برگزاری محفل تفسیر قرآن کریم در برق منطقه‌ای مازندران و گلستان/ قطارمیهمانی به آخر رسید
کد خبر: 3613504
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

برگزاری محفل تفسیر قرآن کریم در برق منطقه‌ای مازندران و گلستان/ قطارمیهمانی به آخر رسید

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر عامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان گفت: محفل تفسیر قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان با محوریت سوره مبارکه «انسان» برای کارکنان شرکت برگزار شد.

عمر گرانبهای انسان می‌گذرد و امسال هم همچون سال‌های گذشته این عمر از روزهای مهمی عبور کرد اکنون در ایستگاه پایانی قطار ماه مبارک رمضان هستیم نعمات زیادی را این ماه با خود آورد و به هر اندازه که دست‌هایمان روبه دعا و نیایش بود به ما نعمت دادند و خوشا به حال آنان که حرمت ماه رمضان و قدر روزهای و شبهای آن را درک کردند و قدردان بودند.
در این ماه اغلب دستگاه‌ها و برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها برای کارکنان خود برنامه‌های متنوع داشتند از جمله محافل انس با قرآن، تلاوت قرآن و ... نه در وقت اداری بلکه در صبح زود که هیچگونه مشکلی برای مراجعین ایجاد نشود.
به سراغ شرکت برق منطقه‌ای استان‌های مازندران و گلستان رفتم تا از برنامه‌های ماه رمضان این شرکت در ماه مبارک رمضان با خبر شویم.
صبح روز چهارم تیرماه، ساعت هفت صبح وارد شرکت برق منطقه‌ای استان‌های مازندران و گلستان شدم، آدرس نماز خانه را گرفتم و وقتی وارد طبقه سوم شدم نمازخانه در مکان بزرگ و زیبایی بود و دو طرف نماز خانه را با پشتی‌هاییی از جنس فرش مرتب شده بود و افضلی مدیر عامل این شرکت و استاد گلدوست و تعدادی از کارکنان خواهر و برادر نیز حضور داشتند و شخصی که بعدها متوجه شدم یکی از کارکنان این مجموعه بود خلاصه‌ای از آموخته‌های خود را در طول کلاس‌های ماه مبارک رمضان که با تعلیم استاد گلدوست آموخته بود برای جمع حاضر بیان کرد و پس از آن بانویی از کارکنان این شرکت از سیره و منش امام علی(ع) در زندگی خصوصی و اجتماعی و عدالت‌محوری او سخن گفت. در این زمان که عقربه‌های ساعت هشت صبح را نشان می داد جوایزی از سوی مدیر عامل به این دو نفر از کارکنان اهدا شد و فرصتی یافتم که مصاحبه ای کوتاه از مدیر عامل شرکت داشته باشم.
برگزاری محفل تفسیر قرآن کریم در برق منطقه‌ای مازندران و گلستان/ قطارمیهمانی به آخر رسید
 حسین افضلی مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران با اشاره به برخی از برنامه‌های فرهنگی قرآنی این شرکت در ماه مبارک رمضان گفت:  در طول ماه مبارک هر روزاز ساعت هفت تا هشت صبح قرائت قرآن کریم همراه با تفسیر  ان از سوره مبارکه انسان با تدریس استاد گلدوست برگزار شد.
وی افزود: در ایام قدر نیز از کتاب حکمت سیاسی اسلام از علامه جعفری برای کارکنان کلاس آموزشی برگزار شد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی این شرکت با تشکیل شورای فرهنگی دنبال می‌شود، تصریح کرد: این شورا علاوه بر اجرای برنامه‌های خود برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بسیج ادارات را نیز اجرا کرده و در مناسبت‌های مختلف ولادت و شهادت به ترویج سبک زندگی اسلامی می‌پردازد.
وی افزود: لازمه یک زندگی سعادتمند، داشتن شناخت و آگاهی کافی از تعالیم اسلامی است تا در مواقع و مواضع مختلف رفتار درست و صحیح از خود بروز دهیم.
افضلی اظهار کرد: هر فرد مسئول است تا تعالیم اسلامی را فرا گیرد و بهتر است مسئولان هم بستر را برای فراگیری کارکنان فراهم کنند.
وی با بیان اینکه در ماه مبارک سال جاری از گلدوست استاد حوزه دین دعوت شد که ساعت هفت تا هشت صبح روزهای ماه مبارک رمضان به تبیین مسائل دینی بپردازد، افزود: همچنین اجرای برنامه  قرائت قرآن بعد از نماز جماعت  ظهر و بیان مسائل شرعی و اخلاقی در پایان نماز توسط  یک روحانی از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان در این شرکت بوده است.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با بیان اینکه باید کیفیت خدمات دهی کارکنان را افزایش یابد، عنوان کرد: هر چه ظرفیت، آستانه صبر و تحمل کارکنان افزایش یابد و هر چه افراد صالح‌تر شوند خادم‌تر خواهند بود.
وی ادامه داد: تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر، تشکیل ستاد صیانت از حقوق شهروندی و تشکیل ستاد اقامه نماز از جمله اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی این شرکت است که در چند سال اخیر این شرکت حائز رتبه برتر در این حوزه شده استت.
افضلی عنوان کرد: در مسابقات قرآن کریم که در سال جاری در یزد برگزار شد در برخی رشته‌ها حائز رتبه برتر شدیم و امسال که مسابقات قرآن برای فرزندان کارکنان برگزار می‌شود و تا کنون کتاب و سی دی، توزیع و برای ارتقای مهارت قرآنی متسابقین با یکی از موسسات قرآنی نیز  هماهنگی لازم جهت آموزش انجام شد.
در ادامه محمد شیرزاد مسئول فرهنگی شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان ضمن تقدیر از نگاه فرهنگی مدیر عامل گفت: خوشبختانه همه امکانات و زیرساخت‌ها در این شرکت برای فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی فراهم است.
وی افزود: مجموعه کارکنان این شرکت بیش از هزار و 200 نفر است و سالانه حدود یک میلیارد تومان صرف فعالیت‌های فرهنگی این مجموعه می‌شود.
به گزارش ایکنا این مهم است که در یک کشور اسلامی همه امورات و نوع رفتارها و مدیریت‌هایش متاثر از تعلیمات اسلامی باشد و رنگ و بوی اسلام در همه ابعاد زندگی یک جامعه هویدا باشد. که در این صورت می توانیم مدعی شویم ما کشوری اسلامی هستیم و بر همه امورات خود قرآن را حاکم کرده‌ایم.
امید است از بسترهای معنوی که خداوند در زمان‌های مختلف سال برای ما مهیا کرده نهایت بهره را ببریم و از دستاوردهای ماه مبارک رمضان  به خوبی محافظت کنیم و از هر چه ما را نسبت به معبود غافل می‌کند پرهیز کنیم.
برگزاری محفل تفسیر قرآن کریم در برق منطقه‌ای مازندران و گلستان/ قطارمیهمانی به آخر رسید
برگزاری محفل تفسیر قرآن کریم در برق منطقه‌ای مازندران و گلستان/ قطارمیهمانی به آخر رسید
captcha