اجرای طرح قرآنی «هر مدرسه علمیه یک پایگاه تبلیغی» در استان مرکزی
کد خبر: 3613786
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۰

اجرای طرح قرآنی «هر مدرسه علمیه یک پایگاه تبلیغی» در استان مرکزی

گروه معارف: معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان مرکزی گفت: طرح قرآنی «هر مدرسه علمیه یک پایگاه تبلیغی» برای نخستین بار در 15 مدرسه خواهران با محوریت ترجمه خوانی، روخوانی، روانخوانی و تفسیر قرآن برگزار می‌شود.

خدیجه قربانی، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، از اجرای طرح قرآنی «هر مدرسه علمیه یک پایگاه تبلیغی» خبر داد و گفت: برای نخستین بار در 15 مدرسه علمیه خواهران کلاس‌های ترجمه خوانی، روخوانی و روانخوانی قرآن، آموزش احکام، تفسیر قرآن و اقامه نماز جماعت برگزار می‌شود.  وی تصریح کرد: طرح«هر مدرسه علمیه یک پایگاه تبلیغی» با اهداف آشنایی با قرآن، آشنایی با مسائل روز و اقامه نمازهایی که از قضا شده به صورت گروهی در حال اجراست، برگزاری این طرح با همکاری بانوان با تجربه در حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها انجام می‌شود. حضور بانوان غیر طلبه در پایگاه‌های تبلیغی بلامانع است. 
قربانی اضافه کرد: طرح«نهضت قرآنی» با تقسیم بندی خاص اداری ویژه تمام طلاب پایه 3 به بالا از دیگر طرح‌های اجرایی است، در این طرح طلاب محور آموزش را روخوانی، روانخوانی، بیان احکام، تفسیر و جزءخوانی بین خویشاوندان، مردم محله و شهر قرار می‌دهند. 
وی ادامه داد: اجرای مراسم جزءخوانی یکی از برنامه‌های ماه مبارک رمضان بود، اما با توجه به اینکه تمام افراد حاضر در طرح نهضت قرآنی از سواد قرآنی برخوردار نیستند برگزاری دوره تفسیر و بیان ترجمه در این طرح تعریف شد تا مورد استفاده همگان قرار گیرد. 
این مقام مسئول اضافه کرد: طرح خادمان رضوی جهت آشنایی با سبک زندگی امام رضا(ع) در طول سال انجام می‌شود و در سالروز ولادت و شهادت ایشان هریک از بانوان به عنوان خادم افتخاری انتخاب می‌شوند. 
وی گفت: مسابقه کتابخوانی«سیر مطالعاتی» به صورت آنلاین با محوریت 30 عنوان کتاب در 9 مبحث در 4فصل سال برگزار می‌شود، مسابقه ویژه فصل بهار به اتمام رسید، این مسابقات در دو بخش کتاب باز و بسته برگزار شد، این دوره از مسابقات در مراحل مدرسه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود. 
قربانی در پایان افزود: علاقمندان به شرکت در مسابقات سیر مطالعاتی با وارد شدن به سامانه www.farhangi.whc.ir علاوه بر دریافت فایل الکترونیکی کتب می‌توانند مراحل ثبت‌نام را کامل کنند. این مسابقه در مرحله اول ویژه آثار شهید مطهری بود اما دوسال است که علاوه بر کتب این استاد، آثار بزرگانی چون آیت‌الله مکارم، جوادی آملی، امام راحل و ... در نظر گرفته شده است.
captcha