اختتامیه 30 شب جزءخوانی حسینیه کربلاییها + صوت و عکس
کد خبر: 3613053
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱

اختتامیه 30 شب جزءخوانی حسینیه کربلاییها + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: مراسم اختتامیه 30 شب جزءخوانی حسینیه کربلاییهای تهران با حضور اساتید، قاریان و قرآن‌دوستان با تلاوت سعید پرویزی و اجرای مسابقه قرآنی و اهدای سکه طلا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم اختتامیه 30 شب جزءخوانی حسینیه کربلاییهای تهران واقع در چهارراه گلوبندک، شب گذشته، 3 تیر‌ماه با حضور اساتید و قاریان و قرآن‌دوستان از ساعت 23 تا 2 بامداد برگزار شد.

اختتامیه 30 شب جزءخوانی حسینیه کربلاییها با سکه طلا+صوت وعکس

در ابتدای این مراسم، جزء 30 قرآن کریم توسط اهالی حسینیه کربلاییها، با مدیریت سید‌مرتضی پورایوانی تلاوت شد. سپس ذکر توسلی توسط مادحین اهل بیت(ع) صورت گرفت و مهمانان حاضر در مراسم، پذیرایی شدند. همچنین، اهالی حسینیه کربلاییها، هدیه‌ای به پاس قدردانی از 30 شب اداره جلسه توسط سیدمرتضی پورایوانی و اینکه 30 شب زودتر از همه در حسینیه حاضر شده و آخرین نفر از حسینیه بیرون رفته است و از کارهای شخصی خود زده است، تقدیر و تشکر کردند.

اختتامیه 30 شب جزءخوانی حسینیه کربلاییها با سکه طلا+صوت وعکس

در ادامه سعید پرویزی، قاری بین‌المللی کشورمان، آیاتی از قصارالسور قرآن کریم را تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت. از نکات جالب سنت عراقی‌ها این است که پس از هر فراز که بلند و زیبا بود یک نفر به نمایندگی از مستمعین، یک پاکت کنار رحل قاری می‌گذاشت.

در انتهای مراسم، پورایوانی از حاضران چند سؤال از قرآن کریم پرسید و به پاسخ‌دهندگان یک سکه طلا اهدا کرد. از جمله سؤالاتی که مطرح شد، این بود که تعداد سوره‌های مکی و مدنی قرآن چند سوره است؟ پورایوانی، فرمول حفظ جواب این سؤال را گفت: سوره بقره 286 آیه دارد. 28 سوره مدنی است، 86 سوره مدنی است. با این مثال، به راحتی در خاطر انسان می‌ماند.

اختتامیه 30 شب جزءخوانی حسینیه کربلاییها با سکه طلا+صوت وعکس

سؤال دیگری مطرح شد و آن اینکه «نکوص در قرائت» یعنی چه؟ که پورایوانی در جواب این سؤال گفت: نکوص در قرائت یعنی وقتی قاری به ترتیب سوره‌های قرآن را می‌خواند، نمی‌تواند بازگردد و سوره‌های قبلی را بخواند. مثلاً نمی‌شود ابتدا سوره کوثر را خواند و بعدش سوره قدر را تلاوت کرد.

پورایوانی سؤال‌ آخر را مطرح کرد و گفت: «وانحر» در سوره کوثر به چه معنایی است؟ که کسی نتوانست پاسخ دهد و پورایوانی گفت: معنای اول نحر یعنی شتر قربانی کرد. معنای دوم نحر یعنی در نماز وقتی الله اکبر می‌گوییم و دست بالا می‌آید.

اختتامیه 30 شب جزءخوانی حسینیه کربلاییها با سکه طلا+صوت وعکس

همچنین در پایان 30 شب جزءخوانی، لوح فشرده گلچین 30 شب مراسم حسینیه کربلاییها میان حاضران پخش شد و هدیه‌ای عمومی به تمامی حاضران در جلسه تقدیم شد.

در ادامه تلاوت سعید پرویزی و گزارش تصویری ارائه می‌شود.

کد
دریافت

مطالب مرتبط
captcha