مسلمانان با سرور و عبادت به استقبال عید رفتند
کد خبر: 3613575
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹

مسلمانان با سرور و عبادت به استقبال عید رفتند

گروه بین الملل: مسلمانان در کشورهای مختلف جهان با ماه مبارک رمضان که با عبادات، نماز و قرائت قرآن آمیخته شده بود، وداع کردند.

مسلمانان با سرور، شادی و عبادت به استقبال عید فطر رفتند
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، با به پایان رسیدن ماه رمضان، مسلمانان برای برگزاری جشن های عید سعید فطر آماده شده و از شهرهایی که در آن مشغول به کار هستند، به سمت روستاهای خود می روند تا تعطیلات عید را در کنار خانواده و نزدیکان خود بگذرانند.
در پاکستان، ایستگاه های قطار و اتوبوس هایی که به سمت روستاها حرکت می کنند، بسیار شلوغ است و تعداد زیادی از مسافران برای گذراندن تعطیلات عید در کنار خانواده به سمت روستاها سفر می کنند. زنان و دختران نیز برای خریدن زینت آلات، کفش و لباس به بازارها می روند و روی دست های خود نقش و نگار می زنند.
در افغانستان به دلیل شرایط خاص امنیتی تعداد ایستگاه های بازرسی بیش از دیگر وقت هاست تا شهروندان بتوانند جشن های عید فطر را در امنیت برگزاری کنند.
کودکان فلسطینی نیز با بازی و شادی در خیابان ها برای رسیدن عید فطر آماده می شوند. در نخستین ساعات عید، عده ای از جوانان لباس های قهرمانان خیالی کوکان مانند «مرد عنکبوتی» را پوشیده و میان کودکانی که با شادی و سرور بسیار به استقبال آنها می روند، بالن های رنگی توزیع می کنند.


captcha