فضای مجازی عقاید جوانان ما را نشانه گرفته است
کد خبر: 3613341
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
آیت‎الله‎العظمی سبحانی:

فضای مجازی عقاید جوانان ما را نشانه گرفته است

گروه فعالیت‎‏های قرآنی: مرجع تقلید شیعیان بر لزوم مراقبت همه آحاد جامعه به خصوص روحانیت از جوانان در مقابل خطرات فضای مجازی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، آیت‎الله‏‎العظمی سبحانی بعد از ظهر امروز 4 تیر در ادامه تفسیر سوره صف، گفت: خداوند بیان کرده است که جهاد را مایه حیات اسلام قرارداده است؛ مرگ در زندگانی ذلت بار است زیرا وقتی قدرت‎های بزرگ ما را استعمار کنند برای ما زندگی واقعی نخواهد شد.
وی افزود: اگر جهاد جنگی امروز میسر نیست می‎توانیم جهاد لسانی و قلمی و تبلیغی داشته باشیم؛ علمای بزرگ ما در تاریخ اسلام از این دست جهادها بسیار کردند.
این مرجع تقلید بیان کرد: ائمه ما نیز در برهه‎های مختلف به اشکال مختلف جهاد کردند؛ جهاد لسانی و علمی و ترویجی امام صادق(ع) که موج عظیمی از معارف دین را بیان کرد و درمناظرات علمی مختلف بسیاری از مخالفان دین را مغلوب کردند و باعث ثبات دین داری مردم شدند.
وی گفت: جبرگرایان در شام غوغای زیادی به پا کردند و دین مردم را دستخوش تحریف کردند ولی امام صادق(ع) در زمان امامت امام باقر(ع) در دوران جوانی پاسخ عالم اصلی جبری‎ها در شام دادند و باعث تعجب همگان شد؛ اگر امام صادق(ع) نبودند بسیاری از مردم اعتقادی دیگر می‎یافتند.
وی تصریح کرد: فضای مجازی عقاید جوانان ما را نشانه گرفته است و امروز کسی نیست که جلوی این کار را بگیرد و متاسفانه این موارد روزانه و شبانه وارد خانه‎های ما می‎شود؛ امروز زمان جهاد بیانی است.
این مرجع تقلید بیان کرد: امروز باید با سلاح دشمن علیه خود او استفاده کنیم و اگر بخواهیم با ابزار قدیمی کار کنیم و به آن متوسل شویم نمی‎توانیم در مقابل دشمنان مقابل کنیم.
وی گفت: مرحوم شرف الدین عاملی در سال 1330 قمری در لبنان زمانی که مشاهده کرد که بالاترین پست‎ها در اختیار مسیحیان و اهل سنت بود و شیعیان که اکثریت بودند پست ترین کارها را به عهده داشتند.
وی تصریح کرد: ایشان در ادامه به مطالعه این مشکل پرداختند و مشکل را در سواد نداشتن شیعیان دیدند و از همان راه وارد شدند و به ندای رسول خدا لبیک گفتند و سپس دبیرستانی را تشکیل دادند؛ ایشان در آن زمان بیان کردند که باید از همان مسیری که ضربه خوردیم، کار را جبران کنیم.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: متاسفانه سربازان مجاهد عالم بسیاری وجود دارند که در قم حضور دارند و به تبلیغ نمی‎روند؛ طلاب باید در حد توان رنج سفر را تحمل کرده و منبرهای خالی را دریابند زیرا اگر این منابر خالی باشد دشمن در آنجا حضور می‎یابد.
وی گفت: بندگان باید در مقابل نعمت ماه رمضان نعمت دیگری را در مقابل آن به خداوند بدهند؛ هر نعمتی شکری واجب دارد؛ ماه رمضان خیرات کثیری را نصیب ما کرده است ولی در مقابل این نعمت باید شکرانه آن را با نماز عید فطر به جای بیاوریم و پیش از نماز فطریه را جدا کرده و بپردازیم.
captcha