ارائه خدمات فرهنگی به 215 دانش‌آموز و دانشجوی بافقی
کد خبر: 3613599
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
هاشمی‌پور خبر داد:

ارائه خدمات فرهنگی به 215 دانش‌آموز و دانشجوی بافقی

گروه اجتماعی: مدیر کمیته امداد شهرستان بافق از ارائه خدمات فرهنگی به 215 دانش‌آموز و دانشجوی تحت حمایت خبر داد و گفت: بیش از ۸۳۱ میلیون ریال برای ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان بافقی هزینه شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، سیدرضا هاشمی پور، مدیرکمیته امداد شهرستان بافق اظهار کرد: خانواده‌های تحت حمایت این نهاد شامل زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های ایتام، سالمندان و از کار افتادگان هستند.
وی ادامه داد: ارائه خدمات مسکن و ساختمان، فرهنگی و آموزش، کمک هزینه تامین جهیزیه و هزینه ازدواج، حقوقی و قضایی، بهداشتی و درمانی، بیمه تامین اجتماعی، تسهیلات کارگشایی، اشتغال و خودکفایی از جمله فعالیت های این نهاد در حمایت از خانواده‌های تحت حمایت و اقشار نیازمند جامعه است.
مدیرکمیته امداد شهرستان بافق با اشاره به اینکه ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان، دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت از جمله اقدامات اصلی این نهاد است، تصریح کرد: هم اکنون ۱۹۶ دانش‌آموز(چهار درصد افزایش) و ۱۹ دانشجو (۲۱ درصد کاهش) تحت حمایت از خدمات این نهاد استفاده می کنند.
وی افزود: بهره مندی یک هزار و ۱۶۱ نفر از خدمات مشاوره ای و کلاس های آموزش خانواده و ۴۵۶ دانش آموز و مددجو از برنامه های کانون های فرهنگی و اردوهای زیارتی و سیاحتی از جمله اقدامات حوزه فرهنگی این نهاد طی سال ۹۵ بوده است، تعداد مددجویان شرکت کننده در برنامه های اردویی نسبت به سال ۹۴ حدود ۶۵ درصد رشد داشته است.
هاشمی پور تصریح کرد: بیش از ۸۳۱ میلیون ریال برای ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان بافقی در سال 95 هزینه شده است، این خدمات در سرفصل‌های پرورشی و تربیتی، مشاوره‌ای و آموزش مهارت‌های زندگی، تأمین هزینه دانش‌آموزان و دانشجویان بهره‌مند از امکانات خوابگاه، کانون‌های فرهنگی تربیتی و اردوهای زیارتی و سیاحتی بوده است.
وی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته ۲۶ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض در قالب های مختلف خدماتی به جامعه هدف تحت حمایت پرداخت شده است، گفت: سال گذشته حدود دو میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال مستمری به ۳۵۹ خانوار معیشت بگیر تحت حمایت کمیته امداد  شهرستان بافق با جمعیت ۵۶۰ نفر پرداخت شده است، پرداخت کمک معیشت به مددجویان تحت حمایت برای کمک به اقتصاد جامعه تحت حمایت است و از جمله فعالیت‌های اصلی این نهاد در حوزه حمایتی به شمار می‌رود.
مدیرکمیته امداد شهرستان بافق یاد آور شد: هم اکنون یک هزار و ۴۳۴ خانوار تحت حمایت با جمعیت دو هزار و ۷۸۶ نفراز خدمات تک و چند خدمتی این نهاد استفاده می کنند .
هاشمی پور با بیان اینکه ارائه خدمات درمانی و بهداشتی از دیگر اقدامات کمیته امداد در حمایت از مددجویان تحت حمایت است، افزود: سال گذشته ۵۱۰ میلیون ریال برای ارائه خدمات درمانی به مددجویان تحت حمایت در زمینه های پرداخت فرانشیز دارو، فرانشیز بستری، نگهداری سالمندان، آزمایشگاه، رادیولوژی، تامین هزینه سفر و اقامت هزینه شده است که این میزان کمک در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۴ حدود ۹ درصد کاهش را نشان می دهد.
وی در خصوص برنامه امنیت تغذیه مددجویان گفت: ۱۵۱ خانوار تحت حمایت مشمول برنامه امنیت تغذیه قرار دارند که یک میلیارد و ۳۵۹ میلیون ریال خدمات تغذیه ای به این گروه در سال گذشته ارائه شده است، خدمات تغذیه‌ای کمیته امداد با هدف سالم‌سازی کودکان کمتر از شش سال با معرفی شبکه بهداشت به جامعه هدف ارائه می‌شود، پس از تشخیص پزشکان مبنی بر برطرف شدن سوء تغذیه کودکان ارائه خدمات در این بخش قطع می‌شود.
