نمی‌توان نسبت به امنیت فضای مجازی بی‌تفاوت بود
کد خبر: 3613468
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
آیت‌الله علم‌الهدی:

نمی‌توان نسبت به امنیت فضای مجازی بی‌تفاوت بود

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه مشهد گفت: اگر جان و ناموس مردم و خانواده‌ها در فضای واقعی امنیت نداشته باشد، نسبت به آن نمی‌توان بی‌تفاوت بود در مورد فضای مجازی نیز اینگونه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد صبح امروز، پنجم تیرماه در خطبه‌های نماز عید فطر، ضمن تبریک این عید سعید با اشاره به فرازهای دعای قنوت نماز عید فطر ابراز کرد: این جملات بیانگر ماهیت و واقعیت امروز است، واقعیت عید فطر دو خصوصیت دارد که اولین آن عید بودن است و دلیل عیدبودنش هم حصول معرفت به خداوند، کبریایی و عظمت او و بندگی ما در مقابل اوست.
وی همچنین اضافه کرد: این معرفت توجه به جایگاه کبریایی و عظمت خداوند و اهلیت او برای آمرزش، عفو و رحمت است و توجه به آن است که ما در هر شرایطی که باشیم چه در حال بندگی و چه در حال معصیت، به خداوند پناهنده هستیم و او ما را می‌پذیرد.
آیت‌الله علم‌الهدی در تبیین فرازهای ابتدایی دعای قنوت نماز عید فطر، عنوان کرد: اینکه خدا اهل غفران است، یعنی خداوند در روز عید فطر همه کم‌ و کاستی‌های ما را می‌پوشاند و به این ترتیب ما یک انسان پاک‌شده و عبد مقرب درگاه خداوند می‌شویم و به دلیل اینکه مورد غضب الهی نیستیم و احساس دوری از ذات اقدس را نداریم، شاد و مسروریم.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با ابراز این مطلب که خداوند در میهمانی ماه رمضان بندگانش را با هر شرایطی که داشتند پذیرفت، ادامه داد: نشانه این پذیرش از سوی خداوند هم این بود که ما در حال گرسنگی و تشنگی روزه‌های 17 ساعته، احساس می‌کردیم به خداوند نزدیک هستیم و نزدیکی به او را در دعاهای شبانه لمس می‌کردیم.
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه فرشتگان اولین کسانی هستند که عید فطر را به روزه‌داران تبریک می‌گویند و از پاکی پرونده آنان آگاهی دارند، اظهار کرد: این فرشتگان به ما می‌گویند حال که پاک شدید، از فردا نامه اعمال دیگری برایتان ترتیب می‌دهند، مبادا که این پرونده خراب شود و بعد از این، اثری از قرب خداوند در اعمالتان باقی نماند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، در خطبه دوم به بیان دومین ویژگی عید فطر پرداخت و اضافه کرد: اینکه خداوند روز عید فطر را برای پیامبر(ص)، ذخیره، سرمایه شرافت و زیادت عظمت پیامبر(ص) قرار داد، نیز دومین خصوصیت این روز است.
آیت‌الله علم‌الهدی در تبیین واژه «ذخراً» در دعای قنوت نماز عید فطر بیان کرد: در قنوت می‌گوییم «الَّذی جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمینَ عیداً وَلِمـُحَمَّد صلی الله علیه وآله ذُخراً وَشَرَفاً وَکَرامَةً وَمَزیداً»، این ذخر و شرف و مزیدی که در این دعا می‌گوییم این است که نسل ما به‌عنوان ذخایر عرصه اسلام و دلدادگی رسول‌الله تربیت بشوند.
وی با تأکید براین مطلب که سپردن جوانان به فرهنگ بیگانه در حالی‌ که ایجاد محدودیت برای فضای مجازی امکان دارد، صحیح نیست، افزود: اگر جان و ناموس مردم و خانواده‌ها در فضای واقعی امنیت نداشته باشند، نسبت به آن نمی‌توان بی‌تفاوت بود در مورد فضای مجازی نیز اینگونه است مسئولان هم نمی‌توانند نسبت به ناامنی فضای مجازی بی‌تفاوت باشند.
آیت‌الله علم‌الهدی، شرافت پیامبر(ص) را دلیل توسعه ارزش‌ها و فرهنگ ایشان برشمرد و ابراز کرد: خواهر من! شما با چادر و حجابت عامل ایجاد شرافت در این دنیا هستی، چراکه اگر این‌ طور نبود دشمنان پیامبر(ص) آن را در کشورهایشان منع نمی‌کردند.
وی با اظهار این مطلب که اجبار به حجاب با استفاده از نیروی انتظامی کارساز نیست، افزود: ما تجربه کردیم که رضاخان ملعون خواست با آژان‌ها مردم را بی‌حجاب کند اما نتوانست، علاوه بر این چطور می‌توان یک افسر جوان 21 ساله مجرد را برای تذکر به یک بدحجاب یا بی‌حجاب فرستاد؟!
آیت‌الله علم‌الهدی همچنین با اشاره به واژه «مزیداً» در دعای قنوت نماز عید فطر، بیان کرد: بر این اساس ما باید با همه کسانی که می‌خواهند جلوی توسعه اسلام و دین پیامبر(ص) را بگیرند و دنیا را پایگاه قدرت‌طلبی، رذایل نفسانی، دزدی و چپاول قرار دهند مقابله کنیم چراکه توسعه دین پیامبر(ص) به این بستگی دارد.
captcha