برنامه‌های مسئولان در مسیر تحقق ظهور امام زمان عج باشد
کد خبر: 3613496
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
حجت‌الاسلام فاطمی:

برنامه‌های مسئولان در مسیر تحقق ظهور امام زمان عج باشد

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت و خطیب نماز عید فطر در شهرکرد ایران اسلامی را طلایه‌دار و زمینه‌ساز برای ظهور امام زمان(عج) دانست و افزود: از مسئولین نظام جمهوری اسلامی توقع داریم در این مسیر حرکت کنند و طرح‌ها و برنامه‌های آنان در این مسیر مقدس باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالحسن فاطمی، مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد، صبح امروز پنج تیرماه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر شهرکرد که با حضور پرشور مردم و مسئولان استان در جوار مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، گفت: ایران اسلامی متعلق به امام زمان(عج) و اهل‌بیت(ع) و هرآنچه دارد مرهون وجود این بزرگواران است.
وی ایران اسلامی را طلایه‌دار و زمینه‌ساز برای ظهور امام زمان(عج) دانست و افزود: از مسئولین نظام جمهوری اسلامی توقع داریم در این مسیر حرکت کنند و طرح‌ها و برنامه‌های آنان در این مسیر مقدس باشد. همچنین افراد، گروه‌ها و خانواده‌ها برای این ظهور زمینه‌سازی کنند.
حجت‌الاسلام فاطمی با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی(ع) که تکبر، حرص و حسد را تباه‌کننده انسان می‌خوانند، اظهار کرد: این مشکلات بشری را مورد کرامت خداوند و افضل مخلوقات است را تباه می‌کند.
امام جمعه موقت شهرکرد کبر و تکبر را مایه هلاکت شیطان دانست و تصریح کرد: تکبر و غرور فرد را در معرض هلاکت دین قرار می‌دهد و باعث کشته شدن حق می‌شود.
وی نخستین کسی را که دچار حرص و طمع و آز شد حضرت آدم خواند که در پی آن از نعمات بهشتی محروم گردید و عنوان کرد: ترقیات وتلاش برای کسب روزی حلال خوب است اما باید در کنار آن رضای الهی و قناعت را نیز موردتوجه قرار داد.
حجت‌الاسلام فاطمی با اشاره به حدیث امام حسن(ع) حسد را رهبری دانست که انسان را به بدی می‌کشاند و اضافه کرد: اولین حسد را قابیل نسبت به هابیل داشت که برادرکشی نتیجه آن بود. این صفات رذیله اگر در اجتماع و افراد وارد شود دردسرساز است.
مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد در خطبه دوم نماز عید سعید فطر ملت را قدردان رهبر معظم انقلاب در سیاست داخلی کشور دانست و گفت: ایشان با بیش از 30 سال رهبری دارای تجربیات بسیاری هستند، با گروه‌ها و افراد مختلف کار کرده و راه‌های برون‌رفت از مشکلات را به خوبی می‌دانند.
وی از ملت و مسئولین کشور حرکت در مسیر خدمت را خواستار شد و افزود: آنچه ما ماندگار و جاودانه می‌کند و نام ما را در طومار تاریخ زنده نگه می‌دارد خدمت بی‌شائبه است.
حجت‌الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه خدمت سرلوحه مسئولین نظام باشد و از گروه‌گرایی و جناح‌بندی پرهیز کنند، اظهار کرد: مسئولین هماهنگ با فکر و اندیشه خیرخواهانه رهبر، خدمت و رفع مشکلات مردم را هدف برنامه‌های خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های دینی و ملی، کشور به دنبال هدف بزرگ نزدیک شدن به ظهور حضرت بقیه‌الله است، گفت: توقع داریم با اجرای برنامه‌های دینی و با طهارت و پاکی مسئولین در این مسیر حرکت کنند.
مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد با اشاره به اینکه مسائل اقتصادی و فرهنگی با استفاده از وجود ابتکارات و فکرهای قوی در کشور قابل‌حل هستند، اظهار کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور آبرومندتر و باعزت‌تر شود.
وی با اشاره به روی کار آمدن پادشاه 31 ساله عربستان، این رژیم را از مسیر اسلام خارج دانست و افزود: تبانی با بیگانگان مقدمه‌ای برای فروپاشی رژیم عربستان است.
حجت‌الاسلام فاطمی از اقدام شجاعانه سپاه و جواب دندان‌شکن به تروریست‌های داعشی قدردانی کرد و این حرکت را نشان اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست.
وی با آرزوی ماندگاری و دوام آثار ماه مبارک رمضان در تمام ایام سال، عنوان کرد: بنا بر حدیثی از پیامبر(ص) ما در آخرالزمان هستیم و امتحانات سخت را می‌گذرانیم و کسانی که مراقب دین، حلال و حرام و اخلاق خود هستند چراغ‌های هدایت‌اند.

captcha