کتابت قرآن با ورقه طلا را امروز به پایان می‌برم
کد خبر: 3613266
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
علیرضا بهدانی:

کتابت قرآن با ورقه طلا را امروز به پایان می‌برم

گروه هنر: کتابت قرآن با ورقه طلا را که از ابتدای ماه مبار رمضان آغاز کرده بودم به فضل پروردگار امروز و در آستانه عید سعید فطر به پایان خواهم برد.

علیرضا بهدانی، هنرمند پیشکسوت خوشنویس و کاتب قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: کتابت قرآن با ورقه طلا را که از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز کرده بودم و قصدم بود که پایان ماه مبارک رمضان آن را به پایان برسانم، امروز تمام خواهد شد.

وی گفت: با استفاده از چسب مخصوص طلا و قلم نی در طول سی روز ماه مبارک رمضان اقدام به کتابت این قرآن کردم که پس از نگارش، ورقه طلا را روی خطوط چسبناک گذاشته و با استفاده از ابزار آن‌را مهره‌کشی کرده و قسمت‌های زائد را از صفحه کاغذ برمی‌دارم.

بهدانی در پاسخ به این پرسش که انجام این کار سنگین با وجود روزه‌دار بودن آیا مرارت‌های زیادی به همراه داشته است؟ گفت: به هر حال شما باید برای آنکه قرآن را طی 30 روز به پایان برسانی روزی حداقل یک جزء از آن را کتابت کنی آن هم با این شرایط خاص یعنی با استفاده از ورقه طلا بسیار سخت است اما تجارب این چند ساله که مفتخر به کتابت قرآن‌های متعددی شدم موجب شد تا کمتر دچار خستگی و مرارت شوم هرچند که انس با آیات قرآن نیز به من روحیه و انگیزه مضاعفی می‌بخشید.

این هنرمند خوشنویس در ادامه گفت: قصدی برای رونمایی از این قرآن را در عید سعید فطر ندارم اما از همان ابتدا نیز نیتم اهدای آن به آستان قدس رضوی بود که بعد از صحافی و جلدسازی درخور برای آن، تقدیم به ساحت قدسی علی بن موسی‌الرضا(ع) خواهم کرد تا مگر آنها برنامه‌ای برای این منظور داشته باشند که از آن بی‌خبرم.

امیر سجاد دبیریان

captcha