رزن میزبان جشنواره خوشنویسی استان همدان
کد خبر: 3613394
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷

رزن میزبان جشنواره خوشنویسی استان همدان

گروه فرهنگی: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رزن عنوان کرد: دومین جشنواره خوشنویسی استان همدان، 25 مهر ماه در بخش‌های نسخ، ثلث، خط شکسته، نستعلیق و نقاشی خط در این شهرستان برگزار می‌شود.

علی سیف یار، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رزن در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: دومین جشنواره خوشنویسی استان همدان، 25 مهر ماه در بخش‌های نسخ، ثلث، خط شکسته، نستعلیق و نقاشی خط، در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره ویژه افراد 15 تا 40 سال است، افزود: نماز، دفاع مقدس، احادیث و آثار قرآنی و حوزه عاشورایی از جمله موضوعات این دور از جشنواره است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رزن اضافه کرد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را به دیبرخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خود ارائه دهند، ارسال آثار نیز از 30 خرداد آغاز شده و تا 20 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

سیف یار با اشاره به حضور مهمانان کشوری در این مراسم، ادامه داد: این جشنواره در دو بخش رقابتی و نمایشگاه، بر اساس محور‌های ذکر شده برگزار خواهد شد، آقای امیر خوانی استاد خوشنویسی کشور به همراه وزیر ارشاد نیز از مهمانان ویژه این جشنواره هستند.

وی با اشاره به اینکه آثار شرکت کنندکان در این جشنواره توسط داوران کشوری ارزیابی خواهد شد عنوان کرد: شناساندن جوانان خلاق در حوزه خوشنویسی و ایجاد انگیزه از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

سیف یار با بیان اینکه دیدی معنوی نسبت به هنر خوشنویسی وجود دارد ابراز کرد: خوشنویسی یکی از آثار فاخر حوزه فرهنگ و هنر است لذا این چنین جشنواره‌هایی می‌تواند باعث تبادل اندیشه‌های هنری و بستر سازی مناسب جهت رقابت‌های هنری شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در پایان مراسم به سه نفر از برگزیدگان هر رشته جوایزی داده می‌شود، یادآور شد: خوشنویسی یکی از حوزه‌های هنری فعال در شهرستان رزن است که در این راستا، انجمن خوشنویسی طی کلاس‌های سه روزه در طول هفته به آموزش و تربیت علاقمندان این حوزه می‌پردازند.

وی افزود: 60 کانون فرهنگی و هنری مساجد با هدف توسعه معرفت دینی، ترویج فرهنگ قرآن و فعالیت‌های قرآنی و 7 انجمن ادبی و هنری در رشته‌های گویندگی، موسیقی، نمایش، داستان، شعر، قرآن و نهج البلاغه در ایام فراغت و تعطیلات تابستان جهت جذب هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان فعال خواهد بود.

 

 

 

 

captcha