یادواره سردار شهید علیرضا خلوص دهقانپور در صومعه سرا
کد خبر: 3613806
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴
فردا برگزار می شود؛

یادواره سردار شهید علیرضا خلوص دهقانپور در صومعه سرا

گروه اجتماعی: یادواره سردار سرلشگر پاسدار شهید علیرضا خلوص دهقانپور فرمانده دلاور گردان حضرت سلمان از لشگر 16 قدس گیلان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، یادواره سردار سرلشگر پاسدار شهید علیرضا خلوص دهقانپور فرمانده دلاور گردان حضرت سلمان از لشگر 16 قدس گیلان برگزار می شود.

این مراسم که توسط خانواده شهید تدارک دیده شده، با سخنرانی حاج محمد مدنی و مداحی و اجرای نماهنگ کربلایی جمشید اخوان برگزار خواهد شد.

یادواره سردار سرلشگر پاسدار شهید علیرضا خلوص دهقانپور پنج‌شنبه، ۸تیرماه۹۶ ساعت 17:30 عصر در مصلی نماز جمعه شهرستان صومعه‌سرا با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران، رزمندگان و جمعی از مسئولین کشوری، لشگری استانی و شهرستانی برگزار می شود.

شهید والامقام سرلشگر پاسدار سردار شهید علیرضا خلوص دهقانپور سال 1338 در روستای ازگم از توابع بخش مرکزی شهرستان صومعه سرا در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود.وی ضمن تحصیل برای کمک به خانواده در امر کشاورزی زحمات طاقت فرسایی را متحمل می‌شد تا باری از دوش خانواده بردارد.

علی از همان دوران نوجوانی پر جنب وجوش و چابک و نیرومند و در عین حال بسیار موًدب و مقید به مبانی حیات بخش اسلام بود. این جوان دلاور اسلام ، در دوران حیات پر بارش هر گاه در گوشه و کنار کشور،احساس نیاز به حضورش می‌کرد، بدون درنگ در آنجا حاضر وبا ایثار نقش آفرینی می‌کرد . علی به مداحی خیلی علاقه داشت وبعضی اوقات باصدای دلنشینش همه رابه فیض میرساند.دعای زیارت عاشورای امام حسین راخیلی باسوزمیخواندودرحال خواندن دائما اشک می ریخت.

به ورزش(فوتبال و ورزش رزمی جودو)علاقه بسیاری داشت واین دوورزش را انجام می داد. ایشان در دوران مبارزه مردم مسلمان ایران، با حکام زور و ستم نقش بسزایی داشت.و در زمان تحرکات سر سپردگان شرق و غرب علی الخصوص گروهک منافقین ملحد با حضور شجاعانه خود، عرصه را برآنان تنگ کرده و خاری در چشم دشمنان قسم خورده این آب و خاک بود.

با آغاز جنگ تحمیلی دشمنان بعثی، پس از فراگیری آموزش‌های رزمی و تاکتیکی لازم، راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد. شجاعت و دلاورهای وی در حملات نظر فرماندهان مافوق را به خود جلب کرد و به عنوان جانشین  گردان میثم برگزیده شد.

 وی در عملیات کربلای 2 که پس از شصت ساعت در معاصره دشمن قرار گرفته بودند، توانست با دلاوری و تدبیرخاصی کلیه نیروهای تحت امرش را از محاصر دشمن بعثی در آورد . او در عملیات رمضان بشدت مجروح گردید و علی رغم میل باطنی‌اش برای مداوا در بیمارستان بستری شد، ولی روز بعد با لباس بیمارستان و بدون رضایت پزشکان و دور از چشم کادر درمان آنجا را ترک نمود و به سوی میعادگاه عاشقان (جبهه) شتافت .

 وی همانطور که در رزم با دشمن متخاصم و سرسپرده گان شرق و غرب همواره در نبرد و مبارزه بود، در تقویت ابعاد معنوی و وجودی خویش نیز با تلاوت روح بخش قرآن مجید، اقامه نماز اول وقت ،برپایی نماز شب، دوستی و عشق ورزیدن به ائمه اطهار خصوصاًامام حسین(علیه السلام)همتی وافر داشت.

شهیدخلوص انسان خالص ، وارسته و رئوفی  بودکه کمتر حرف میزد و بیشتر عمل می نمود، جوان پاکی که همواره دائم الوضو بود و در بین جوانان و نوجوانان و حتی کودکان از محبوبیت و احترام ویژه ای برخوردار بود و از مصادیق (( اشداءعلی الکفارو رحماء بینهم )) بود که دوستان از دیدارش خشنود و شادمان ودشمنان از دیدنش ناخشنود و مایوس می شدند.

وی در سال61 به سنت دیرپای پیامبر با خانواده‌ای مذهبی وصلت نمود که ثمره این پیوند مقدس دو فرزند یکی پسر و دیگری دختر( آقا اسماعیل و زینب خانم ) می باشند که از زندگی مشترک ایشان به یادگار ماند.

سرانجام این سردار غیور میهن اسلامی پس از سال‌ها مجاهدت و مبارزه در راه حق و نبرد در میادین رزم در تاریخ ۶۷/۰۳/۲۵در ارتفاعات غرب کشور در منطقه ماووت قله قامیش(سلیمانیه عراق)به شهادت رسید و مفقودالجسد گردید.که پس ازچندسال پیکربیجانش رابه وطن بازگرداندند بدین ترتیب جسد و استخوان های مطهرش در کناردوستان و همرزمان شهیدش در گلزار شهدای مسجدجعفری آرام گرفت.

captcha