فاصله گرفتن از قرآن موجب تفرقه امت اسلامی است
کد خبر: 3613603
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲

فاصله گرفتن از قرآن موجب تفرقه امت اسلامی است

گروه اجتماعی: مشاور عالی مدیرکل میراث فرهنگی گیلان وحدت و اتفاق امت را در گرو بهره گیری و فهم صحیح آیات الهی دانست و گفت: فاصله گرفتن از قرآن و دستورات سازنده آن موجبات تفرقه امت اسلامی را به بار می نشاند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین جعفر عابدین نژاد، مشاور عالی مدیرکل میراث فرهنگی استان گیلان امروز، 6 تیر در مراسم تقدیر از شرکت کنندگان ختم جمعی قرآن کریم در این اداره کل، با تقدیر از شرکت کنندگان در رویداد فرهنگی – مذهبی تلاوت جمعی قرآن ماه رمضان را دریچه رحمت خداوند و بابی برای تزکیه نفس دانست.

وی روزهداری را گامی در جهت معرفت افزایی خواند و افزود: معرفت و شناخت حقیقی زندگی هدف اصلی خلقت انسان است.

مشاور عالی مدیرکل میراث فرهنگی گیلان وحدت و اتفاق امت را در گرو بهره گیری و فهم صحیح آیات الهی دانست و گفت: فاصله گرفتن از قرآن و دستورات سازنده آن موجبات تفرقه امت اسلامی را به بار می نشاند.

حجت الاسلام عابدیننژاد با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی توجه به قرآن کریم بیشتر شده، بر ضرورت تلاوت نمودن و درک بطن این کلام آسمانی تاکید کرد و متذکر شد: سیر تحولات تاریخ اسلام نشان می دهد که نه تنها مفاهیم قرآن مورد توجه ادیان قرار نگرفته، بلکه بی اخلاقی ها و بسیاری ستیزهجویی ها ثمره عدم توجه به مفاهیم قرآن بوده است.

این کارشناس دینی به ثواب تلاوت آیات قرآن در ماه مبارک رمضان اشاره و خاطرنشان کرد: نجات جامعه بشری و پاسخ به روزمرگی ها در متن قرآن آمده لذا باید تلاش نماییم تا در جهت نیل به آرمان های الهی و اتصال به ریسمان الهی به کلامالله مجید توسل جوییم.

به گزارش ایکنا، در این دوره از ختم قرآن که برای ششمین سال پیاپی به همت امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایه دستی و گردشگری استان گیلان برگزار شد، قریب 50 نفر از کارکنان و خانواده هایشان 5 دور کلام وحی را در ماه رمضان امسال تلاوت نمودند.

captcha