جلسه‌ای ویژه بیان قصص قرآنی در تهران تشکیل شد + تصاویر
کد خبر: 3613586
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
از سوی حنیفی، پیشکسوت قرآنی؛

جلسه‌ای ویژه بیان قصص قرآنی در تهران تشکیل شد + تصاویر

گروه جلسات و محافل: علی‌اکبر حنیفی، پیشکسوت قرآن کشورمان به تازگی جلسه قرآنی ویژه بیان قصص قرآنی و نکات کاربردی آن تشکیل داده، جلسه‌ای متفاوت که با استقبال نیز روبه‎رو شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی‌اکبر حنیفی، پیشکسوت و مدرس قرآن کشورمان، اخیرا جلسه قرآنی ویژه بیان قصص قرآنی در حسینیه خامس آل عبا واقع در بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل امام خمینی(ره)، پشت ساختمان بازنشستگی شهرداری تهران، ابتدای خیابان گلکار تشکیل داده است. این جلسه قرآن هر هفته شب‌های جمعه، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود. در همین راستا، دقایقی با این پیشکسوت قرآنی به گفت‌وگو پرداختیم و از علل تشکیل این جلسه با خبر شدیم.

قصص قرآنی، کاربردی و سرنوشت ساز در هرزمان

حنیفی در ابتدا با استناد به آیات «نَحْنُ نَقُصُّ عَلَيْكَ أَحْسَنَ الْقَصَصِ بِمَا أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ» و یا «فَاقْصُصِ الْقَصَصَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ» گفت: قصص قرآنی، بخش بسیار مهمی از قرآن است که خداوند در آن بیش از هزار قصه آورده است و اهمیت بالایی دارد. خداوند متعال می‌فرماید: «لَقَدْ كَانَ فِي قَصَصِهِمْ عِبْرَةٌ لِّأُولِي الْأَلْبَابِ» اهمیت قصص قرآنی در بیان قرآن کریم، به خاطر این است که در قصص، عبرت‌های بسیاری نهفته است. بسیار قصه‌های تکان‌دهنده و پیچیده‌ای در قرآن وجود دارد که در هر روزگاری کاربردی و سرنوشت‌ساز هستند و می‌توانند قلوب را تغییر دهند.

این پیشکسوت قرآنی کشورمان ادامه داد: خود قرآن می‌فرماید«تِلْكَ مِنْ أَنبَاءِ الْغَيْبِ نُوحِيهَا إِلَيْكَ » این قصص، غیبی هستند که بر ما آشکار می‌شوند. مانند کسی که بخواهد ببیند، در ورای پرده‌ها که بسیاری نادیدنی وجود دارد چه می‌گذرد، این قصص، آنها را به ما نشان می‌دهد. غیبی است که بر ما آشکار می‌شود.

قصص قرآنی، کاربردی و سرنوشت ساز در هرزمان

علی‌اکبر حنیفی با بیان اینکه قصص قرآنی مسئله کوچکی نیستند گفت: ما نباید آن را در حد افسانه و سرگرمی بپنداریم که پندار باطلی است. زمانی که قصص برای مردم گفته می‌شود، طبع تمام انسان‌ها را راضی می‌کند. از بچه تا پیرمرد 100 ساله از بیان قصص لذت می‌برد. این به دلیل فطری بودن دوست داشتن قصه توسط انسان و همچنین عبرت‌گیری‌ها و آشکار شدن و مکاشفات قرآنی برای انسان است.

قصص قرآنی، کاربردی و سرنوشت ساز در هرزمان

وی در ادامه گفت: قصه‌های قرآنی را باید به مردم برسانیم. یکی از دستوراتی که خدا به پیامبر(ص) داده است، همین است. می‌فرماید: «فَاقْصُصِ الْقَصَصَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ» وظیفه ما نیز به عنوان مبلغان قرآن کریم این است که دستورات قرآن را انجام دهیم.

در پایان یادآور می‌شود، علی‌اکبر حنیفی از سال 1348 تا سال 1384 در حسینیه خامس آل عبا جلسه قرآن برگزار کرده و سپس این جلسه به منزل شهید میردامادی انتقال یافته است و برگزاری جلسه قصه‌های قرآنی را اخیرا در این حسینیه آغاز کرده است. 

captcha