عید سعید فطر، عید تزکیه نفس و حفظ ثمره ماه رمضان است
کد خبر: 3613536
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۸

عید سعید فطر، عید تزکیه نفس و حفظ ثمره ماه رمضان است

کانون خبرنگاران نبأ: امام جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز عيد سعيد فطر گفت: عید سعید فطر، عید تزکیه نفس و رهایی از گناهان است و این عید، عید عبودیت و بندگی خدا و حفظ ثمره ماه رمضان است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، نماز عید سعید فطر در مصلای جمعه شهر بوشهر به امامت آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر اقامه شد و همچنین نماز عید همزمان با سراسر كشور به امامت ائمه جمعه در 25 نقطه استان بوشهر اقامه شد.
آیت الله صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز عید سعید فطر؛ این عید آسمانی را به مومنان تبریک گفت و اظهار كرد: عید سعید فطر، عید محبوب خدا شدن هست، چون ماه رمضان، ماه محبوب خدا شدن است و این عید برای مسلمین، عید دوری از گناه و بازگشت به مهر و محبت خدا است.
وی گفت: عید سعید فطر، عید تزکیه نفس و رهایی از گناهان است و این عید، عید عبودیت و بندگی خدا و حفظ ثمره ماه رمضان است.
امام جمعه بوشهر ماه رمضان را ماه رسیدن به تقوا بیان كرد و افزود: انسان متقی در ماه بهار قرآن، محبوب خدا می‌شود و انسان باید از این به بعد یک سال به سبک رمضانی و به دور از گناه زندگی كند.
وی در ادامه به گذشت حوادث تلخ و شیرین كشورهای منطقه در ماه مبارک رمضان امسال اشاره كرد و گفت: اقتدار خط مقاومت در مقابل جبهه استكبار، بازتاب شیرین و الهی در جامعه نمایان بود و اما حركت مزدوران آل خلیفه و آل سعود، كام مومنین روزه دار در ماه رمضان را تلخ كردند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر امنیت و سلامت و اقتصاد مقاومتی را سه اصل پایه‌ای در یک نظام دانست و ادامه داد: استحكام خط مقاومت اسلامی توسط نیروهای نظامی، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی نقشه‌های دشمن را در منطقه نقش بر آب كرد و در این خصوص بیانات روشنگرانه و رهنمودهای بصیرتی و توصیه‌های قرآنی و حكیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در فضای ملی و بین‌المللی و مسائل كشورداری رهگشا بوده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در پایان از كارگزاران فرهنگ دینی در مساجد و مراكز فرهنگی قدردانی كرد و خطاب به مسئولان تأكید كرد: این فضای وحدت و این روح معنویت به وجود آمده در جامعه را كه اسلام به ما هدیه داده است را حفظ كنید و نسبت به برنامه‌های فرهنگی اهتمام ویژه داشته باشید زیرا فرهنگ زیربنا و اساس یک ملت است و مسئولان با تلاش و پشتكار جهادی مسائل بیكاری جوانان را مرتفع كنند و با همدلی پیگیر مشكلات مردم و از جمله تورم و كمبود آب باشند.


حامد فکوری، عکس: عباس فخری مقدم
captcha