سرمایه معنوی رمضان را حفظ کنیم
کد خبر: 3613497
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸

سرمایه معنوی رمضان را حفظ کنیم

گروه شهرستان‌ها: امام جمعه گناباد در خطبه‌های نماز عید فطر با اشاره به فضیلت‌های کسب شده در ماه مبارک رمضان گفت: باید تلاش کنیم تا سرمایه معنوی بدست آمده در ماه ضیافت الهی را حفظ کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام جمعه گناباد، ظهر امروز، پنجم تیرماه در خطبه‌های نماز عید فطر در مسجد جامع و مصلی امام خمینی(ره) با اشاره به فضیلت‌های کسب شده در ماه مبارک رمضان گفت: باید تلاش کنیم تا سرمایه معنوی بدست آمده در ماه ضیافت الهی را حفظ کنیم.
وی با بیان اینکه نگهداری سرمایه بالاتر از کسب آن است، اظهار کرد: برای حفظ تقوا، نورانیت و سرمایه معنوی به‌دست آمده در ماه مبارک رمضان، باید مراقب زبان، چشم، گوش و همه اعضاء و جوارح خود باشیم تا به گناه آلوده نشوند.
امام جمعه گناباد با بیان احادیث و روایاتی به اهمیت و فضیلت روزه‌داری در روزهای گرم سال پرداخت و افزود: ثواب روزه‌داری در چنین روزهای گرمی بیش از سایر مواقع است و باید با یاری گرفتن از خدای متعال، در مقابل نفس اماره مقاومت و ایستادگی کنیم. حجت‌الاسلام صادقی‌نسب، عید فطر را روز عیدی گرفتن از خداوند کریم عنوان و تاکید کرد: علاوه بر شکرگزاری توفیق روزه‌داری، باید تلاش کنیم با تقویت اراده معنوی قوی شده در ماه مبارک رمضان، قدر عیدی پروردگار متعال را بدانیم.
امام جمعه گناباد در خطبه‌های دوم نماز عید فطر با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، از اعتیاد به عنوان یک فاجعه مهم یاد و تصریح کرد: اعتیاد سالیانه علاوه بر هدردادن میلیاردها تومان هزینه، موجب بیماری و مرگ عده‌ای از هموطنانمان می‌شود. حجت‌الاسلام صادقی‌نسب، جوانان و خانواده‌های آن‌ها را به عبرت گرفتن از سرنوشت معتادان توصیه و اظهار کرد: والدین باید با نظارت و مراقبت بیشتر، جوانان را نسبت به انتخاب دوستان ناباب، هوس‌های زودگذر و گرفتارشدن در معضلاتی همچون اعتیاد هشدار دهند.
امام جمعه گناباد، عید سعید فطر را عید اتحاد و هم‌دلی مسلمانان اعم از شیعه و سنی عنوان کرد و گفت: در قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع)، تاکیدات فراوانی بر وحدت مسلمانان و پرهیز از تفرقه بین آن‌ها شده است.
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب، آل‌سعود را عامل تفرقه در جهان اسلام بیان کرد و ادامه داد: متاسفانه امروز، سران آل‌سعود که خود را خادم حرمین شریفین می‌دانند، عامل تفرقه در جهان اسلام شده‌اند و با اقدامات خصمانه مانند حمله به یمن، تحریک سرکوب مبارزان در بحرین و تشکیل اجماع عربی علیه قطر از هیچ تلاشی برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان کوتاهی نمی‌کنند.
captcha