وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آیت‌الله مظاهری عیادت کرد
کد خبر: 3612904
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آیت‌الله مظاهری عیادت کرد

گروه ادب: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیبا حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران از آیت‌الله مظاهری رئیس حوزه‌های علمیه اصفهان عیادت کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن آرزوی بهبودی برای آیت‌الله مظاهری، در جریان روند درمانی وی قرار گرفت. در بخشی از این دیدار وی با اشاره به اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه فعالیت‌های قرآن و عترت گفت: امروز در سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت قرآن و عترت فعالیت‌های خوبی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین ٢٣ هزار مرکز فرهنگی و هنری مساجد در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند و  مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و نمایشگاه قرآن از دیگر اقدامات این وزارتخانه در حوزه قرآن و عترت بوده است و امسال در ماه مبارک رمضان در ١٩١ شهر کشور نمایشگاه قرآن برگزار شد و مردم استقبال خوبی از آن داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید افزود: به سایر معاونت‌ها از جمله هنری، سینمایی، فرهنگی و... در این وزارتخانه بر تولید آثار و برنامه‌های قرآنی و همچنین تفسیر و معرفت‌افزایی قرآن کریم از طریق کمک‌های طلاب و حوزه‌های علمیه تأکید شده است.

صالحی‌امیری ادامه داد: آثار این معرفت‌افزایی کاملا مشهود است، برای نمونه در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تقریبا رتبه‌های اول و دوم را در اختیار داریم، در این میان سطح این مسابقات تا جایی بالا رفته است که می‌توان گفت از مالزی با پنجاه سال سابقه در این امر پیشی گرفته‌ایم، این موضوع هم به خاطر حجم مسابقات و هم تعداد ٣٨٠ میهمانان حاضر در این مسابقات است.

در ادامه آیت‌الله حسین مظاهری با تشکر از برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اقدامات این وزارتخانه در زمینه فعالیت‌های قرآنی و معرفت‌افزایی مناسب است، ولی استاد برای تدریس در این حوزه به اندازه کافی نداریم. در این زمینه حوزه های علمیه تا حد امکان باید به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک کنند.

captcha