بخش‌هایی از فرمان مهاجرتی ترامپ علیه مسلمانان اجرا می‌شود
کد خبر: 3613582
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱

بخش‌هایی از فرمان مهاجرتی ترامپ علیه مسلمانان اجرا می‌شود

گروه بین الملل: دیوان عالی ایالات متحده بخش‌هایی از فرمان رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر ممنوعیت موقت ورود اتباع ۶ کشور عمدتا مسلمان و پناهندگان به خاک این کشور را اجرایی کرد.

بخش‌هایی از فرمان مهاجرتی ترامپ علیه مسلمانان اجرا می‌شود
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از «رویترز»، دیوان عالی ایالات متحده، دوشنبه، پنجم تیر در اقدامی که یک پیروزی برای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا محسوب می‌شود، بخش‌هایی از فرمان ممنوعیت موقت ورود اتباع شش کشور عمدتا مسلمان و پناهندگان به خاک این کشور را اجرایی کرد.
چند دادگاه ایالتی آمریکا روز ششم مارس رأی به توقف کامل فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ داده بودند ولی دیوان عالی در حکم روز دوشنبه خود بخش‌هایی از این فرمان را قابل اجرا دانسته است.
دیوان عالی می‌گوید که آماده شنیدن استدلال‌های دولت آمریکا درباره فرمان مهاجرتی یاد شده در دوره بعدی فعالیت خود است که از ماه اکتبر آغاز می‌شود.
در واقع، حکم روز دوشنبه دیوان عالی حالت اضطراری دارد تا بخش‌هایی از این فرمان شکل اجرایی به خود گیرد ولی بحث حقوقی برای صدور حکم نهایی ادامه خواهد یافت.
در این حکم آمده است که فرمان ممنوعیت ورود اتباع شش کشور به ایالات متحده به اجرا در می‌آید، «در مورد اتباع خارجی که هیچ رابطه‌ واجد شرایطی با فرد یا موسسه‌ای در ایالات متحده ندارند.»
ترامپ در اولین ماه‌های ریاست جمهوری خود فرمانی را امضا کرد که ورود شهروندان شش کشور ایران، سوریه، سودان، سومالی، لیبی و یمن را به مدت 90 روز به آمریکا ممنوع می‌کرد. این فرمان همچنین ورود پناهجویان را به مدت 120 روز معلق می‌کرد.
ترامپ که هدف از فرمان مهاجرتی‌اش را بهبود امنیت در آمریکا عنوان کرده بود، تصمیم تازه دادگاه را «پیروزی آشکار» برای امنیت ملی آمریکا خوانده و گفته است که این ممنوعیت 72 ساعت پس از تایید توسط دادگاه به اجرا گذاشته خواهد شد.
captcha