جهاد دانشگاهی کلاس‌هایی برای تدریس دانشجومعلمان قرآن در نظر بگیرد
کد خبر: 3613378
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸

جهاد دانشگاهی کلاس‌هایی برای تدریس دانشجومعلمان قرآن در نظر بگیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: زکریا قلی‌زاده یکی از دانشجویان شرکت کننده در دوره‌های تربیت دانشجومعلم قرآن بیان کرد: سطح دوره‌ها به جهت بهره‌گیری از اساتید خوب و ارائه سرفصل‌های آموزشی مناسب بالا بود؛ جهاد دانشگاهی می تواند در گام بعد فضایی را هم برای تدریس دانشجومعلمان فراهم کند.

زکریا قلی زاده
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) زکریا قلی‌زاده دارای مدرک لیسانس علوم قرآنی گرایش تربیت معلم و ساکن استان گلستان است که در دوره‌های تربیت دانشجومعلم قرآن که به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی کشور برگزار شد شرکت و به عنوان دانشجومعلم برتر انتخاب شده است.
وی در گفت‌وگو با ایکنا در مورد وضعیت کمی و کیفی این دوره بیان کرد: دوره‌ای که در تهران برگزار شد از این حیث که از اساتید خوب و بین‌المللی استفاده شد برای ما بسیار مفید بود که از جمله آنها می‌توانم به استاد محمد خواجوی که مولف کتاب‌های روخوانی و روانخوانی و تجوید بودند و همچنین از مهدی ناصر زعیم نام ببرم.
دانشجومعلم برتر قرآن در ادامه تصریح کرد: اساتید به لحاظ علمی بسیار بالا بودند علاوه بر این که روش تدریس آنها نیز به معلومات شرکت کنندگان اضافه کرد، در این دوره‌ها تجوید را به صورت عملی فرا گرفتیم و در کلاس‌ها به تلاوت قرآن می‌پرداختیم و اساتید نیز با شاگردان کار می‌کردند.
قلی‌زاده بیان کرد: از جمله سرفصل‌های مناسبی که ارائه شد بحث روش تدریس قرآن بود، از این حیث که تقریبا تمام ابعاد تدریس، مسائل مربوط به سن شاگردان در تدریس و ... آموزش داده شد، البته افرادی هم در دوره حضور داشتند که فن بیان خوبی نداشتند و نمی‌‌توانستند به خوبی از پس تدریس و آزمون‌های آن برآیند که اگر برای این افراد نیز تدابیری اندیشیده می‌شد قطعا کیفیت دوره بالاتر می‌رفت.
وی در ادامه افزود: البته تعدادی از افراد نیز به جهت مسائل تجویدی و ... ضعیف بودند که این مسأله نیز موجب به وجود آمدن مشکلاتی شد که این مورد هم باید قبل از دوره رفع می‌شد و آزمون‌های تعیین سطح با جدیت بیشتری برگزار می‌شد.
قلی‌زاده با بیان اینکه این دور‌ه‌های نباید پایان کار باشند، افزود: با توجه به هزینه‌هایی که جهاد دانشگاهی برای برگزاری این دوره‌ها کرده است و وقتی که ما گذاشته‌ایم باید در ادامه طوری کار پیش رود که برای دانشجومعلمان کلاسی به جهت تدریس آنها توسط جهاد دانشگاهی در استان‌های مختلف آماده شود و به این ترتیب از دانشجومعلمان بیش از پیش استفاده شود.
قلی‌زاده در مورد دوره مشهد بیان کرد: در مشهد دوره تکمیلی برگزار شد و در آنجا نیز به دانش ما اضافه شد همچنین در این دوره در بخش آقایان و خانم‌ها بنا شد که دانشجومعلم برتر انتخاب شود که بنده انتخاب شدم.
وی در مورد ملاک انتخاب دانشجومعلم برتر تصریح کرد: در واقع ملاک انتخاب در این بود که هر کدام از دانشجومعلمان که در شرایط سخت‌‌تری به برپایی کلاس پرداخته بودند انتخاب شوند، با توجه به این که بنده در مسجد شهرمان و با کمترین امکانات برای حدود 40 نفر کلاس برگزار کردم لذا به عنوان دانشجومعلم برتر انتخاب شدم.


مطالب مرتبط
captcha