برگزاری بزرگداشت شهید بهشتی در گناباد
کد خبر: 3613747
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

برگزاری بزرگداشت شهید بهشتی در گناباد

گروه شهرستان‌ها: مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید دکتر بهشتی و شهدای هفتم تیر در مسجد جامع و مصلی امام خمینی(ره) گناباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید دکتر بهشتی و شهدای هفتم تیرماه، روز گذشته در مسجد جامع و مصلی امام خمینی(ره) گناباد برگزار شد.
حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام جمعه گناباد در این مراسم گفت: اقامه عدالت یکی از اهداف پیامبران بوده است.
وی با بیان آیه 25 سوره حدید «لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَيِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْميزانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَ أَنْزَلْنَا الْحَديدَ فيهِ بَأْسٌ شَديدٌ وَ مَنافِعُ لِلنَّاسِ وَ لِيَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ وَ رُسُلَهُ بِالْغَيْبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزيزٌ، ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم ، و با آنها کتاب (آسمانی) و میزان (شناسایی حقّ از باطل و قوانین عادلانه) نازل کردیم تا مردم قیام به عدالت کنند و آهن را نازل کردیم که در آن نیروی شدید و منافعی برای مردم است، تا خداوند بداند چه کسی او و رسولانش را یاری می کند بی آنکه او را ببینند خداوند قویّ و شکست ناپذیر است»، اظهار کرد: یکی از اهداف پیامبران ایجاد جامعه‌ای بوده است که حق مردم محفوظ و عدالت در آن برقرار باشد.
امام جمعه گناباد با اشاره به اینکه این امر اکنون توسط قوه قضائیه و دستگاه‌های مربوطه در جامعه اسلامی تحقق می‌یابد، تاکید کرد: اگر ترس از دستگاه قضائی در دل مفسدین و افراد فرصت طلب ایجاد شود، آن‌ها جرأت اقدامات خلاف شأن و اجتماع نخواهند داشت.
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب، راه‌اندازی بدون برنامه موسسه‌های مالی و اعتباری و بازاریابی‌های شبکه‌ای و اینترنتی را از مشکلات و آسیب‌های موجود در جامعه عنوان و ابراز کرد: باید با افزایش نظارت مسئولان و برخورد جدی دستگاه قضایی با مجرمان، در جهت رفع این مشکلات تلاش شود.
وی ادامه داد: قوانین قضایی و پیشگیری از جرم باید از بازدارندگی لازم برخوردار باشد تا مجرمان با احساس خطر، حاضر به تکرار عمل مجرمانه خود نشوند.
امام جمعه گناباد در ادامه به تشریح ویژگی‌های شخصیتی شهید بهشتی پرداخت و افزود: ایمان و تعبد، علم و دانش، مدیریت قوی، بیان رسا و خوش‌آهنگ، صبر و استقامت، اخلاق خوب، بصیرت و ولایت‌مداری، نظم و انضباط مثال‌زدنی و کار و تلاش از جمله ویژگی‌های بارز شهید بهشتی بود.
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب ادامه داد: شهید دکتر بهشتی با توجه به درجه اجتهاد و همچنین تحصیلات دانشگاهی‌اش، مورد قبول هر دو طیف حوزویان و جامعه دانشگاهی بود.
یادآور می‌شود، مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران وی در حادثه انفجار در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی با حضور امام جمعه، خانواده شهدا و ایثارگران، نیروهای نظامی و انتظامی، جمعی از مدیران و کارکنان ادارات، اصناف و بازاریان و قشرهای مختلف مردم در مسجد جامع و مصلی امام خمینی(ره) گناباد برگزار شد.
captcha