200 هزار نفر در مسابقه قرآنی حرم کریمه اهل بیت(ع) شرکت کردند
کد خبر: 3613088
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰

200 هزار نفر در مسابقه قرآنی حرم کریمه اهل بیت(ع) شرکت کردند

گروه فعالیت‎های قرآنی: معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) از شرکت 200 هزار نفر در مسابقه ترنم وحی که مسابقه تفسیری روزانه حرم بود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‌الاسلام صفر فلاحی شب گذشته 3 تیر در آیین شکرگزاری برنامه‌های ماه مبارک رمضان که در شبستان نجمه خاتون برگزار شد، گفت: در عرصه‌های مختلف قرآنی فعالیت‏ های گسترده‎ای در ایام ماه رمضان در حرم مطهر برگزار شده است.
وی افزود: برنامه ترتیل‌خوانی نوجوانان امسال هفتمین سال خود را روزانه با حضور هزار دانش‌آموزان برگزار کرد.
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلامی‌الله علیها تقدیر از دانش‌آموزان برتر در رشته‌های مختلف را یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر در ماه مبارک رمضان برشمرد و گفت: ‌جشن ضیافت قرانی با حضور خانواده‌ها نیز با استقبال مطلوب خانواده‌ها در این ایام برگزار شده است.
وی از برگزاری همایشی به یاد حضرت خدیجه سلام الله علیها یاد کرد و افزود: برگزاری ۶ نمایشگاه در حریم حرم مطهر با محوریت معرفت‌افزایی با استفاده از روایات و آیات قرآن کریم در این ایام مورد توجه قرار گرفته است؛ اجرای مسابقات قرآنی با عنوان ترنم وحی و ترنم باران نیز از دیگر اقدامات انجام شده است که ۲۰۰ هزار مخاطب از آن استقبال کرده‌اند.
فلاحی با اشاره به میزبانی از ۱۸ هزار زائر غیرایرانی در حرم مطهر با برنامه‌های مختلف مناجات‌خوانی و افطاری تصریح کرد: ‌ترتیل‌خوانی بانوان نیز یک برنامه جدیدی است که در سراسر کشورها در حال گسترش است؛ در جلسات ماه رمضان امسال نزدیک به ۷۰۰ نفر با حضور کارشناسان برجسته حضور داشته‌اند.
وی با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی در ۲۰ رشته مختلف دنبال می‌شود، اظهار کرد:‌ بیش از ۶ هزار نفر در این رشته‌ها شرکت کرده‌اند؛ پاسخ‌گویی به شبهات دینی و معرفت‌افزایی از دیگر برنامه‌هاست که مورد توجه قرار گرفته است.
فلاحی از برگزاری ویژه‌ برنامه‌های مختلف در شب‌های قدر یاد کرد و ادامه داد: در مراسم روزه اولی‌ها امسال میزبان دختران و پسران نوجوانانی بودیم که برای نخستین بار روزه داری را تجربه می‌کردند.
وی با تاکید بر اینکه موزه آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها و کتابخانه حرم مطهر نیز در شیفت شب فعالیت داشته است، عنوان کرد: رونمایی از دو اثر مهم در حوزه فرهنگی هنری از دیگر اقدامات انجام شده در این ایام است.
معاون فرهنگی آستان مقدس از مشارکت با نهادهای مختلف فرهنگی خدماتی اجتماعی نظامی و امنیتی یاد کرد و گفت: همدلی مطلوبی در استان قم شاهد هستیم به همین علت توانستیم خدمات مطلوبی را به زائران ارائه دهیم.
وی از حادثه تروریستی در تهران اشاره کرد و ادامه داد: موشک‌های ذوالفقار به دست فرزندان انقلاب دشمنان اسلام و قرآن را مورد هدف قرار داد و به زیبایی‌های ماه مبارک رمضان اضافه کرد.
captcha