مدیرکمیته امداد شهرستان بافق با بیان اینکه در سال گذشته بیش از دو میلیارد ریال ریال برای حق بیمه تامین اجتماعی ۱۷۹ نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح اشتغال تحت حمایت پرداخت شده است، گفت: یکی از این خدمات و رویکردهای مهم این نهاد توانمند سازی و ایجاد امنیت اجتماعی، معرفی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی به سازمان تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه برای آنها است، میزان حق بیمه پرداختی نسبت به مدت مشابه بیش از ۱۴ درصد رشد داشته است.
وی در بخش دیگری از گزارش خود با بیان اینکه پرداخت کمک هزینه ازدواج به نوعروسان تحت حمایت از اقدامات موثر کمیته امداد در حوزه حمایت و سلامت است، اظهار کرد: سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال در خصوص تامین کمک هزینه جهیزیه ۱۰۶فقره  پرداخت شده است، مبلغ اهدایی جهیزیه در سال۹۵ نسبت به سال ۹۴ بیش از ۸۶ درصد داشته است، برگزاری کلاس های آموزشی و مشاوره فردی و گروهی در زمینه حقوق و تکالیف متقابل زوج های جوان، اصول همسرداری، عوامل خوشبختی و کنترل خشم از جمله اقدامات موثر این نهاد در جهت تحکیم هر چه بیشتر بنیان خانواده های تحت حمایت قبل از ازدواج است.
هاشمی پور در ادامه با اشاره به خدمات بخش عمران و ساختمان به مددجویان تحت حمایت بیان کرد: ایجاد سرپناه و ساخت مسکن برای مددجویان از اولویت های کاری این نهاد در سال گذشته بود و بر این اساس طی سال ۹۵ تعداد ۶۷ مورد خدمات عمرانی در زمینه های احداث، بهسازی، حصارکشی، محوطه سازی، گازکشی، و تعمیرات جزيی و کلی با هزینه ای بیش از پنج میلیارد و ۲۴۵ میلیون ریال( ۸۸ درصد رشد) انجام شد.
مدیرکمیته امداد شهرستان بافق با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۵۴ خانوار تحت حمایت طرح های خودکفایی این نهاد هستند، گفت: ۸ میلیارد و ۵۳۶ میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی و حدود ۳ میلیارد ریال وام قرض الحسنه کارگشایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان بافق در سال گذشته پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه مددجویان معیشت بگیر، فرزندان مددجوی تحت حمایت و مددجویان تک و چند خدمتی گروه هدفی هستند که از خدمات اشتغال و خودکفایی بهره مند می شوند، افزود: ۵۲ مددجوی تحت حمایت طی سال گذشته با دریافت تسهیلات اشتغال زایی از محل منابع صندوق اشتغال نیازمندان و منابع قرض الحسنه بانکی در طرح های خودکفایی (خوداشتغالی)، مشاغل خانگی(توان افزایی) و کارانگیزی در زمینه های شغلی کشاورزی، دامپروری، صنفی و صنعتی، صنایع دستی و خدمات مشغول فعالیت شده اند.
هاشمی پور با بیان اینکه برای افزایش درآمد و پایداری طرح های ایجاد شده، نظارت فنی و تخصصی بر طرح های اشتغال و خودکفایی توسط ناظران فنی این نهاد انجام می شود، تصریح کرد: انجام اقدامات ترویجی، آموزشی و سایر اقدامات لازم در جهت ترغیب مددجویان برای بیمه دام، طیور، آبزیان و محصولات کشاورزی و سایر بیمه ها به منظور حفاظت از سرمایه طرح های اشتغال و خودکفایی و پایدار سازی مشاغل همواره مورد تاکید این نهاد بوده است.
وی افزود: فراهم کردن امکانات لازم به منظور توانمند سازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده های نیازمند از طریق استعداد سنجی، مهارت آموزی، ایجاد اشتغال، آموزش های فنی و حرفه ای و اعطاء وام خدمات از جمله رویکرد  اصلی کمیته امداد در  ایجاد اشتغال مددجویان است.
مدیرکمیته امداد شهرستان بافق با اشاره به تاثیر پرداخت وام قرض الحسنه کارگشایی به مددجویان افزود: ۱۱۵ مددجوی تحت حمایت با دریافت وام قرض الحسنه کارگشایی در سال ۹۵ نسبت به رفع بخشی از مشکلات خود در زمینه های معیشت، درمان، مسکن، جهیزیه و تحصیل فرزندان اقدام کردند.
منبع: کمیته امداد یزد
captcha