کاخ سفید سنت برگزاری جشن عید فطر را شکست
کد خبر: 3613219
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶

کاخ سفید سنت برگزاری جشن عید فطر را شکست

گروه بین‌الملل: عید فطر امسال بدون برگزاری هیچ جشنی در کاخ سفید فرا رسید و سنت 20 ساله برگزاری این جشن اسلامی در مقر ریاست‌جمهوری آمریکا پایان یافت.

کاخ سفید سنت برگزاری جشن عید فطر را شکست

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری شبکه «CNN»، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و بانوی اول این کشور دیروز با صدور بیانیه‌ای پایان ماه رمضان را به مسلمانان تبریک گفتند اما آن‌ها میزبان برنامه سالانه کاخ سفید برای عید فطر نمی‌شوند.
در عوض آن‌ها در مراسم جشن عروسی «استیون منوچین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا با «لوئیس لینتون»، هنرپیشه اسکاتلندی شرکت خواهند کرد.
تصمیم برای عدم میزبانی عید فطر تعجب زیادی نداشت زیرا هیچ دعوت‌نامه‌ای برای رهبران مسلمان در هفته‌های منتهی به عید ارسال نشده بود.
با این حال، این تصمیم کاخ سفید مورد توجه مردم سراسر آمریکا قرار گرفته است.
سنت میزبانی ضیافت افطار به مناسبت جشن عید فطر در کاخ سفید به دولت کلینتون در سال 1996 بر می‌گردد. جورج بوش و باراک اوباما نیز به این سنت ادامه دادند و با دعوت از دیپلمات‌ها و اعضای برجسته جامعه مسلمانان آمریکا به کاخ سفید این جشن را برگزار می‌کردند.
اولین افطار کاخ سفید در سال 1805 توسط «توماس جفرسون» با دعوت از سفیر تونس به کاخ سفید برگزار شد.
به گفته رهبران مسلمان آمریکا، حتی اگر ترامپ این مراسم را برگزار می‌کرد، پیدا کردن کسانی که در این برنامه شرکت می‌کردند، کار آسانی نبود. وی در جریان رقابت‌های انتخاباتی و پس از پیروزی در انتخابات بارها موجب خشم و رنجش و دوری مسلمانان آمریکا شده است.

captcha