اختصاص 220 میلیارد ریال اعتبار به نیازمندان و محرومان گیلانی
کد خبر: 3612967
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد:

اختصاص 220 میلیارد ریال اعتبار به نیازمندان و محرومان گیلانی

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد استان گیلان از تحقق وعده رئیس سازمان برنامه و بودجه برای محرومان گیلان خبر داد و گفت: حدود 220 میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه برای کمک به نیازمندان و محرومان گیلانی اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، علیرضا محمدی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان اظهار کرد: محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور در ضیافت افطاری تجلیل از کارآفرینان برتر کمیته امداد استان که در نیمه ماه مبارک رمضان برگزار شده بود، قول مساعدی مبنی بر اختصاص اعتبار حدود 220 میلیارد ریال برای نیازمندان و محرومان تحت حمایت این استان داده بود که در کمتر از یک ماه تحقق یافته است.

وی با قدردانی از رئیس سازمان برنامه و بودجه در توجه به محرومان افزود: این میزان مبلغ با منابع اختصاص یافته دولت به کمیته امداد استان در پنج سال گذشته برابری می کند.

محمدی با بیان اینکه حدود 130 میلیارد ریال از این مبلغ برای احداث واحدهای مسکونی، تعمیر و احداث سرویس‌های بهداشتی و حمام در منازل مناطق محروم اختصاص یافته است، گفت: احداث 500 واحد مسکونی، تعمیر هزار و 500 واحد مسکونی، احداث سرویس‌های بهداشتی و حمام با اولویت ایتام، زنان سرپرست خانوار و مناطق محروم از دیگر کارهایی است که با اعتبار فوق انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان خاطرنشان کرد: 80 میلیارد ریال از این مبلغ برای معوقات بانکی در راستای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی برای مددجویان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از واحدهای مسکونی که طی سال‌های گذشته برای مددجویان احداث شده بود، مشکلاتی در بازپرداخت وام داشتند، گفت: تخصیص این اعتبار، فرصتی را برای باز پرداخت معوقات این مددجویان فراهم کرد.

محمدی تصریح کرد: مبلغ 10 میلیارد ریال از این مبلغ نیز برای تهیه 500 فقره جهیزیه برای نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد گیلان با اولویت زنان سرپرست خانوار، ایتام و مناطق محروم پیش بینی شده است.

لازم به ذکر است؛ 106 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان گیلان از خدمات معیشتی، فرهنگی، درمانی، اجتماعی و توانمندسازی برخوردار هستند.
captcha