تمهیدی برای بدحجابی اندیشیده شود
کد خبر: 3612924
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی(ص):

تمهیدی برای بدحجابی اندیشیده شود

گروه حوزه‌های علمیه: استاد حوزه علمیه با اشاره به جایگاه آیه تطهیر در میان آیات مربوط به زنان پیامبر(ص) با بیان اینکه تعیین این جا، تعمدا از سوی خداوند متعال صورت گرفته است تاکید کرد: حسکانی از عالمان اهل سنت 130 روایت در تطبیق این آیه بر پنج تن بیان کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، امروز سوم تیرماه در ادامه تفسیر سوره مبارکه احزاب با اشاره به ثواب و عذاب مضاعف زنان پیامبر(ص)  گفت: این مسئله به علت وابسته بودن آنان به جایگاه رفیع و مقام پیامبر (ص) است و امروز هم باید برای بستگان مسئولان درس باشد.
وی با اشاره به دستورهای هفتگانه خداوند به زنان پیامبر(ص) براساس آیات 32 تا 34 این سوره بیان کرد: نباید تصور کرد این هفت صفت تنها برای زنان پیامبر است بلکه برای همه زنان است ولی برای زنان پیامبر(ص) در اولویت بیشتری است و از ایشان توقع بیشتری وجود دارد.
رفیعی عنوان کرد: قرآن فرموده است که ای زنان پیامبر(ص)، شما با بقیه زنان فرق دارید؛ اگر تقوا دارید در قول و گفتار خودتان خضوع نشان ندهید و نامحرم را تحریک نکنید زیرا بیماردلان به شما طمع می کنند؛ بنابراین وقتی برای سخن گفتن این طور نهی فرموده است وای به لباس‌های تنگ و تحریک‌آمیز و استفاده‌های نابجا از پیامک و موبایل و ... که خداوند بر پرهیز از آن تاکید فرموده است.
وی با بیان اینکه چشم‌چرانی و دنبال نامحرم افتادن یک مرض و بیماری است به تقدیر از برنامه‌های صدا و سیما پرداخت و گفت: بیشتر برنامه‌ها خوب و عالی است و مردم هم نیاز به طنز و شادی دارند ولی برخی خنده ها و شوخی های نابجا میان زن و مرد نامحرم در برخی برنامه‌ها باعث الگوسازی میان مردم خواهد شد لذا درخواست داریم کمی دقت شود تا برخی گفت‌وگوها به این مسئله دامن نزند.
رفیعی عنوان کرد: براساس این آیات، جرقه اول تحریک نامحرم توسط زنان زده می‌شود و پرونده‌های دادگستری نیز بیان‌کننده همین مسئله است که گاهی یک پیامک و تلفن و نگاه سبب  دعواهای خانوادگی شده است.
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) تصریح کرد: دستور بعدی خداوند این است که ای زنان پیامبر در خانه بنشینید و اینقدر بیرون نیایید که این مسئله برای امروز نمود بیشتری دارد زیرا برخی شغل‌ها به کرامت زن آسیب می‌زند.
وی افزود: رهبری فرمودند من با کار زنان مخالف نیستم ولی من با این مخالفم که رسالت اصلی زن یعنی کدبانویی و کانون خانه را گرم نگهداشتن و تربیت فرزند است تعطیل شود لذا تحصیل خانم‌ها نباید مانع ازدواج و مسایل دیگر شود و در مشاغلی که حضور آنان لازم است وارد شوند.
وی اظهار کرد: دستور سوم این است که زنان زینت‌های خود را مانند جاهلیت اولیه یعنی قبل از اسلام آشکار نکنید و گردن و سینه‌های خود را بیرون نیندازید؛ تعبیر جاهلیت اولی نیز در اینجا به علت این است که امروز هم جاهلیت وجود دارد زیرا برخی همجنس‌بازی و فحشاء را رسمی کرده‌اند.
رفیعی افزود: باید تمهیدی اندیشیده شود زیرا فضای جامعه به لحاظ بدحجابی مناسب نیست و نیروی انتظامی و حوزه و ... باید با زبان خوش امر به معروف و نهی از منکر کنند؛ متاسفانه همه برای بدحجابی گریه می‌کنیم ولی برنامه‌ای اندیشیده نمی‌شود که اولین راه آن هم این است که از طریق نهادهای دولتی جلوی آن گرفته شود زیرا بسیاری از این افراد حقوق‌بگیر دولت هستند و می توان حجاب را شرط ورود به کار کرد و نیروی انتظامی نیز قانون خوب داشته باشد و محترمانه تذکر بدهند و بحث بگیر و ببند نباشد که بنده با آن مخالف هستم.
استاد حوزه علمیه ادامه داد: رهبری فرمودند ما نمی‌خواهیم دیگران برای ما قانون فرهنگی بنویسند؛ بنابراین ما که نباید تابع دنبا باشیم زیرا آنان همجنس بازی و ... هم دارند، آن‌ها با نظام قبیله‌ای و بدون انتخابات و بدون هیچ نوع آزادی بیان مانند عربستان هیچ کاری ندارند و برخورد دو گانه با دنیا دارند.
رفیعی اظهار کرد: چهارمین دستور این است که زنان باید نماز را اقامه کنند و پنجمین دستور پرداخت زکات است؛ تاکید بر پرداخت زکات نشانه اهمیت این مسئله است زیرا زنان پیامبر با اینکه کشاورزی نداشتند و طلای چندانی هم نداشتند این دستور را فرموده است.
وی ادامه داد: دستور بعدی اطاعت از خدا و پیامبر(ص) و هفتمین دستور این است که اول شما باید از وحی و پیامبر(ص) اطاعت کنید زیرا وحی بر خانه پیامبر نازل می‌شود.
استاد حوزه با اشاره به آیه تطهیر که در میان این آیات آمده است با اشاره به سخن برخی مفسران اهل سنت که این آیه نیز در وصف زنان پیامبر(ص) است با رد این مسئله گفت: در سراسر این آیات، ضمیر به صورت جمع مونث است ولی در آیه تطهیر، ضمیر مونث نیست و مذکر است همچنین در آیه تطهیر سخن از اهل‌بیت(ع) است یعنی یک بیت و خانه در حالی که در مورد زنان پیامبر(ص) سخن از بیوت است لذا آیه تطهیر در شان 5 تن اهل کساء است.
رفیعی بیان کرد: حسکانی از علمای حنفی مذهب  130 روایت آورده است که این آیه در مورد اهل‌بیت(ع) یعنی 5 تن است؛ علامه در مورد جای این آیه در میان این آیات فرموده است که این آیه به صورت مستقل نازل شده بود ولی در نهایت به دستور خدا در میان این آیات قرار گرفت ولی بنده معتقدم ضرورت ندارد این طور تحلیل کنیم زیرا خداوند  یک مرتبه بعد از تذکر به زنان پیامبر(ص) می‌فرماید ببینید ما خانواده‌ای داریم که این‌ها پاک پاک هستند و در واقع به زنان پیامبر و همه زنان عالم الگو ارایه می‌دهد لذا تعمدا در اینجا آمده است به همین دلیل پیامبر شش ماه تمام به خانه حضرت زهرا می‌رفت و این آیه را قرائت می فرمود.
captcha