آماده‌سازی «سرو زیر آب»/ آحاد جامعه ملزم به انتقال میراث دفاع مقدس هستند
کد خبر: 3613074
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
صلاحی:

آماده‌سازی «سرو زیر آب»/ آحاد جامعه ملزم به انتقال میراث دفاع مقدس هستند

گروه جهاد و حماسه: رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از آموزش فرهنگ دفاع مقدس به عنوان یک میراث ارزشمند و بزرگ به نسل بعد تاکید کرد و افزود: این اقدام صرفاً برعهده مدارس نیست و همه مردم از خانواده‌ها، طلاب و مدیران فرهنگی باید به این کار اقدام کنند.

محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به اینکه خود به عنوان پیشکسوت عرصه دفاع مقدس آیا به این موضوع اعتقاد دارد که فرهنگ دفاع مقدس آن گونه که شایسته است در کشور ما مورد بهره‌برداری قرار نگرفته، گفت: این فرهنگ در جامعه ما نهادینه شده است. مردم کشور ما از تروریسم نمی‌ترسند و همه برای دفاع از کشور حضور می‌یابند.

وی در توضیح بیشتر پیرامون این موضوع اظهار کرد: نمود این مصداق را در حمله تروریستی به مجلس می‌توان دید. این در حالی بود که در کشورهای اروپایی وقتی کوچکترین اقدام تروریستی صورت گرفت، به مدت دو هفته مردم از منازل خود بیرون نیامدند.

صلاحی افزود: البته تیراندازی تروریسم به ایران اسلامی ارزش نظامی نداشت چرا که مردم را هدف گرفته بود، ولی نیروهای ما نشان دادند که در کمترین زمان ممکن می‌توانند آنها را به هلاکت برسانند و حتی یک نفر از آنها نیز جان سالم به در نبرد و این موضوع نشان می‌دهد که آمادگی در مقابله با چنین اقداماتی بالاست.

وی با تاکید بر اینکه روحیه دفاع مقدس در پاسداران،‌ نیروهای ارتشی و انتظامی ایران اسلامی نهادینه شده است، ادامه داد: شهید تیموری در جلوی درب مجلس آنقدر ایستاد و مقابله کرد و تیر خورد که به شهادت رسید. مردم نیز برای کمک آمده بودند. بنابراین این روحیه وجود دارد.

صلاحی به فعالیت هنری در این باره اشاره کرد و گفت: «سرو زیر آب» با کمک شهرداری تهران، بنیاد سینمایی فارابی و حوزه هنری تا دو ماه دیگر آماده پخش می‌شود. 52 درصد تئاترهایی که در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ساخته شده،‌ رویکرد دفاع مقدس دارد.

وی در ادامه سخنانش به نکته‌ای اشاره و اظهار کرد: البته باید گفت که شأن دفاع مقدس با رتبه والایی که دارد در هنر و آثار مکتوب ایران اسلامی به‌درستی ارائه و رعایت نشده است. کارهای ارزشمندی در این حوزه صورت گرفته است،‌ ولی سطح و وزن آن کم است و باید سطح آنها را ارتقا داد.

صلاحی با تاکید بر اینکه باید تعداد چنین آثاری افزایش پیدا کند، گفت: اگر در سال،‌ صد عنوان کتاب برای حوزه دفاع مقدس نوشته می‌شود،‌ این میزان باید به دویست اثر افزایش پیدا کند. این اقدام در شورای حفظ آثار دفاع مقدس در حال انجام است. همچنین در کنار این اقدام،‌ باغ موزه دفاع مقدس توسط ستاد کل نیروهای مسلح به موزه انقلاب و دفاع مقدس تبدیل شد که این اقدام نیز حائز اهمیت است.

وی در پاسخ به اینکه آیا اعتقاد دارد که این فرهنگ باید در قالب کتب درسی آموزش داده شود، تصریح کرد: وقتی صحبت از جامعه است، منظور این است که مدرسه، مسجد، مهدکودک، دانشگاه و ... معنا ندارد و همه این اماکن و واحدهای اجتماعی را در بر می‌گیرد. دفاع مقدس میراثی ارزشمند و بسیار بزرگ است و باید در راستای آموزش آن به نسل‌های بعد اقدام شود و این موضوع فقط برعهده مدارس نیست، بلکه والدین در خانواده‌ها،‌ طلاب در سطح جامعه و مدیران فرهنگی باید به انجام این کار اقدام کنند.

captcha