عدالت سبب ایجاد انسجام ملی بین مردم و حکومت است
کد خبر: 3612875
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
رئیس کل دادگستری گیلان:

عدالت سبب ایجاد انسجام ملی بین مردم و حکومت است

گروه اجتماعی: سیاوش پور عدالت را از پایه های حکومت برشمرد و جاری شدن آن در جامعه را سبب پیوند محکم مردم و حکومت و ایجاد انسجام ملی دانست.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، احمد سیاوش پور، رئیس کل دادگستری استان گیلان امروز، 3 تیر در همایش بزرگداشت هفته قوه قضائیه و تقدیر از خانواده معظم شهدا و قضات و کارمندان نمونه دادگستری استان، یاد و خاطره شهدای مظلوم هفتم تی، شهید دکتر بهشتی و 72 تن از یاران صدیقش را گرامی داشت و اظهار کرد: شهید بهشتی معمار نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به راهپیمایی روز جهانی قدس، افزود: نامگذاری این روز حاصل نگاه تیزبین، ژرف اندیشی و آینده نگری امام خمینی(ره) است که چنین روزی را به عنوان روز مبارزه با صهیونیسم و استکبار جهانی در پهنه تاریخ جهان به یادگار گذاشت.

رئیس شورای قضایی گیلان همچنین به عملیات اخیر نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تلافی عملیات تروریستی تهران و پرتاب موشک به مقر فرماندهی نیروهای داعش در دیرالزور سوریه اشاره داشت و گفت: پیمایش موشک های ما بر فراز آسمان چند کشور و هدف قرار دادن دقیق مقر دشمنان در فراسوی مرزها نشان از قدرت بالای نظامی ایران اسلامی دارد و این از عزم جزم و اراده پولادین مردم کشورمان در سایه رهبری داهیانه و عالمانه مقام معظم رهبری حاصل شده و نشان دهنده این است که اگر ملت ایران در همه زمینهها هدفمند و در مسیر حق حرکت کند موفق خواهد بود.

سیاوش پور اضافه کرد: این درسی است برای همه ملت های جهان که می توانند روی پای خود ایستاده و در مقابل استکبار سرخم نکنند. اگرچه این ایستادگی ها هزینه دارد و ملت ایران نیز تاکنون هزینه آن را پرداخته است اما به فرموده مقام معظم رهبری هزینههای سازش و تسلیم شدن در برابر دشمنان بسیار بیشتر از آن خواهد بود، چنان که شاهد هستیم برخی از کشورهای منطقه ناچارند به آمریکای خبیث باج دهند تا خود را حفظ کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان به نقش مهم و موثر همه قضات و کارمندان دستگاه قضایی در عرصه ایستادگی در مقابل دشمن اشاره و تصریح کرد: شهدا بزرگترین سختی ها را تحمل کردند و جانشان را که ارزشمندترین دارایی شان بود در این راه فدا نمودند. ما نیز وظیفه داریم سختی ها را متحمل شویم و در راه برقراری قسط و عدل در جامعه از جان مایه بگذاریم.

وی عدالت را از پایه های حکومت برشمرد و جاری شدن آن در جامعه را سبب پیوند محکم مردم و حکومت و ایجاد انسجام ملی دانست.

رئیس شورای قضایی گیلان با اشاره به آفات عدم وجود انسجام و اعتماد در صحنه اجتماع، عنوان کرد: فقدان احساس عدالت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه را از پایبندی به این نظام مقدس دور می کند.

سیاوش پور ادامه داد: از صفات نیک یک قاضی نمونه به روی گشاده، برخورداری از انگیزه و داشتن نشاط در برخورد با مردم او است. اصل کار قضاوت سخت و منش قضایی از عمل قضایی مهمتر است زیرا با رفتار مناسب قاضی، مردم به نظام و حکومت امیدوار باقی خواهند ماند.

رئیس کل دادگستری گیلان به تعبیر مقام معظم رهبری از قوه قضائیه انقلابی پرداخت و گفت: توجه به عدالت اجتماعی، پرهیز از بی تفاوتی و قاطعیت در برخورد با مفاسد اقتصادی براساس قانون و حفظ حقوق بیتالمال از مصادیق انقلابی گری در قوه قضائیه است.

وی افزود: قوه قضائیه از دو شانیت نظارتی و قضایی برخوردار است. صدور احکام متقن و ورود دادستان ها در معضلات جامعه از جایگاه مدعی العموم از ابعاد قضایی وظایف قوه قضائیه است.

سیاوش پور خواستار به روز بودن و هوشیاری قضات در این زمینه شد و تصریح کرد: نظارت بر حقوق بیتالمال و حفظ و پاسداری از انفال، اراضی ملی و منابع طبیعی از اوجب واجبات است.

وی به مقوله تولید و اشتغال جوانان اشاره داشت و گفت: نظر به منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 96 همگی باید در مسیر توسعه استان و افزایش تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان عزیز گام برداریم و با برخورداری از نگاه بلندمدت و آیندهنگری از حفظ محیط زیست، برقراری عدالت و سلامت اداری غافل نشویم.

این مقام ارشد قضایی رضایت شهدا از مسئولان را در گرو راضی نگه داشتن مردم دانست و خاطرنشان کرد: شفافیت در کارها سبب رضایتمندی مردم می شود و بدین منظور باید همه تلاش خود را به کار گیریم تا با ثبت پرونده ها و رسیدگی سریع، شفاف و عادلانه در این راه گام برداریم.

captcha