تأکید عالم شیعه بر محکومیت ترور از دیدگاه اسلام در پارلمان اروپا
کد خبر: 3612976
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹

تأکید عالم شیعه بر محکومیت ترور از دیدگاه اسلام در پارلمان اروپا

گروه بین‌الملل: حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی‌خوانساری در کنفرانس آزادی ادیان که اخیرا در پارلمان اروپا در بروکسل برگزار شد، محکومیت ترور و خشونت از دیدگاه اسلام را مورد تأکید قرار داد.

تأکید عالم شیعه بر محکومیت ترور از دیدگاه اسلام در پارلمان اروپا
حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌ضیاء‌الدین صالحی‌خوانساری، امام جماعت مرکز «مهدیه» بروکسل در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: در این کنفرانس که 30 خردادماه در مقر پارلمان اروپا در بروکسل برگزار شد، وان دالن، عضو پارلمان اتحادیه اروپا نکته ظریف، جالب و حقیقتی را گفت و اظهار کرد که چرا ما امروز آنقدر که با ایران مبارزه می‌کنیم و ایران را به عنوان مقصر اقدامات تروریستی معرفی می‌کنیم، عربستان را مقصر نمی‌دانیم؟!؛ در حالی که همه این جریانات مربوط به عربستان است و این کشور برای فعالیت گروه‌های تروریستی در دنیا سرمایه‌گذاری می‌کند.
عضو پارلمان اروپا: اسلام ندایی وحدت‌گرایانه دارد
وی افزود: دنیستو جانگ، یکی دیگر از اعضای پارلمان اتحادیه اروپا بود که به ندای وحدت‌گرایانه اسلام و علمای اسلام اشاره کرد و گفت در سفری به نجف با آیت‌الله سیستانی دیدار داشته است، این مرجع شیعی به حقوق همه ادیان اعم از مسیحیان و دیگر ادیان اشاره داشته و درباره اینکه مسیحیان در عراق مورد تهدید هستند، گفته است که در اسلام همه پیروان ادیان محترم هستند و باید آزادانه مناسک دینی را انجام دهند و مسیحیان عراق نباید به دلیل تفاوت دینشان با مسلمانان، مورد تهدید واقع شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی‌خوانساری خود نیز در کنفرانس ادیان پارلمان اروپا سخنرانی کرد که متن سخنرانی وی که در کنفرانس به انگلیسی قرائت شد، بدین شرح است:
در ابتدا متأسفم که باید بگویم در عصر مدرنیته لباس و کفش انسان بیشتر ارزش دارد تا انسان و شخصیت انسان، چون انسان‌ها از ادیان فاصله داده شده‌اند و به همین دلیل کرامت انسانی در کفش و لباس او خلاصه شده است.
به عنوان یک عالم مسلمان شیعه متأسفم که خون هر انسانی با ترور و خشونت به زمین ریخته شود چه در کافه شبانه باشد و چه در مسجد. در آسیا باشد، آفریقا، اروپا و آمریکا هر کجا باشد از دیدگاه ما محکوم است.
اسلام طرفدار آزادی ادیان است؛ چنانچه پیامبر اسلام با مسیحیان نجران معاهده هم‌زیستی مسالمت‌آمیز نوشت.
افراطی‌ها و مشخصا داعش پیرو هیچ یک از ادیان آسمانی نیستند؛ اگر چه پرچم اسلام را در دست داشته باشند؛ چون هیچ دینی این تفکر و فرهنگ خشن را که انسانیت را زیر پا گذاشته است، نمی‌پذیرد.
تا به حال چه اقدامات قانونی و تدبیرهای عملی جدی برای برخورد با تبعیض در میان ادیان جهانی و خشونت نسبت به آن‌ها داشته‌اید؟

تأکید عالم شیعه بر محکومیت ترور از دیدگاه اسلام در پارلمان اروپا
حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی‌خوانساری در کنفرانس «آزادی ادیان» پارلمان اروپا
captcha