بازدید معاون قرآنی ارشاد از مجتمع «بجستان» و مؤسسه «عادله علایی»
کد خبر: 3612867
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

بازدید معاون قرآنی ارشاد از مجتمع «بجستان» و مؤسسه «عادله علایی»

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره ارشاد خراسان رضوی، از ساختمان مجتمع قرآنی ـ فرهنگی بجستان و مؤسسه عادله علایی بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از «اتقان نیوز»، حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره ارشاد خراسان رضوی، در بازدید از ساختمان مجتمع قرآنی ـ فرهنگی بجستان و مؤسسه عادله علایی و شرکت در جلسه شورای فرهنگ عمومی بجستان عنوان کرد: در بین تمامی ادیان محکم‌ترین و استوارترین راه را قرآن به مردم نشان داده و درمان همه آسیب‌های اجتماعی نیز در این کتاب الهی آمده است.

وی افزود: اگر گرفتار برخی مسائل هستیم یعنی اینکه از قرآن فاصله گرفته‌ایم زیرا قرآن راه و سبک زندگی را به ما نشان داده و درمان همه آنها را نیز برای ما بیان کرده ولی ما اجرا نمی‌کنیم.

کاظمی‌نسب با اشاره به اینکه اگر زیر‌ساخت‌ها را مشخص کنیم خود مردم می‌آیند و مشارکت می‌کنند، گفت: امروز مجتمع‌های قرآنی و خانه‌های قرآنی هدف اداره ارشاد است که فعالیت‌های قرآنی را به مردم واگذار کند تا مانند عاشورا و تاسوعا خود ورود پیدا کرده و مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه خود قرآن 240 بار گفته ایهاالناس و مردم را فرا‌خوانی کرده است، گفت: این نگاه نباید با دولت‌ها تغییر کند بلکه باید ماندگاری پیدا کند که مردم خودشان پای کار باشند و مروج قرآن باشند.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان افزود: نمونه بارز این بیان را امروز در بجستان می‌بینیم که خیری 400 میلیون تومان برای ساخت مجتمع قر آنی این شهرستان کمک کرده و امید است مسئولان و خصوصاً فرمانداری با حمایت از این طرح آن را مدیریت کرده و مرتب پی‌گیر مسائل ساخت و ساز بوده و تا در آینده بتوانیم به عنوان مجتمع مطرح و کم‌نظیر استانی از آن در جهت ترویج قرآن و فرهنگ قر آنی استفاده کنیم که زمینه‌ساز دوری جوانان و نوجوانان شهرستان از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

وی گفت: مگر می‌شود ملتی اهل قرآن باشد اما از فیض و رحمت الهی بی‌نصیب باشد زیرا این آئین و سنت الهی است که هر جا مردم به قرآن اهمیت دهند رحمت الهی بر آنان نازل خواهد شد.

یادآور می‌شود، مجتمع قرآنی ـ فرهنگی بجستان و مؤسسه قرآن و عترت عادله علایی در 4 طبقه در حال احداث است که حاج آقای علایی اولین خیر این پروژه بوده و مبلغ 400 میلیون تومان جهت ساخت آن اهدا کرده است.

ادامه ساحت این مجتمع، همت خیران را می‌طلبد تا این پروژه عظیم قرآنی ـ فرهنگی هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

اهـداف و چشم‌انداز مجتمع

* زمینه‌سازی تربیت نسلی با‌برکت، مسئولیت‌پذیر و مأنوس با قرآن

* طی کردن مراحل پنجگانه انس با قرآن(قرائت، تلاوت، استماع، ترتیل و تدبر) و تبلور کلام الهی و امدادهای اهل بیت(ع) در زندگی فردی، اجتماعی، علمی و ...

* زدودن رذائل و رشد فضائل در سایه قرآن(قرآن درمانی)

* کشف، هدایت و ارتقاء استعدادهای قرآنی

* ارتقاء دانش، پژوهش، معرفت و نشاط قرآنی

* درک ضرورت نیاز به قرآن شدیدتر از نیاز به تنفس، خون و قلب

* ایجاد تشنگی برای جرعه نوشی از دریای بیکران معارف قرآن و اهل بیت(ع) (قرآن‌نوشی)، با توجه به اینکه کسی که تشنه باشد نیاز به آب را احساس می‌کند.

* ضرورت آشنایی با نهج‌البلاغه به‌عنوان نیاز همگانی

خیران و قرآن‌دوستان می‌توانند مبالغ مساعدت خود را(هر چند اندک) به شماره حساب زیر واریز کرده و نام خود را در فهرست خیران ثبت کنند.

شماره حساب جهت مشارکت نزد بانک تجارت به نام مجتمع قرآنی ـ فرهنگی بجستان: 457570384

شماره کارت: 5859837000022950

شماره شبا:IR080180000000000457570384

شماره تماس: 56527846

عباس غفاری(دبیر کمیته جذب مشارکت‌ها): 09153770091

captcha