایی را در پیش گرفتند.

وی به برخی از حمایت‌ها اشاره کرد و افزود: از آنجایی که این مرکز با کمبود کتاب قرآن کریم همراه بود و تنها چند جلد قرآن در این مرکز بود، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی، امام جمعه شهرستان آبادان به خانه قرآن اهل بیت(ع)‌، 20 جلد قرآن‌ کریم به همراه رحل اهدا کرد. همچنین حجت‌الاسلام و‌المسلمین عبدالحسن سواری یکی از فعالان قرآنی استان هزینه مربیان را پرداخت کرد و همچنین در تجهیز کردن صندلی، تخته و میز نیز اقداماتی را انجام داد و همسر ایشان خانم منصوری نیز در آموزش و ارائه مباحث احکام به صورت رایگان به بانوان همکاری کرد.

مدیر خانه قرآن تصریح کرد: همچنین آموزش و پرورش نیز به منظور ارائه فضایی جهت آموزش قرآن به قرآن‌آموزان، قرار دادی تا پایان مهر ماه با مدارس در جهت همکاری با این خانه قرآن منعقد کرد که در این راستا، چهار مدرسه قرآنی فضایی را در اختیار این ما قرار دادند تا در این فضا به ارائه آموزش بپردازیم.

دیلمی بیان کرد: همچنین سازمان منطقه آزاد اروند نیز یک‌سری حمایت‌های مالی در جهت برپایی محافل قرآنی و کلاس‌های حفظ قرآن و تربیت حفاظ به خانه قرآن اهل بیت(ع) انجام داد و پیگیری مراحل ساخت و ساز زمین خانه قرآن را دست اقدام قرار داده است.

وی افزود: خانه قرآن اهل بیت(ع) در شهرستان رمیله در حال حاضر در فضای حیاط منزل بنده برگزار می‌شود که نیمه ساخته است و از خیرین دعوت می‌شود که جهت حمایت و ساخت و ساز این مرکز قرآنی اقدام کنند تا نسل قرآنی در آینده داشته باشیم.

دیلمی حیاتی به حمایت‌های معنوی مسئولان  نیز در شهرستان اشاره کرد و گفت: در مناسبت‌های ماه رمضان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید رضوی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز با حمایت مادی و معنوی(حضور در محافل قرآنی خانه قرآن) مشارکت داشت که این موضوع ایجاد انگیزه‌ای برای فعالیت خانه قرآن و حضور قران‌آموزان در مراسم قرآنی بود.

مدیر خانه قرآنی در پایان خاطرنشان کرد: از تمام مسئولان استان و شهرستان کمال تشکر را داشته و همچنین از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نیز که مشکلات خانه قرآن اهل بیت(ع) را منعکس کرده است، قدردانی می‌کنیم.

پناهگاه قرآنی در جنوبی ترین نقطه کشور زیر سقف حمایت مسئولان

پناهگاه قرآنی در جنوبی ترین نقطه کشور زیر سقف حمایت مسئولان

پناهگاه قرآنی در جنوبی ترین نقطه کشور زیر سقف حمایت مسئولان

captcha