حمایت ۷۵۳ نیکوکار از ایتام بهابادی در قالب طرح «اکرام ایتام»
کد خبر: 3613600
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹

حمایت ۷۵۳ نیکوکار از ایتام بهابادی در قالب طرح «اکرام ایتام»

گروه اجتماعی: مدیر کمیته امداد شهرستان بهاباد گفت: هم اکنون ۷۵۳ حامی، حمایت مادی و معنوی ۶۵ یتیم تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان را در قالب طرح اکرام ایتام بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، رمضان باقری، مدیر کمیته امداد شهرستان بهاباد با بیان اینکه هر یتیم تحت حمایت بطور میانگین از حمایت 11 حامی نیکوکار استفاده می کند اظهار کرد: هم اکنون ۷۵۳ حامی، حمایت مادی و معنوی ۶۵ یتیم تحت حمایت این شهرستان را در قالب طرح اکرام ایتام بر عهده دارند.
وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۱۷۷ میلیون ریال از سوی این حامیان  به ایتام تحت حمایت مساعدت شد.
مدیر کمیته امداد شهرستان بهاباد تصریح کرد: طرح اکرام ایتام از جمله طرح های مشارکتی این نهاد است که مورد توجه و استقبال نیکوکاران قرار گرفته است، بر اساس این طرح حامیان می توانند با پرداخت ماهیانه حداقل ۳۰۰  هزار ریال حمایت یک یا چند یتیم تحت حمایت کمیته امداد را عهده دار شوند.
وی با بیان اینکه کاهش آمار افراد تحت حمایت و توانمند سازی مددجویان از جمله اهداف مهم این نهاد است افزود: سال گذشته ۱۳۷ مورد وام اشتغال در زمینه های مختلف شغلی به مددجویان تحت حمایت اعطا شد و بیش از ۱۹ میلیارد و ۳۳۰  میلیون ریال در این خصوص از محل منابع بانکی و امدادی پرداخت شده است.
باقری با تشریح عملکرد این نهاد در بخش بهداشت و درمان بیان کرد: سال گذشته بیش از ۴۸۰ میلیون ریال در زمینه بهداشت و درمان جامعه هدف تحت حمایت (۱۱۹ بیمه شده) هزینه شده است، در حال حاضر ۲۰۰خانوار تحت حمایت این نهاد نیز مشمول بیمه های اجتماعی هستند که در این خصوص نیز دو میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال حق بیمه تامین اجتماعی  زنان سرپرست خانور و مجریان طرح های خودکفایی در سال ۹۵ پرداخت شد.
وی افزود: کمیته امداد در جهت تامین امنیت تغذیه مددجویان و کمک به رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از شش سال طی سال گذشته ۶۷۵ میلیون ریال به ۷۵ خانوار مشمول این طرح پرداخت کرد.
مدیر کمیته امداد شهرستان بهاباد با بیان اینکه سال ۹۵ بیش از چهار میلیارد و ۱۸۵ میلیون ریال کمک بلاعوض به مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند غیر تحت پوشش پرداخت شده است، افزود: حدود سه میلیارد ریال از کمک های ارائه شده در قالب کمک معیشت بود که به ۵۲۰ خانوار معیشت بگیر با جمعیت ۸۴۱ نفر پرداخت شد.
وی گفت: بیش از دو میلیارد و ۴۲۱ میلیون ریال در قالب وام قرض الحسنه کارگشایی به ۱۴۴ نفر از مددجویان تحت حمایت در سال ۹۵ پرداخت شد؛ همچنین طی این مدت، ۲۳ نوعروس تحت حمایت با دریافت ۵۵۰ میلیون ریال کمک هزینه تامین جهیزیه و هدیه ازدواج راهی خانه بخت شدند.
باقری با اشاره به عملکرد یک ساله این نهاد در بخش فرهنگی گفت: ۲۴۴ دانشجو و دانش آموز از حمایت های بخش فرهنگی کمیته امداد شهرستان بهاباد استفاده می کنند، ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان تحت حمایت در قالب پرورشی و تربیتی، مشاوره‌ای و آموزش مهارت‌های زندگی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی و شهریه، کانون‌های فرهنگی تربیتی و برگزاری اردوهای زیارتی از جمله اقدامات فرهنگی این نهاد طی سال گذشته است، بیش از ۹۳۴ میلیون ریال در این بخش هزینه شده است.
وی در خصوص ارائه خدمات عمرانی به مددجویان تحت حمایت اظهار کرد: سال گذشته بیش از سه میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در زمینه احداث، تعمیر و بازسازی ۱۱۵ منزل مسکونی مددجویی هزینه شده است.
یادآور می شود هم اکنون یک هزار و ۵۲ خانوار تحت حمایت با جمعیت دو هزار و ۲۲ نفر از خدمات کمیته امداد شهرستان بهاباد استفاده می کنند.
منبع: کمیته امداد یزد
captcha