عید فطر؛ ابزار عظمت و عزت اهل بیت(ع)/ رسیدگی به محرومان محدود به یك روز نشود
کد خبر: 3613555
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
آیت‌الله ایمانی اظهار كرد:

عید فطر؛ ابزار عظمت و عزت اهل بیت(ع)/ رسیدگی به محرومان محدود به یك روز نشود

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان فارس تأكید كرد كه خداوند عید فطر را در گام نخست عیدی برای مسلمانان قرار داده و سپس برای پیامبر(ص) و اهل بیت پاكش، ابزار عظمت، كرامت، شرافت و عزت قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 5 تیرماه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر شیراز كه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: خدای متعال امروز را با دو ویژگی یاد كرده است؛ نخست آن را عید برای مسلمانان قرار داده است و دوم برای پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، ابزار و سایه عظمت، کرامت، شرف و عزت قرار داده است .

وی افزود: تفاوتی که عید مسلمانان با عید مسیحیان دارد در این نکته است که مسیحیان عیدشان بعد از نزول مائده آسمانی و خوردن از آن مائده بود. گفتند آیا خدا می‌تواند مائده‌ای از آسمان بفرستد که از آن بخوریم و استفاده کنیم ما و آن روز برای ما عید باشد؛ اما عید مسلمانان بعد از یک ماه روزه‌داری است و یا بعد از اعمال سخت و سنگین عمره و حج است،عید قربان.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: آنان بعد از خوردن، ایمان آوردند و مسلمانان با گرسنگی و هزینه کردن در راه خدا ایمان آوردند و استوار ساختند و در ارتباط با ویژگی دوم وسیله مجد و شرف برای اهل بیت پیامبر(ع) و به دنبال آن برای امام زمان(عج) است.

امام جمعه شیراز با یادآوری حدیث امام سجاد(ع) كه فرمودند اعیاد فطر و قربان مقام و موقعیتی هستند که خدا برای خلفا و بندگان شایسته‌اش یعنی اهل بیت(ع) قرار داده است، گفت: خداوند همان‌گونه که برای ما عید قرار داده، برای آنان هم ابزار عظمت، کرامت و شرافت قرار داده و ما باید برای این‌ها آمادگی داشته باشیم.

وی با تأكید بر اینكه عید فطر به ما می‌گوید انتظار در عمل کردار و گفتارمان پیاده کنیم، گفت: کوشش کنیم محرومان یک روز رسیدگی نشوند و همواره مورد نظر و توجه مردم مخصوصا در این ماه مبارک رمضان باشند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه سخنان خود با یادآوری اینكه بیش از ایام دیگر به مناطق محروم شیراز سرکشی کرده و هر ساله این توفیق را داشته است، گفت: مشکلات زندگی مردم مناطق محروم را به ستوه می‌آورد.

وی اظهار كرد: طرحی برادران سپاه برای مناطق محروم شیراز با عنوان طرح شهید اسکندری اجرا می‌كند كه همه مسئولان با آن همکاری کنند تا محرومیت از مناطق محروم کم شود و مقداری از آن از بین برود.

آیت‌الله ایمانی همچنین از مجموعه‌های مختلف درخواست كرد كه هسته‌های انسانی در مناطق محروم تشکیل دهند و کمپین یا هسته یا هیئت نامش را بگذارند و جمعیتی از مؤمنین جوانان شکل بگیرد تا حداقل ضرورت‌ها شکل گیرد.

وی با بیان اینكه هم‌اكنون بسیج سازندگی در حال فعالیت در مناطق محروم است، گفت: باید اشتغال به سبک هسته‌ای به وجود بیاید. واقعاً برای محیط هایی مثل شیراز که این همه خیرین ۲۰۰ میلیارد تومان برای بیمارستان کمک کرده‌اند و در زکات و اطعام فقرا و حمایت از ایتام همه جا پیشقدم هستند، چرا باید در محیط شیراز مناطق محروم این چنینی باشد که بعضی‌هایشان آب نداشتند؛ گویی تحریم شده باشند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت اخیر منطقه اشاره كرد و گفت: قراردادها و هدایای آمریکایی‌ها طبیعتاً برای این است که به ایران فشار بیاورند و سه کار عربستان موج تحریم‌ها را بالا می‌برد؛ به اسم موشک، حزب‌الله، تروریست و تحریم.

وی با بیان اینكه دومین اقدام آنان ترور است و همان‌گونه که در سال های ۶۰ گروه‌های ترور می‌ساختند، اكنون هم می‌سازند، گفت: هر روز فرزندان گمنام شما گروه‌های ترور را دستگیر می‌کنند اما باز هم می‌فرستند.

آیت‌الله ایمانی، سومین راهكار آمریكا را نفوذ در عناصر داخلی برشمرد و گفت: آنان تلاش می‌كنند تا از درون مملكت را ناامن كنند و آرامش را از مردم بگیرند لذا مردم ما باید با بصیرت و بینایی عوامل آنان را شناسایی كنند.


captcha