خوشنویسان هرمزگانی آیه‌های نور را مشق کردند
کد خبر: 3613333
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳

خوشنویسان هرمزگانی آیه‌های نور را مشق کردند

گروه فعالیت‌های قرآنی: نشست تخصصی خوشنویسان با عنوان «آیه‌های نور» به‌مناسبت ماه مبارک رمضان، در حوزه هنری استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، رئیس حوزه هنری استان هرمزگان صبح امروز با حضور در جمع خوشنویسان اظهار کرد: خوشنویسی هنر ریشه‌داری است که خدمت فراوانی به نشر اسلام و قرآن داشته است.

انوشیروان پیش دار عنوان کرد: خوشنویسی یک هنر مقدس است و اگر زیبایی‌شناسی که هنر خوش‌نویسی دارد، به خوبی منتقل شود نه تنها نسل جوان بلکه تمامی سنین،  جذب این رشته هنری می‌شوند.

وی از آمادگی حوزه هنری هرمزگان در راستای حمایت از فعالیت‌های خوشنویسان و هنرمندان متعهد این رشته هنری خبر داد و تصریح کرد: استان هرمزگان، دارای افراد با استعدادی است و پتانسیل بالایی برای پیشرفت در حوزه خوشنویسی دارد اما هنوز به جایگاهی که شایسته آن است نرسیده است پس هنرمندان و مسئولان دستگاه‌های فرهنگی استان بایستی با برگزاری جلسات آسیب شناسی، این موضوع را کارشناسی کرده و ضمن بررسی نقاط ضعف و قوت، راهکارهای لازم برای رسیدن به نقطه مطلوب را اتخاذ کنند.

رئیس حوزه هنری هرمزگان هدف از برگزاری این نشست‌ را ترویج و گسترش تخصصی هنر خوشنویسی، شناسایی و پرورش استعدادهای جوان هنری و حمایت از آنان، تولید آثار فاخر تجسمی و هدایت قابلیت هنرمندان عرصه خوشنویسی در جهت خلق آثار منطبق با فرهنگ اسلامی و دینی برشمرد.

captcha