مرگ و مکر شیطان در کمین توبه
کد خبر: 3612993
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۹

مرگ و مکر شیطان در کمین توبه

گروه معارف: نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری توبه حقیقی را موجب بازشدن درهای حکمت برای انسان دانست و اظهار کرد: انسان مؤمن نباید توبه را هیچ‌گاه به عقب بیندازد زیرا دو خطر مرگ و مکر شیطان در کمین انسان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، به نقل از  رسا، آیت‌الله سید رحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری دوم تیرماه در بقعه امامزاده عبدالله بابل ماه مبارک رمضان را شکار فرصت ها عنوان کرد و گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی ویژه و بی نظیر از سوی خداوند متعال برای بازگشت انسان ها و توبه از گناهان و مسیرهای آلوده است.
وی افزود: توبه عذرخواهی حقیقی در محضر پروردگار متعال به خاطر لغزش ها و انجام گناهان و محرمات الهی است.
استاد اخلاق حوزه علمیه  توبه را یکی از عوامل تسریع کننده برای تسریع در رسیدن به مقام های عالی عبودیت را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: توبه از عوامل پیش رونده و سرعت بخش برای دست یابی به مقام عبودیت، انتخاب اعمال احسن در میان حسن‌ها است تا با انجام آن طهارت و شادابی روحی پیدا کند.
وی ادامه داد: بسیاری از انسان‌های مؤمن در انجام واجبات الهی و اعمال عبادی اهتمام ویژه‌ای دارند اما متاسفانه در ترک محرمات آن چنان موفق عمل نمی‌کنند.
آیت الله توکل با بیان این مطلب که توبه حقیقی موجب بازشدن درهای حکمت برای انسان می‌شود، تصریح کرد: انسان مؤمن نباید توبه را هیچ گاه به عقب بیندازد زیرا دو خطر مرگ و مکر شیطان در کمین انسان است.
وی افزود: شیطان از چهار راه برای انسان دام پهن می کند که یکی از مهمترین آن‌ها تحریک نفس اماره برای طغیان گری در مقابل خدا است.
وی با بیان اینکه یکی از مکرها و دام های شیطان برای انسان زیبا جلوه دادن گناه برای انسان است، افزود: رفتارهای توجیه گرایانه برای انجام گناه و محرمات الهی و پس از آن وسوسه شیطانی است.
توکل با اشاره به اثر تأخیر توبه بر ابعاد وجودی انسان، گفت: به عقب انداختن توبه موجب ازدیاد گناه می‌شود و گناه روی گناه می‌آید تا اینکه سرانجام انسان لیاقت توبه کردن را از دست می‌دهد.
وی با اشاره به برخی از حکایت‌های تاریخی درباره سرنوشت برخی انسان‌ها، افزود: گاهی اوقات مرگ بین انسان و توبه او و گاهی بیماری‌های سخت و دردها و رنج های آن فرصت توبه را از انسان می‌گیرد.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: گاهی یک انسان گناهکار آنقدر درگیر درد ناشی از بیماری می‌شود که دیگر به یاد توبه به درگاه الهی نمی افتد.
استاد اخلاق حوزه علمیه تأکید کرد: در ساعت‌های پایانی ماه مبارک رمضان باید لحظه لحظه این ماه بزرگ را برای جلب رضای الهی قدر دانست.
وی ادامه داد: خوشا به حال آن‌هایی که در ماه مبارک رمضان مورد عنایت ویژه الهی قرار می‌گیرند و با لباسی از تقوا و توشه‌های معنوی بسیار با برکت این ماه را ترک می‌کنند.
captcha